EnergiaGorilla

Végzettségét tekintve közgazdász, szakmáját tekintve energetikus, hozzáállását tekintve aggódó állampolgár. Egy gorilla türelmével.

Friss topikok

  • Éhes ló: @Flyer68: meglehetős spéttel reagálsz, de a kérdésemre adott válaszod megnyugtat: minden kibaszott... (2015.01.29. 10:04) Büszkén, nonprofit módjára
  • lombozódó: polyvinyl 2014.05.31. 18:02:02 Sajna nem tudja, ő csak ott van egy jó fizetésért. Ez ma az orszá... (2014.06.22. 23:06) Üres zsebből, üres zsebbe, nemzeti tulajdonban, biztonságban
  • twentydigitcombination: Hali! "Mostanra már a magyar háziasszonyok is fújják, hogy az USA-ban palagáz-forradalom zajlik." ... (2014.06.17. 11:32) A világ nem elég
  • Netuddki.: Állami? Ami állami tulajdonban volt régen az szükségszerűen lerohadt. Más. Azért kíváncsi lennék ... (2014.04.04. 08:01) 28 nappal később
  • das boot: Frankó írás! (2014.03.19. 13:29) Trükközik-e az MVM?

2013.05.18. 16:02 energiagorilla

Nem vendégnek való vidék

Képzeljünk el egy olyan szituációt, mikor vendégségben összevitatkozunk a vendéglátókkal, és mikor kijelentjük, hogy akkor inkább távozunk, akkor ők így marasztalnak: „Jaj, ugyan már, hova szaladtok, még pofán sem vágtunk titeket?! Nesze, nesze… jaj, ne siessetek, maradjatok még, micsoda dolog! Nesze, nesze!” És közben mondjuk folyton vernek egy baseball ütővel. Önök maradnának?

Németh Lászlónénál lehet kb. ilyen egy vendégség. A szombati Magyar Nemzetben megjelent interjújában nehezményezi, hogy a viszonylag forró magyarországi energiapiaci helyzetben osztalék formájában kimenekítenék elégedetlenségükben a pénzüket az újabb rezsicsökkentéssel megkínált külföldi energiacégek (akik egyébként több ezer embert foglalkoztatnak, beruháztak százmilliárdos nagyságrendben, és évek óta ki vannak téve többek közt az MVM kénye-kedvének, amelyik ez idő alatt egyedül szedett össze majdnem annyi profitot, mint a tucatnyi áram és gázszolgáltató együtt.)

„Ha ők úgy gondolnák, hogy hosszú távon szeretnének ezen a piacon maradni, és támogatnák a kormány törekvéseit, akkor mondjuk két évet kihagyhatnának az osztalékfizetésben. Az adott szolgáltatónál azt tapasztaltam, hogy a könyvelésében bőven maradt még eredménytartalék, tehát a következő években még mindig lenne mihez nyúlniuk. Az természetesen már egy vezetői döntés kérdése, hogy a külföldi anyavállalatok hajlandók-e velünk ilyen mértékben együttműködni.”

Jaj, hát tényleg, hogy a fenébe is ne? Mire sem vágyik jobban egy multicég, mint korábbi profitját visszaadni! Sőt, már szervezik is, hogy hogyan lehetne hozni még pénzt, és odaadni Némethnének azt is blindre!

„Alapelvként rögzítettük, hogy nem cél a külföldi társaságok kivonulása. De ha a tulajdonosok olyan döntést hoznak, hogy ilyen formában nem kívánnak velünk együttműködni, akkor készek vagyunk velük tárgyalni.”

Nem cél a külföldiek kivonulása, de ha nem adják oda az összes pénzüket, és elmenekülnek, akkor lelkük rajta. Aljas banda. Sőt, törvényt fogunk hozni, hogy elbocsátások se lehetnek a szektorban! Továbbra is minden magyar energetikai foglalkoztatottnak be kell mennie a munkahelyére, még akkor is, ha a tulaj, az ügyvezető, a bérszámfejtő és a pénztáros már nincs is ott a cégben. Mi persze nem fogunk ugyan helyettük fizetni, sőt megvédjük majd a munkahelyeket, például nagyon szívesen konvertálunk minden mérnököt közmunkássá. Ha nem ő fejleszti az áramot, csak összeköti a drótokat, amiben megy, akkor nehogy már a minimálbérnél többet akarjon, ugye? (Ne tessék nevetni, ez egy az egyben a rogáni gondolatmenet)

– Számíthatunk még az állami jelenlét további erősítésére az energiaszektorban?
– Igen, minden lehetőséget szeretnénk kihasználni annak érdekében, hogy az energiapiacon mi rakhassuk össze azt a mozaikot, amivel a leghatékonyabb lehet a működés.”

Jaj, de szeszélyesnek tetszik lenni, drága Némethné! Most akkor cél a külföldiek kivonulása, vagy sem? Vagy maradjanak itt, de azért legyen állami tulajdonban? Csak végig kéne azért ezt gondolni még egyszer, elvégre nem élő felvétel volt, hanem újságban interjú. Senkinek sem tűnt fel ez az apró ellentmondás a pár sorral fentebb levő résszel? Nem kell azért túl paranoiásnak lenni, hogy egy energiacég vezetője tudjon olvasni a sorok között…

„Nemrégiben megnéztem az egyik energiaszolgáltató éves beszámolóját, amelyben azt láttam, hogy miközben veszteséget könyveltek el tavaly, az előző évekhez hasonlóan most is több milliárd forintos osztalékot vittek ki az országból.”

Zavarbaejtően életszerűtlen, hogy a plebejus kormány egyik minisztere megnézi egy energiaszolgáltató éves beszámolóját, és csak onnan értesül az osztalékról. Ennél azért illik jobban informáltnak lenni ilyen pozícióban. Kivéve ha az embert bábuként pattintották a székbe, mint egy lego figurát. Konkrétan arról tetszik ugyebár beszélni, amivel április 19-én tele volt az újság, hogy a Mátrai Erőmű közgyűlésén a korábbi (végül a rossz környezet miatt elmaradt) beruházásokra felhalmozott pénzeknek inkább osztalékként való kifizetéséről döntött az RWE? Azt ugye el tetszik hallgatni, hogy a Mátrai Erőműben egyébként negyedrészben az állam is tulajdonos? Min tetszik meglepődni? Hogy a folyton lebegtetett államosítási, rezsicsökkentési, és különadós hírek és jóslatok ellenére nem kívánja itt parkoltatni a pénzét egy olyan cég, amelyik bárhol máshol a világban viszonylag kedvezőbb megtérüléssel tudja azt befektetni? Mennyire lenne meglepődve kedves Némethné, ha amikor felvesz pénzt az ATM-ből, akkor egy robotkar megragadná a kezét, hogy „ácsi, beszéljük meg, nem lehet csak úgy kivenni ezt a pénzt”? Ilyen összevissza nyilatkozatok után ki ne féltené a pénzét?

