EnergiaGorilla

Végzettségét tekintve közgazdász, szakmáját tekintve energetikus, hozzáállását tekintve aggódó állampolgár. Egy gorilla türelmével.

Friss topikok

  • Éhes ló: @Flyer68: meglehetős spéttel reagálsz, de a kérdésemre adott válaszod megnyugtat: minden kibaszott... (2015.01.29. 10:04) Büszkén, nonprofit módjára
  • lombozódó: polyvinyl 2014.05.31. 18:02:02 Sajna nem tudja, ő csak ott van egy jó fizetésért. Ez ma az orszá... (2014.06.22. 23:06) Üres zsebből, üres zsebbe, nemzeti tulajdonban, biztonságban
  • twentydigitcombination: Hali! "Mostanra már a magyar háziasszonyok is fújják, hogy az USA-ban palagáz-forradalom zajlik." ... (2014.06.17. 11:32) A világ nem elég
  • Netuddki.: Állami? Ami állami tulajdonban volt régen az szükségszerűen lerohadt. Más. Azért kíváncsi lennék ... (2014.04.04. 08:01) 28 nappal később
  • das boot: Frankó írás! (2014.03.19. 13:29) Trükközik-e az MVM?

2014.02.26. 00:31 energiagorilla

Rezsimitológia – eltűnt civilizációnk nyomában

Évszázadok múltán a történészek meg fogják állapítani, hogy volt itt egy nép, amelyik annyira rettegte a valóságot, hogy saját törvényekkel próbálta felülírni azt saját kényelmére. Jöjjenek velem, ismerjék meg az új dimenziót, a rezsi dimenzióját, ahol a szeretet fűti a lakást, a pénz az égből hullik, az emberek a boldogságot kutatva járnak el a munkába.

 

Van egy alternatív valóság Magyarországon, egy sajátos mitológia. Ebben nincsenek erőművek, átvitel, meg rendszerirányító, elosztók vagy kereskedők, hanem egyszerűen csak „közműcég” van. Van kötelező eposzi jelzője is: „a nyerészkedő közműcég”. A csalfa multi. Amelyik kötelezően monopolium. Mert ugye mi más lehetne mint monopolium??? Látott már bárki olyan lakást, ahol kétféle konnektor volt? A közműszolgáltatások természetüknél fogva monopoliumok, nem vitás. Aki mást állít, az félre akarja vezetni a zembereket!

A nyerészkedő közműcég önkényesen számláz, mindig. Genetikailag. Öltönyös külföldi urak ülnek körben nagy pénzeszsákokon, hó végén a fogyasztók arcát egyenként vetítik ki a nagytárgyaló falára, és aki nem szimpatikus – és miért is lenne nekik bárki szimpatikus – annak teljesen önkényesen írnak fel számokat a számlájára, amit aztán kivisz a postás. Ezek a tudjukkik meg röhögnek a markukba.

Ebben a mitológiában nincs energiahivatal, nincs törvény, se VET, se GET, hanem a kormány, a minisztérium és egyes megbízott rezsiharcosok közösen kell, hogy jobb belátásra bírják a zsarnokot, a nyerészkedő közműcéget. Ebben a mitológiában senkit sem érdekel, hogy évek óta, és bőven még az egész rezsi-okkultizmus beindulása előtt is már a hivatal szabta meg az egyetemes szolgáltatói körben az árakat. Sokkal jobb azt hinni, hogy mindennap felfedezhető még valami turpisság, és résen kell lenni. A Szomszédok ismétlése is van, hogy másként végződik, mint húsz éve. Csak figyelni kell.

A meghízott rezsiarcosok nap mint nap találkoznak a néppel, a nép pedig összedobja a közös tudást, gazdagítva a rezsimitológia nagy felfedezéseinek tárházát. Így fedezte fel a nép, hogy az elmúlt években csökkent a gáz fűtőereje! Ők jöttek rá arra is, hogy az első dicsőséges nagy rezsicsökkentés óta már nem 220 Volt jön a konnektorból, nem ám, hanem jó ha 190! Mert a tudjukkik tovább folytatják az aknamunkát. Ezek a cégek nem restek elmenni Brüsszelbe, és az EU bürökrätäi mögé bújva próbálkoznak visszaszerezni korábbi előjogaikat. De a magyarok ezt nem hagyják!

Ebben a mitológiában nincs senki, aki helyesen értelmezné az EU kötelezettségszegési eljárásainak valódi szövegét. Senki sem mondja, hogy „de hát ez nem is a rezsicsökkentés ellen van, hanem az állami önkény ellen, amit egykor mi is gyűlöltünk”. Nem. A helyes interpretáció mindig az, amit a Lendvay utcában költenek. Eszerint bármilyen uniós észrevétel valójában nekünk van célozva, még akkor is, ha egy tucatnyi országnak van címezve. Tudni kell olvasni a sorok között.