Az ám még a komoly nagy probléma, hogy talán nincs tisztában az energiapiac vertikumával a miniszter asszony. Az ominózus aggályos osztalékfizetés egy erőműnél volt. Akiket ezért büntetni akar, azok meg szolgáltatók. Az rendben, hogy vannak tulajdonosi átfedések, de nyilván ki lenne borulva a miniszter asszony, ha a hentes neki sokkal drágábban mérné a húst, azért mert szép nagy autója van. A termelők és szolgáltatók között meg ott van még egy MVM is, többek közt. Akkor most bal felől is nekem fütyöl, meg jobb felől is? Legyen mértéktartó a termelő és a lakosságot ellátó egyetemes szolgáltató is, de az MVM az továbbra se legyen köteles magyarországi termelőktől venni áramot, viszont karmoljon be jelentős hasznot az olcsón importált áram magas továbbszámlázásával?

Álszent viselkedés ez. Egyre cudarabb feltételeket teremtenek, és aki feláll az asztaltól, azt mindennek elmondják.

Fordítanál energiát a megértésre? Kövesd a Gorillát a Facebookon!

315 komment

Címkék: energiapolitika némethné rezsicsökkentés MVM


A bejegyzés trackback címe:

https://energiagorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr225306099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 23:27:27

@sárkányfő: A jogin sem fizikát sem matekot nem tanulnak,csak szólok.
Sajnos.Csak mert most szopóágon emiatt az egész ország.

Bambano 2013.05.19. 23:27:43

@hot-spot: bevallom őszintén, kivételesen tényleg nem trollkodni akarok, hanem meg akarom érteni ezt a nyereség dolgot.

Szociknak vége 2013.05.19. 23:31:19

@sárkányfő: Nálatok már az áramszünet is több? Igy teljesen érthető ha Gyurcsányra szavazol.

sárkányfő 2013.05.19. 23:31:48

@Bambano:
Az OTP mióta ad áramot meg gázt?
Ha bajod van Csányival, fordulj hozzá, és speciel leszarom.

A szigeteléstől, kedves Emese, nem a gáz lesz olcsóbb, hanem kevesebbet fogsz fogyasztani, így a rezsid is kevesebb lesz. tudod: szigetelés, hőháztartás, kevesebb energia, ilyenek. érted, vagy kifejtsem bővebben?

a szigetelést pedig megérte csinálni. eddig. de most a mesterségesen levitt, kommunista jellegű hatósági árakkal a maffidesz romba dönti a szigetelő-ipart. és a megújuló-ipart is, mellesleg. egyszerűen kihúzták alóluk a megtérülést. csőd. mehetnek közmunkásnak vagy Londonba mosogatni.

Így konzerválja Orbán Viktor az elavult, pazarló magyar fűtési rendszereket, és így harcol Orbán az energiatudatosság, a spórolás ellen.

és igen, a szabadon hagyott amortizáció az eladósodás egy formája, épp ezt mondtam én is.

2013.05.19. 23:32:29

@Bambano:

"hanem meg akarom érteni ezt a nyereség dolgot. "

Akkor menj vissza az első (belépő) kérdésedhez, mert ott éltél egy ú.n. prekoncepcióval!
Azt kellene először kicsit kivesézni, mert már ott félrementek a dolgok.

hot-spot (törölt) 2013.05.19. 23:32:50

@Bambano: Minek?
Szerinted magával viszi bármelyik is a másvilágra?
Nem vagyok egy párt szimpatizánsa sem,próbálom mindig kívülállóként szemlélni a dolgokat.
Szerintem OV egyik nagy súlyos hibája az,hogy mindenáron meg akarja teremteni a piramis csúcsán lévő legfelső réteget.Arról a piramisról beszélek,amiről a közgázon is tanulnak és aminek a legfelső rétege a szocializmusban olyan vékony volt,mint egy hajszál.No ezt akarja minden áron,bármi áron erősíteni,csak mert tudja,hogy ha nem így tesz,akkor pont úgy fogunk járni mint az Argentinok.Vagy tudatos ez nála vagy sem,erre még nem sikerült rájönnöm,de olyan az egész,mint ha nem is érdekelné hogy milyen áron,hogyan,mint szólnak és mit nem szólnak,csak minél több gazdagot tudjon ebben az országban.
De lehet hogy tévedek és ettől még nagyon haragszom rájuk!

sárkányfő 2013.05.19. 23:34:01

@MetroGoldwinMayer: hű, már a gyurcsányozásnál tartasz :) ez nagyon jó, az mikor jön hogy én az IMF ügynöke vagyok? :) Esetleg a globális háttérhatalmak kémje, na? A világért ne fogd vissza magad, fidesznyik.

A kedvedért összemásoljam hány kérdésemre nem válaszoltál eddig? Sunyítasz hős bátor a fideszes?

Bambano 2013.05.19. 23:35:25

@sárkányfő: teljesen mindegy, hogy otp vagy közüzemi szolgáltató, mindenhol sokallom a profitot.

azt pedig továbbra is fenntartom, hogy mifelénk, Kósafalván, úgy rakták össze a támogatási rendszert, hogy aki tud számolni, az kiszámolhatja, hogy nem éri meg. hiába fogyasztanál kevesebbet, ha a beruházás jelenértéke mínuszos.

"és igen, a szabadon hagyott amortizáció az eladósodás egy formája, épp ezt mondtam én is. ": tudom, hogy te mondtad, el is tudom fogadni az állítást.

de még mindig érdekel: honnan van ekkora profitja a cégeknek?

sárkányfő 2013.05.19. 23:39:40

@Bambano:
Figyu, volt egy különös logikája az eddig beszélgetéseknek, méghozzá az, hogy a tárgyuk az energiaszolgáltatók voltak. Mivel az ő hatósági áraikkal manipulálja a szavazóit a fidesz, leszarva mekkora árat fizet ezért az ország. bocs, de engem az OTP most nem érdekel.

az energiaszolgáltatóknak a lakossági szolgáltatáson nincs semmilyen profitjuk, ugyanis azon veszteségük van.

mellesleg a profit úgy általában nem rossz dolog. a kommunisták szerint rossz, de nincs igazuk. ahol nincs profit, ott rohad az ország. nézz körül...

Bambano 2013.05.19. 23:39:43

@MikeBoy: nem tudják korlátlanul kiszívni a pénzt? ez nekem újdonság. mifelénk pl. nem engedik leválni a társasházakat a távhőről. olyan díjakat állapítanak meg, amilyeneket akarnak. pedig tudtommal ez nem is multi (ennyiben igazatok van, tévedtem). tudok máshonnan olcsóbban vizet venni? nem.

a közüzemi szolgáltatások nem olyanok, mint a távközlés, hogy abból csak az én lakásomban vagy 6-7 féle különböző szolgáltatótól, más-más technológián alapuló szolgáltatást tudnék venni...

sárkányfő 2013.05.19. 23:42:35

@MetroGoldwinMayer: ráhibáztál fidesznyik! van még a raktárodon a klasszikus fideszes baromságokból?

mit szólasz a fideszmaffia bűneihez? Mit szólsz a kisemmizett trafikosokhoz? te hol élsz, hány trafikot nyúltál le magadnak, te magyar-rabló fideszbűnöző?

és a hol a manyup pénz? hol a 3000 milliárd? attól hogy gyáva vagy válaszolni, én nem fogom elfelejteni a kérdéseim....

Bambano 2013.05.19. 23:42:59

@sárkányfő: oké, otp-t akkor hagyjuk.

én értem, hogy a profit jó dolog, de pl. az informatikában, hardveren 10%-os profit fölé nem lehet menni, mert a verseny leveri a túlárazókat. a profit a kapitalisták szerint jó dolog, de ott meg nagyon komolyan pofánverik azokat, akik monopóliumra jutnak. A természetes monopóliumokat tűrik, de komolyan ellenőrzik, a mesterséges monopóliumokért meg csíkos ruha jár. Lásd pl. at&t, azt is szétdarabolták a profitmániás kapitalisták.

"az energiaszolgáltatóknak a lakossági szolgáltatáson nincs semmilyen profitjuk, ugyanis azon veszteségük van. ": engem meg az nem izgat, hogy melyik üzletáguk hogy szuperál, ha összességében nyereségesek.

tehát?

sárkányfő 2013.05.19. 23:44:51

@Bambano:
"mifelénk pl. nem engedik leválni a társasházakat a távhőről."

perelj.

nem kényszeríthetnek rád egy szolgáltatást. nem mondom, hogy tuti nyersz, már fideszes az igazságszolgáltatás is, de talán.

2013.05.19. 23:45:06

@Bambano:

Nem teljesen értem, hogy mire akarsz kilyukadni?
Az a baj, hogy itt már nagyon sok mindent keversz.

"akkor milyen más módon oldod meg, hogy ne tudják korlátlanul kiszívni az emberek zsebéből a pénzt a szolgáltatók? "

Ez itt nem egy alap egy lehetséges vitához.
Ha el akarod kezdeni vizsgálni a rendszert, de kiindulásként ezt veszed alapul, már rossz irányba megy az egész.

Bambano 2013.05.19. 23:47:06

@sárkányfő: hvg.hu/kkv/20120622_energetika_nyereseg edf démász (2012-es cikk) "a tavalyi 5,4 milliárd után pedig idén közel 7 milliárdos osztalékot fizet"

Elmű 2.1 milliárd eredmény, Émász 2.4 milliárd eredmény, E-on 1.6 milliárdos osztalék...

Értem én, az eredmény az csak eredmény, abból még bármi lehet, de ebben a cikkben vannak vaskos osztalékok is.

Bambano 2013.05.19. 23:48:14

@sárkányfő: biztosan nem nyerek, mert környezetvédelmi indokokkal torbedózzák meg mindenhol a leválást. pedig csak azért nem válhat le senki, mert ki fizetné ki a buszokat meg a latinovics erőművet meg a többi marhaságot?

sárkányfő 2013.05.19. 23:48:40

@Bambano: összességében azért nyereségesek, mert a lakossági árcsökkentéssel párhuzamosan, megemelték a magyar gazdaságnak, cégeknek, ipari fogyasztóknak nyújtott szolgáltatás árát. Nem ők, az állam, mert az is hatósági áras.

Úgy általában verheted a rácsot bármeddig, az áram ára hatósági áras, tehát az államon múlik mennyi a nyereség.

és fenntartom, a történelmi versengés a kapitalista és kommunista rendszerek között erősen azt igazolta, hogy a nyereségre épülő rendszerek jobbak. ha valaki utálja a profitot, nézzen szét Kubában vagy É-Koreában, ott nincs nyereség, ellenben nagy a jólét és a vidámság.

2013.05.19. 23:49:09

@Bambano:

"én értem, hogy a profit jó dolog, de pl. az informatikában, hardveren 10%-os profit fölé nem lehet menni, mert a verseny leveri a túlárazókat."

Mekkora tévedés ez a mondat! :))
Egyébként igazad lenne, de hát még sincs.
Itt is éltél egy hibás prekoncepcióval.
Úgy hívják, hogy verseny.
Mondom, hogy igazad lenne, ha nem létezne az a fránya korrupció ugye.

Bambano 2013.05.19. 23:49:37

főgáz 8.3 milliárdos osztalékot fizet... abból nyilván nem lehetett volna csökkenteni a haszonkulcsot...

sárkányfő 2013.05.19. 23:50:17

@Bambano:
Látod, ezért lenne jó ha kicsit visszaolvasnál, erről már volt szó, most másolhatom be újra:

"Az osztalékot pedig épp azért dobták szét, mert rájöttek hogy jobban járnak ha a fejlesztésre-karbantartásra szánt pénzt kiveszik amíg lehet, mert az állam szisztematikusan tönkre akarja tenni őket, tehát már ellenérdekeltté váltak a fejlesztésben. Tudod ma már a régi dohányboltosok sem újítják fel a boltjukat, mert minek."

2013.05.19. 23:51:45

@Bambano:

"Elmű 2.1 milliárd eredmény, Émász 2.4 milliárd eredmény, E-on 1.6 milliárdos osztalék..."

Itt éppen egy 1000 milliárdos piac kevesebb, mint 1%-ról beszélsz!

sárkányfő 2013.05.19. 23:52:43

@Bambano: a környezetvédelmi indok nem elégséges jogalap. mire akarsz cserélni?

Bambano 2013.05.19. 23:54:53

@sárkányfő: azt próbálom feszegetni, hogy korlátlan nyereségre épülő rendszer nincs, nem is volt soha. azzal a feltételezéssel élek, hogy neked pl. tetszik az amcsi kapitalizmus. na ott például pont nem lehet azt megcsinálni, amiket itt velünk megtettek.

igen, a profit jó. de csak bizonyos határok között. és egy ilyen gazdasági helyzetben a sok milliárdos osztalék meg rossz. nem tudok olyan forgatókönyvet, ami szerint ez jó lenne. mert ha szerinted pusztulnak a közüzemi infrastruktúrák, akkor mire fel az eszement osztalék?

az áram ugyan hatósági áras, de a hatósági ár megállapításában az indokolt költségemelkedést el kell fogadnia az állami ár-megállapító cégnek. és azt ki fogja megmondani, hogy azok a költségek reálisak? ha az elmúlt 10-15 évben folyamatosan túloztak a költségekkel, akkor ha még most nem is emeltek volna díjakat, akkor is indokolatlanul magas maradt a profitráta, mint ahogy ezt a kifizetett osztalékok meg is mutatják.

2013.05.19. 23:58:00

@Bambano:

"akkor is indokolatlanul magas maradt a profitráta, mint ahogy ezt a kifizetett osztalékok meg is mutatják.
"

Ismételten egy prekoncepció, ami nincs alátámasztva megfelelő módon!

Bambano 2013.05.20. 00:00:51

@MikeBoy: civileknek kisker forgalomban alapvetően verseny van. az állami közbe-szerzésről most nem beszélek.

@sárkányfő: a 2012-es cikkben a 2011-es eredmény osztalékos kifizetéséről van szó, akkor még nem jöhettek rá, hogy tönkre akarják őket tenni...

forgalom: ha a főgáz 8.3 milliárdot fizet ki osztaléknak, akkor ha 600 ezerre saccoljuk a budapesti fogyasztók számát, havi több, mint egy ezrest engedhettek volna az árból 2011-ben. ezek után miért is csodálkoznak azon, hogy elindult a bazi nagy daráló ellenük?

Bambano 2013.05.20. 00:02:39

@sárkányfő: ja, még a távhőről való leválásban vannak ilyen vicces dolgok, hogy leválsz, megszünteted a szolgáltatást és a szerződést is, ezek után ki akarják fizettetni veled a vezeték karbantartási költségét...

@MikeBoy: mi nincs alátámasztva? ha sok az osztalék, magas volt a bevétel és a profitráta. mert bevételből lesz az osztalék végül.

2013.05.20. 00:04:00

@Bambano:

"forgalom: ha a főgáz 8.3 milliárdot fizet ki osztaléknak, akkor ha 600 ezerre saccoljuk a budapesti fogyasztók számát, havi több, mint egy ezrest engedhettek volna az árból 2011-ben. ezek után miért is csodálkoznak azon, hogy elindult a bazi nagy daráló ellenük? "

Nincs olyan gazdasági modell, aminél egy ilyen számolásnak relevanciája van!

sárkányfő 2013.05.20. 00:05:49

@Bambano: ki beszél itt "korlátlan" nyereségről??

igen, az igaz hogy Amerikában nem lehetne megcsinálni azt amit itt velünk csinálnak Orbánék. Ott a tömeg legkésőbb a manyup zsaroláskor elevenen felkoncolta volna a maffiát. Nálunk megtehetnek bármit.

"igen, a profit jó. de csak bizonyos határok között."
stim.

"egy ilyen gazdasági helyzetben a sok milliárdos osztalék meg rossz."
már miért lenne rossz? egyáltalán milyen értelemben rossz, gazdaságilag? morálisan? hogy érted?
és a fő: tudod mekkora forgalom mellett? ne a milliárdokkal gyere, mert az önmagában nem mond semmit, hanem a százalékkal, az már kifejez valamit.

azt már leírtam mire az osztalék: a tulajdonosok csökkentik a kárukat. te is ezt tennéd most, ha pl. lenne egy trafikod. mér semmit sem fektetnél be a boltba, csak vinnéd ki a profitot ahogy tudod, hogy csökkentsd a károdat.

ha szerinted a szolgáltatók hazudtak a költségeikkel, akkor te bűncselekménnyel vádolod őket. ha komolyan gondolod, perelj. ha ezt egy párt komolyan gondolja, pereljen.
megjegyzem beszéltem már szakikkal. azt mondják totálisan megújult az infrastruktúra, teljesen lecserélődött és megnőtt a rendszer. én nem is panaszkodom, a gáz és áram elég stabil volt eddig.

a profitrátán nem tudom mit rágódsz. először is, mennyi, százalékban, hogy ne csak a levegőbe beszélj? és mitől magas szerinted?

2013.05.20. 00:07:06

@Bambano:

"mi nincs alátámasztva? ha sok az osztalék, magas volt a bevétel és a profitráta. mert bevételből lesz az osztalék végül. "

OK. 10 milliárdos nyereségről írtál ott fent.
Amivel eddig egyáltalán nem foglalkoztál:
Mennyit fektettek be ezek a cégek?
Mekkora a forgalma annak az iparágnak, aminek 10 milliárdos a nyeresége.

sárkányfő 2013.05.20. 00:07:13

@Bambano: valami komolyabb adatot kérek a forgalomra, gyenge saccolásokon ne rágódjunk. megjegyzem miért ne vehettek volna ki pénzt 201-ben?

sárkányfő 2013.05.20. 00:09:15

* 2011

@Bambano: ez is erősen jogalap nélkülinek tűnik.

nem bírtok összehozni egy pertársaságot, amelyik megbízna egy ügyvédet?
széthúzás, magyar átok...

2013.05.20. 00:09:41

@sárkányfő: @Bambano:

Megismétlem magamat, hogy adjak egy kezdeti lökést:

"Elmű 2.1 milliárd eredmény, Émász 2.4 milliárd eredmény, E-on 1.6 milliárdos osztalék..."

Itt éppen egy 1000 milliárdos piac kevesebb, mint 1%-ról beszélsz!

Netuddki. 2013.05.20. 00:13:53

Kretének, saját maguk alatt vágják a fát. Valószínűleg, mivel fideszesekről van szó, akik köztudottan fel voltak mentve matekból, megint elszámoltak valamit. Szóval sokkal nagyobb pénzt gyanítanak a szolgáltatóknál mint ami valójában van. Úgy elhúznak majd a szolgáltatók mint a vadlibák ősszel. Összeomlik Magyarország energiaellátása, megbukik a fidesz kormány oszt' jó nagyot...

sárkányfő 2013.05.20. 00:18:03

@MikeBoy:
Csak röhögni tudok, amikor 10% alatti nyereségeket valakik soknak mondanak :)

Emberek! Egy jobb államkötvény még két éve is hozott ennyit! Állami garanciával, tutira.
És azért nem kellett megdolgozni, nem kellett komplex cégrendszereket és infrastruktúrákat fenntartani, idegeskedni az állami szabályozások miatt, embereket alkalmazni, adminisztrálni, dolgozni, nyűglődni az egész hóbelebancszal, hanem csak beraktad a lóvét, az kamatozott, te meg a rivérán sütteted magad. ha egy cég több millió ember részére szolgáltat ráadásul egész jól, akkor had keressen már egy csöppet egy vacak kötvény hozama felett... mert ha nem, akkor ő maga sem fog befeketetni, hanem inkább államkötvényt vesz...

amúgy - kétségbeejtő - de azt hiszem a többség még azt sem érti, hogy közvetve neki is jó, a partnercége nyereséges. a nyereség ugyanis érdekeltté teszi a másikat a számunkra is optimális viselkedésben, fejlesztésben, kiszámíthatóságban. ez egy win-win szitu, jó esetben.
eh.. :(

Bambano 2013.05.20. 00:19:08

@sárkányfő: már kaptatok komolyabb adatot.

@MikeBoy: ez mitől lenne 1000 milliárdos piac? Az 1000 milliárdos piac kifejezés akkor lenne helytálló, ha ezzel az összes cég összeadott profitját és osztalékát állítanám szembe, de nem ezt tettem. De itt egyes cégek külön-külön osztalékáról van szó, amivel csak a saját bevételüket lehet szembeállítani, az meg nagyon nem 1000 milliárdok.

Netuddki. 2013.05.20. 00:19:54

@MikeBoy: Mennyi stadion is jön ki abból amit most a fidesz le akar nyúlni az energiaszolgáltatóktól? Talán a felcsuti kijönne? Vagy még az se? Mégis mi a tökömet akar a fidesz kormány elérni?

A legnagyobb probléma, hogy"ezek" fel nem fogják ésszel, hogy mi az a pénz amiért emberek megdolgoztak. "Ezek" azt hiszik, hogy bárki könnyű szívvel lemond a munkája eredményéről, és ami alegfontosabb, mindezt ajándékként odadaja olyannak aki valójában nem dolgozott meg ezért a pénzért. Ezt egy múlt rendszerben szocializálódott magyar állampolgárral meg lehet tenni, lásd trafikmutyi, de szerintem nem fog olyan könnyen menni olyanok esetében akik nem a komcsi rendszer alatt szocializálódtak...

Bambano 2013.05.20. 00:20:46

@kovi1970: a pénz nem gyanú kérdése, hanem a cégbíróságra beadott éves beszámoló és mérleg tartalmazza.

Bambano 2013.05.20. 00:22:03

@sárkányfő: szemészeten gyógyítják. kaptál egy url-t egy 2012. júniusi hvg-s cikkre, abban vannak komoly adatok.

Bambano 2013.05.20. 00:23:01

@kovi1970: ezt a hsz-t nyugodtan megírhatod fordított nézőpontból is, úgyis igaz lesz.

2013.05.20. 00:23:54

@Bambano:

Nem értelek!
Összeadtam a cégek nyereségét és a forgalmát.
Az összes forgalmuk 1000 milliárd (egyébként felette van), míg a nyereségük vagy osztalékuk az 1%-os nagyságrend.
Ezt felesleges alábontani külön cégekre!

sárkányfő 2013.05.20. 00:30:17

@Bambano: ja, hogy az. mert előbb még becslésekkel dobálóztál.

oké, lássuk:

- A Tigáz pl. simán veszteséges volt:
"A Tigáz Zrt. konszolidált árbevétele 8 százalékkal, 275 milliárd forintra, eredménye pedig a 2010-es 7 milliárdos nyereség után 2,5 milliárd forint veszteségbe váltott."

- Démász:
"EDF Démász Zrt. jövedelmezősége, 137,3 milliárd forint nettó árbevétele 13,5 százalékkal csökkent 2010-hez képest, a ráfordítások több mint 20 milliárdos visszafogásával üzemi és mérleg szerinti nyeresége is nőtt, a tavalyi 5,4 milliárd után pedig idén közel 7 milliárdos osztalékot fizet a vállalat 12 milliárdos adózott eredményéből."

Azaz 137 mrd forgalom mellett 12 mrd eredmény. Még a 10%-ot sem éri el. Semmi extra, finoman szólva.

- Elmű:
"Az Elmű Nyrt. árbevétele 20 milliárdos csökkenéssel 207,1 milliárd forint volt, üzemi eredménye pedig a 2010-es közel felére, 2,1 milliárd forintra csökkent."

Tehát 207 mrd mellett 2,1 milliárd eredmény. azaz 1% :) Köszi, jót nevettem :)

- Émász:
"Émász Nyrt. ezzel szemben 5 milliárddal, 97,7 milliárd forintra növelte értékesítését, mérleg szerinti eredménye 1,2 milliárdról 2,4 milliárdra emelkedett."

98 mrd forgalom, 2,4 mrd eredmény. Azaz 2,4%. Ismét jót nevettem...

- E.on:
"Az E.On Hungária-csoport leányvállalatainak árbevétele összesen 11,3 százalékkal esett vissza, az E.On Energiaszolgáltató Kft.-é 4 százalékkal múlta alul tavaly az egy évvel korábbit, az 505 milliárd forint feletti forgalom 1,8 milliárd forintos adózott eredménnyel párosult"

500 mrd forgalom, 1,8 mrd nyereség. Ez még a fél %-ot sem éri el :DD

Na, meg volt a ma esti röhögés is, köszi :)

Netuddki. 2013.05.20. 00:33:12

@Bambano: Most komolyan, te túlórázol? Vagy a fidesz emelt bért fizet a hétvégi műszakért?

NE ETESSÉTEK A FIDESZES BÉRTROLLOKAT! ADD TOVÁBB!

Teljesen felesleges, meggyőzni úgysem tudod, mert az a munkaköri leírása, hogy a fideszes propagandát hajtogassa és téged győzködjön...

sárkányfő 2013.05.20. 00:35:17

Köszönet @Bambano: -nek, megtudtuk, hogy a szolgáltatók már a fideszes akciók előtt is nevetségesen alacsony nyereséget értek el (vagy épp veszteséget), síkhülyék voltak, hogy nem államkötvényt vettek a pénzükből hanem vállalatokat, sok munkával röhejesen kevés pénzt hoztak össze, ha betolják a bankba fix kamatra, akkor is jobban jártak volna.

és ne felejtsük el, hogy ezt a kicsi nyereséget is az üzleti ügyfeleken, ipari fogyasztókon érték el...

Netuddki. 2013.05.20. 00:57:42

@sárkányfő: Megmondtam, hogy a fideszesek síkhülyék a matekhoz. Nem megmondtam? Megmondtam...

Netuddki. 2013.05.20. 01:02:26

@sárkányfő: De lehet, hogy ebben is nagy dohányt szimatolnak a fijjugg. Mer' mi van B+? Ott a drót, ki van húzva a zországba', oszt egyik végén bemegy a záram, a másik végén meg a zállampolgárná' kimegy, oszt' fizet mint a katonatiszt. Mér' B+? A büdös nagy semmiért B+! Látod komám, ha kiiktatjuk a szolgáltatót, akkor onnantól a pógár nekünk fog tejelni. Majd lesz nemzeti áramszolgátató trafik, ahol mindenki megveheti a kis áramát. Még az árrést is felemeljük 1%-ról 10%-ra B+! Dőlni fog a lé B+!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.20. 01:04:28

azert mielott elmennenk abba a kerdeskorbe, hogy mennyi a nyereseg meg az osztalek, elobb ismerni kellene a kreativ konyveles szabalyait
de ezt mar valaki mas leirta: energiagorilla.blog.hu/2013/03/28/rezsicsokkentes_ertelmesen/fullcommentlist/1#c19400885

az igazsag valahol feluton lehet, a fidesz meg azert oket mogyorozza meg mert ok nem tudjak a gyartosort felszedni es elszallitani

Bretschneider detektív 2013.05.20. 06:05:09

@Makkasz: Ja, a sok agyhalott képtelen észrevenni, hogy a kormány most azt csinálja a multikkal, mint amit az általuk átkozott cigánygyerekek az uborkás bácsival. Átugranak a kerítésen, megdézsmálják a termést, aztán még oda is szoknak. Csak aztán meglepődnek, amikor az uborkás bácsi egyszercsak nem fog termelni.

Bretschneider detektív 2013.05.20. 06:08:08

@safranek: Igen, asszem ez a forgatókönyv. Aztán majd meglepődnek, hogy ők nem tudnak ekkora profitot sem realizálni (szakértelem híján és az osztogatás mián), és kénytelenek lesznek 50%-ot emelni. :-)

Bretschneider detektív 2013.05.20. 06:13:52

@Fejesrob: Ez kurva jó! :-)
"Attól, hogy az ember ide ír, még nem biztos, hogy mindent elolvas."

Sejtettem én ezt eddig is, de most már legalább tudom.
Érdekes lehet így vitázni (jó, tudom te nem is szoktál, csak nyomod a mantrát, ha passzol, ha nem.)

Bretschneider detektív 2013.05.20. 06:22:20

@MetroGoldwinMayer: Bizony romlott. Tizenegynéhány év után kellett vennem szünetmentes tápegységet, mert rendszeressé váltak a tizedmásodperces áramkimaradások (nap 10-12), ami ahhoz pont elég, hogy az asztali gépem újrabootoljon és az addig nem mentett munkám elvesszen. DÉMÁSZ.

Fullánkos Algol 2013.05.20. 07:36:45

Ehhez ért az itteni jobboldal: lopni, mindenki másnál nagyobb arányban. Be lesz hajtva a kár rajtuk is meg a szavazóikon is, legalább a cigóknak is jut valami.

dennisthemenace 2013.05.20. 07:45:12

@kovi1970: Az angoloknál már mukodik a trafikos áramvétel,én is ott veszem..:)

Flyer 2013.05.20. 08:11:46

@Bretschneider detektív: O, dehogynem tudnak. A multkor mondta az a Németh Szilárd nevezetü fideszkommiszár, hogy az teljesen rendben van, hogy az állami tulajdonban lévö MVM (Magyar Villamosmüvek Zrt.) 90 milliárdos adozás utáni nyereséget ért el.
Ez nem csipi a szemüket, csak a magáncégek nyeresége.

Viszont ebböl egyenesen következik, ha teljesen állami kézbe kerülne az energiaszolgáltatás, rögtön felemelnék az árakat a reális piaci szintre. Hiszen ez a kormány csak más zsebére szeret jotékonykodni. Szánalmas csürhe!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.20. 08:25:31

szegény külföldiek :((

olyan kis gyenge, szerencsétlenek, úgy sajnáljuk őket...

még szerencse, hogy 2014-be eljő dopeman a megváltó, és akkor majd felvehetünk sok imf hitelt, és növelhetjük a rezsit!
erre több a bizonyíték, mint az evolúció elméletre!

de jó lesz!

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.05.20. 08:47:09

Ha ezek az állatok csökkenteni akarnák a lakosság költségeit, akkor az ÁFÁ-t csökkentsék. Ugyanez vonatkozik a cigi árrésre is.
Mocskos rablóbanda!

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.05.20. 08:48:56

@wmiki: Hülyegyerek, miért nem az édesanyáddal foglalkozól?
egyszerű vagy mint a faék és bele akarsz ugatni a felnőttek dolgába???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.20. 08:58:43

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: xd

azt látom, hogy ti libbantak nagy szakértői vagytok a hülyeségnek
... és sokat foglalkoztok édesanyákkal ^^

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.05.20. 09:04:13

@wmiki: "és sokat foglalkoztok édesanyákkal "

csak a tieddel kismajom...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.20. 09:15:01

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: öröm nézni, milyen ügyesen művelitek a szájkaratét

2014-re biztosan sok embert meggyőztök a remek érveitekkel
lol

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.05.20. 09:47:20

@wmiki: Ti már sok embert meggyőztetek az ország kirablásával és a hazudozással...
Egész Európa a kis cigányodra feni a fogát és hidd el, el is fogják kapni, de ő még a csodában reménykedik. Pedig csodák csak a mesékben vannak...

kpityu2 2013.05.20. 09:47:53

Szívesen olvasnék a természetes monopóliumok piaci szabályozásáról egy kis értekezést.

Szociknak vége 2013.05.20. 09:48:37

A baller oldal megint rádöbbent hogy a rezsicsökkentés miatt elbukta 2014et.

Szokás szerint, későn. Marad a hiszti még 5 évig.

kpityu2 2013.05.20. 09:50:14

@Flyer: Csak nézd meg, milyen hirdetések vannak a focimeccseken, és az MTVA csatornáin.

kpityu2 2013.05.20. 09:52:18

@MetroGoldwinMayer:

Mehet a verseny, ki miatt ment tönkre több kisember:

- Libás Gordon! Libás Gordon!
- Trafikos Orbán! Trafikos Orbán!

Szociknak vége 2013.05.20. 09:56:27

@kpityu2: Abszolúte nem a liba a lényeg. A lényeg B alatt KKE legdurvább recessziója Mo-n volt.

2013 1. negyedévében KKE legnagyobb növekedése is ugyanitt volt.

Trafik, liba félbitesek rágógumija.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.20. 10:00:42

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: lol

mulatságos, hogy te papolsz a csodáról, meg a mesékről, te, aki azt képzeli, hogy majd 2014-ben eljő dopeman a messiás, és a bajnai/gyurcsány/kuncze szentháromság

persze ti libbantak sokat tudtok a mesékről

párnalárva 2013.05.20. 10:24:47

"Képzeljünk el egy olyan szituációt, mikor vendégségben összevitatkozunk a vendéglátókkal"

Nagyjából ennyit érdemes elolvasni a cikkből. Aki egy nyereségorientált céget a vendég szinonímájaként értelmez annak nemigen kellene gazdasági támájú cikkekeket feszegetnie. Nem adja ki jól magát.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.20. 10:26:51

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: ja, már vagy 5%-on áll, jajmileszmost, biztosan ő nyer... ez már több bizonyíték, mint ami az evoelméletre van

lol...
te csodahívő

sárkányfő 2013.05.20. 10:28:46

@MetroGoldwinMayer:
Szép tőled, hogy őszintéd vállalod hazug, manipulatív troll mivoltodat. Már tegnap is elénekelted a hazugságod, miszerint "itt volt KKE legdurvább recessziója", és már akkor egyből cáfolt valaki, hogy nem, nem igaz, mert Szlovéniában volt - és akkor még nem néztük a balti országokat, ahol még durvább volt.

Tehát cáfoltak. Te is tudod, hogy hamis infót írtál. Erre idejössz, és pünkösd reggelén egyből az általad is tudottan hazug (és manipulatív kontextusba helyezett) már cáfolt információval nyitsz.

Tőlem úgy csinálsz magadból szarembert ahogy akarsz. Csak sose feledd el: azt kapod vissza másoktól, amit megérdemelsz. Szar, hazug, manipulatív ember vagy, hát így is bánnak veled. Megérdemeld, megdolgoztál érte. Mert nem ember akarsz lenni, hanem csak egy gané fidesztroll. Te választottad.

És most hazudj szépen tovább. Tudom, úgyse bírod ki.

mojszipupi 2013.05.20. 10:31:54

A fidesz politikája semmi mást nem tesz mint idomul az ország polgárainak lelki világához. Az ország ma úgy gondolkodik h ha van egy miniszter elnök akinek van elég hatalma hozzá h törvényesítse a lopást akkor miért ne. Primitív pillanatember módjára örülünk a lopott pénznek.

high up! 2013.05.20. 10:47:47

Az elmúlt 23 év eredménytelensége arról szól, hogy mire is lehet jutni a komcsikkal a kormányban. A maszop elmúlt nyolcéve legendás mélypont a magyar történelemben gyúrtcsány maffia vezérel az élen.

De most itt van a másik oldal, a felcsúti párttitkár fia. Meg a fajtiszta komcsi családból származó Kövér Lackó. Meg az a halom MSZMP-s komcsi. Matolcsy, Hoffmann, Pintér, Martonyi, Bencsik Birkaterelő Andarás, na meg az alázatos komcsi rendszer kiszolgálok mint a Schmitt Puli, Némethné.

Ezeket meg a mintegy három millió híveiket már rég ki kellett volna telepíteni valahova Szibériába. A maradékkal meg már rég EU középerős ország lennénk.

CSENDES 2013.05.20. 10:49:03

@high up!: No, azért erős túlzás az a 3 millió:-)) A többi ül.

KopaszMercis 2013.05.20. 11:04:13

Én egy dolgot kérdeznék: ha anno JFK-t rá tudták venni, hogy tegyen le a nemzetközi karvalytőke piszkálásáról, egy mélynövésű buta vidéki cigányt és brigádját, vajon majd nem fogják győzködni?

Nem sikerült bebetonozni a média élére sem senkit 9 évre...

Just sayin...

Szociknak vége 2013.05.20. 11:12:05

@sárkányfő: A balti országokat sem sorolják a KKE régióba ahogy Szlovéniát sem.

KopaszMercis 2013.05.20. 11:12:52

@Bambano:
A helyzet az, hogy veszteséges szolgáltatás díját tovább csökkenteni veszélyes... arra rájött már Sztálin is anno, hogy jó dolog úgy tenni, mintha ingyen lenne a fűtés, és azóta is nyögjük, és most ismét azon a lejtőn indulunk el...

A következő a megoldás, nem rezsi csökkentés, és központilag megmondott árak kellenek ide, meg állami mobilszolgáltató, hanem egy frankó szakértő versenyhivatal. Ezzel csak az a baj, hogy az úgy kerül mondjuk éves szinten egy két millárdba, hogy azt nem tudom odaadni pl a Közgépnek. Sokkal egyszerűbb lerántani a 3 nagy mobil szolgáltatón keresztül a sok budös cigány ügyfelet, mondjuk 100 milliárdra és odaadni simicskának.

A baj, hogy ezt a mesterségesen alacsonyan tartott demagóg csökkentett rezsit többszörösen megfizetjük. A pénzünk 50%-át elveszik adó formájában, és odaadják egy csomó kéregető cigánynak, mint pl a Simicskának, és a maradék megy (majd egyszer) ennek a generált veszteségnek a rendezésre.

Kurvára egyszerű a képlet. Ez matek. 1.0. Tudom, hogy Nulladik Viktor az Matolcsy "Marok Marcsa" György-re van utalva ha két számot össze kell adni, és így ezt nem tudja feldolgozni a tusko vidéki cigány fejével, de az igazságon nem változtat: ha valami 10 forintba kerül de 5 forintért adják, akkor előbb utóbb a hiányzó 5 forintot pótolni kell. És mivel az állam nem termel, nincsenek eladható természeti erőforrásaink mint a homok niggereknek, így mi csak a munkákkal tudjuk ezt megfizetni...

Illetve hát a mi erős kifejezés, fogalmazzunk úgy, hogy azok akik becsületesen munkából élnek és saját magukat tartják el.. szóval mi nem fideszesek...

sárkányfő 2013.05.20. 11:46:03

@MetroGoldwinMayer:
Látod, mondtam én hogy nem bírod ki.
Szlovénia közvetlen szomszédunk, és képes vagy azt hazudni hogy nem KKE. Próbálod összemosni a Visegrádi-országok kategóriával. Láod fidesztroll, így vezet az egyik a hazugság a másikhoz, és nem is fogod abbahagyni.
és azt se felejtsük el, hogy már eleve dedós szintű manipuláció volt az egész állításod. Te nyilván a Bayer-mentesen nénikhez szoktál, őket át tudod baszni bármivel, és most dühös vagy hogy a pisi szintű hazug manipulációiddal nem mégy semmire.

Tegnap hányszor is kérdeztem meg hogy a 3 billió? 10x, 20x? és hányszor sunnyogtad el a válasz, 10x, 20x?

mizrolist 2013.05.20. 13:01:11

@MetroGoldwinMayer: az ugye megvan, hogy a negyedéves alapon számított növekedés azért lett ilyen pozitív, mert a tavalyi utolsó negyedévben az egész gazdaság arccal beleállt a földbe és onnan csak javítani lehet? És ugye az is megvan, hogy az éves szintű növekedés az idei első negyedévben is mínuszos volt, azaz 2013 márciusában kevesebbet nyújtott a gazdaság, mint 2012 márciusában?
Meg az is megvan, hogy Bajnai alatt ütött be a legdurvábban a gazdasági válság, és szintén az ő kormányzása alatt jött ki belőle úgy az ország, hogy Nyugaton is példának tekintették az eredményeket, és még Orbán is dicsérte azokat Németországban?

Szociknak vége 2013.05.20. 13:16:53

@mizrolist: 'Meg az is megvan, hogy Bajnai alatt ütött be a legdurvábban a gazdasági válság, és szintén az ő kormányzása alatt jött ki belőle úgy az ország'

1. tagmondat - igen, a legdurvábban ide ütött be a válság a szomszédok közül...:)

2. tagmondat - bajnai elment a bankba és eladósodott, ennyi volt a válságkezelése. A válság közben gazdasági miniszter volt...:)

mizrolist 2013.05.20. 13:23:12

@MetroGoldwinMayer: szerintem a vicc kedvéért nézd meg a többi érintett, a régióban levő ország növekedési adatait is. Ha találsz olyat, amelynél nem ugyanazokban a negyedévekben volt a legnagyobb visszaesés (és nem Lengyelországról beszélünk, amelynél gyakorlatilag nem is volt visszaesés), akkor talán érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ezt náluk szintén Bajnai okozta-e :P
Nem mellesleg Orbánék válságkezelése micsoda? Államosítás és államkötvények eladása? Az első nem ismételhető folyton, mert előbb-utóbb nem lesz mit elvenni; a második meg eladósodás, csak nem a banktól kérsz kölcsönt, hanem közvetlenül a spekulánstól :P

Szociknak vége 2013.05.20. 13:34:44

@mizrolist: Nem negyedévekben, hanem egész 2009ben volt nálunk - minusz 6,7% az eredmény. Ennél rosszabb a szomszédok közül egyedül Szlovéniában volt, ők jóval magasabb szintről borultak. De gyakorlatilag sem 2007ben, sem 2008ban nem volt növekedés, meg válság sem, csak Bajnai miniszter úr.

Szociknak vége 2013.05.20. 13:37:26

@mizrolist: Sehol sem írtam olyat hogy a válságot Bajnai okozta. Azt gondolom hogy azért szoptunk nagyobbat mint más mert szarabbul voltunk felkészülve mint más. Ebben viszont volt része.

mizrolist 2013.05.20. 13:39:44

@MetroGoldwinMayer: és vajon neki volt ebben nagyobb felelőssége, vagy az akkori MSZP-frakciónak, amely nem szavazott volna meg egy reális gazdaságpolitikát? (ahogy a mostani Fidesz-frakció sem tenné meg...)

Amúgy vicces, hogy amikor a negyedévről negyedévre vett adatok mutatnak jobban az érveidben, akkor azokat használod, amikor meg az éves szintűek, akkor azokat... némi konzisztencia?

Szociknak vége 2013.05.20. 14:02:33

@mizrolist: Ha a 2013 1. negyedévre gondolsz az azért különleges, mert

1) az első OV kormány óta először vezetünk bármi pozitív dologban a régióban

2) nincs újabb adat, de kb. azt jósolják egész évre is ami az 1. NÉ volt.

3) az sajnos egy magát 'vezetőnek' mondó embernél nem mentség, ha nem tudja keresztülverni az akaratát a frakción - hiszen 2014 után is ugyanazokra kell(ene) támaszkodnia

Flyer68 2013.05.20. 14:06:08

@MetroGoldwinMayer: Legalébb azt nézd már meg te bunyevác, hogy mikortol lett miniszterelnök a Bajnai, mielött össze-vissza hazudozol itt!
2009-töl, B+!
És 2009 végére már növekedésbe fordult a gazdaság. Csak, ellentétben a mostanival, az fenntarthato pálya lett volna.
Ez a mostani meg csak annak köszönhetö, hogy "arccal beleálltunk a földbe", ahogy @mizrolist nagyon találoan fogalmazta.
Minden elörejelzés szerint minuszos lesz az idei GDP, egész éves viszonylatban.

Szociknak vége 2013.05.20. 14:22:27

@Flyer68: Te meg nézd vissza mi volt Bajnai 2007-08ban, amikor szintén semmilyen növekedés nem volt, csak az adósság nőtt.

2013.05.20. 14:37:43

@Flyer68: @mizrolist: @sárkányfő:

Abba kellene már hagyni ennek a trollnak az etetését....

Flyer68 2013.05.20. 14:45:06

Gazdasági miniszter volt. Azért az még sem ugyanaz, mint miniszterelnöknek lenni. Lásd Orbán/Matolcsy relácio.
2007-ben még 1,3% volt a GDP bövülés. 2008-ban meg már a nyakunkon volt a válság, de böven. 2009-ben éves szinten -6,3, de IV. negyedév már csak -0,4. 2010 pedig már +1,2%!
Most lássuk Viktorék mérlegét.
2011 1,6%
2012 -1,7%!!

És mindezt számtalan különadoval és 3000 milliárd nyugdijvagyon felélésével. Erre vagytok olyan büszkék?

Szociknak vége 2013.05.20. 14:49:07

@Flyer68: 2008ban semmilyen válság nem volt Mo-n, sem európában. 2008 októberében ütött be a pü. válság amerikában, Mo-n semmi hatása nem volt aban az évben. 2007ben is nagyobb volt az adósság bővülése mint a gazdasági növekedés, utána pláne. Deficit 2-3x, infláció 2x akkora volt mint most, munkanélküliség 2009re ugyanaz volt mint most. Lakossági devizahitelállomány is nagyobb volt.

Szociknak vége 2013.05.20. 14:51:11

@Flyer68: Bocs de a te számaid is azt mutatják hogy Bajnai alkalmatlan. Ráadásul 2010 ápr-ig volt ME.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.20. 17:45:48

@MetroGoldwinMayer: teljesen igazad van, de mint látható, libbantaknak hiába beszélsz, összetett mondatokat nem értenek meg

Flyer 2013.05.20. 21:12:02

@MetroGoldwinMayer: Ja, és böven junius volt amire Fityiszék egyáltalán kormányt alakitottak. Szoval a 2010-es számokhoz nagyjábol semmi közük se volt.
Az azota nyujtott "teljesitményüket" pedig ismerjük. Szoval ha szerinted jobban értenek a gazdasághoz, mint bárki elöttük, akkor javaslom, vizsgáltasd ki magad!

_Wasp_ 2013.07.16. 02:10:48

A Mutyesz élharcosai megjöttek :(

Helyettetek is szégyellem magam.
süti beállítások módosítása