És a nép jött rá arra is, hogy a számlán olyan tételek is vannak, amiket ők nem is kértek, hoppá! Ők meleget és fényt akartak, akkor a számlán ne szerepeljen semmi egyéb: csak az elfogyasztott melegség egységek és az elfogyasztott fényesség egységek! Rendelkezésreállás? Átvitel? Elosztás? Ezeket a tudjukkik találták ki, hogy ezzel is csak lehúzzák a becsületes embereket! És mi az, hogy a kézhez vett számlán nem annyi az óraállás, amit az óra éppen most mutat ebben a pillanatban hogy felhoztam a postaládából a számlát?? Igenis, tessék összhangba hozni a számlázást meg az órákat. Ha kell, jöjjön hetente a leolvasó. OLDJÁK MEG! Azért vannak, nem???

rezsimeme2.jpg

A nép ismer olyan másik embereket, akiknek az óracserét kiszámlázta a gonosz közműcég. Hogy ki volt ez a szegény ember, mi volt pontosan az oka a cserének és a számlázásnak? Pontosan nem tudjuk, de ott mondta az az ember két sorral előrébb, hogy állítólag az ő vejével történt. De biztos így volt, miért is ne hinnénk neki.

Ebben a mitológiában az emberek tényleg akkor lennének boldogok, ha a mások által csak nyaranta használt balatoni víkendház kapcsán kiépített hálózatot nem a nyaraló tulaja fizetné alapdíj formájában, hanem helyette inkább az a panellakó, aki az északi fekvésű fürdőszobájában telente külön villanykonvektorral kell rásegítsen a renyhe távfűtésre. A panellakó pedig boldog lenne, ha mások fix költségeinek fix kiterhelése helyett minden az ő változó költségeiben jelenne meg, és ha 45 forint helyett 70 forint lenne egy kilowattóra. Ekkor lennének igazán boldogok!

Persze ezt nem hagynák a rezsiarcosok. Lenyomnák 45 alá a kilowattóra díjat. Igaz, hogy lenne helyette más módja a különbség beszedésének, lenne valami közműfejlesztési hozzájárulási adó, de azt senki sem venné észre. Mert sötétben nem látszik.

És egyébként is. A meleg, a fény, a víz, a kényelem és a nyugalom díja jár az embereknek a rezsimitológia keretein belül. Ezek egyszerűen alapjogok. Nálunk most azért rossz, mert eddig ezt elhallgatták előlünk a tudjukkik. Villany pénzért? A világ legnagyobb igazságtalansága lenne, ha a saját nappalimban nem én dönteném el, hogy világos van-e vagy sem!

Nálunk most azért is rossz, mert míg a világ más tájain a gáz ára harmada a mienknek, addig nálunk a duplája az övéknek. Vagy fordítva. Vagy valami ilyesmi, de mindegy is az már, egy szó mint száz, ez akadályozza a versenyképességünket! Erre az emberek jöttek rá. És meg is van a megoldásuk: alacsonyabb kell legyen az energia ára. Sok ember bármilyen problémával megküzd, csak egyszerre kell hogy dobbanjon a szív. Olcsóbbnak kell lennie, ki kell ennek jönnie!

Ebben a mitológiában nem kell tudni a palagáz-forradalomról. Nem kell a térképre se nézni. Hinni kell. És akkor nálunk is olcsóbb lehet.

Mi az olcsóbbság módja? Ki kell iktatni a profit! Kell helyette egy hivatal, a hivatalban pedig egy hús-vér ember, egy igazságos, egy közülünk való, magunkfajta, józan ésszel megáldott atyafi, aki átlátja ezt az egészet, aki megmondja, hogy mi a reális ár. Nem lehet ördöngösség! Ő tudni fogja, hogy mennyi az igazságos ára egy köbméter gáznak, egy kilowattóra áramnak. Vagy egy kilométer vezetéknek, szigetelésnek, kiásásnak, visszatemetésnek. Egy oszlopnak. Egy 20 dekás kenderkócnak, egy csőfogókészletnek, tizenkét munkásnak, tizenkét munkás munkásnadrágjának és kobakjának, egy kismegszakítónak, egy késes biztosítéknak, két tekercs zöldsárga szigszalagnak, egy utcahossz újratérkövezésének, másfél óra caterpillar-bérlésnek, egy vállalatirányítási szoftvernek, egy irodai kávéfőzőnek, 125 darab négykerékmeghajtású terepjáró-autó éves karbantartásának és rendelkezésre-állásának, 1500 négyzetméter perforált szélű számlaleporelló-papírnak, vagy egy szerény, de szükséges vállalati karácsonyi ünnepnek.… mindennek biztosan van egy IGAZSÁGOS ÁRA!!! Ő tudni fogja, ebben én biztos vagyok. És akkor megszűnnek az extraprofitok, a közműcég új emberei örömmel végzik a dolgukat egy tisztességes bérért, de csakis IGAZSÁGOSAN. Mutyi nélkül, az az államra nem jellemző, nem volt jellemző soha. De a tudjukkik, azok viszont lopnának.

Ebben a mitológiában a piac csak rossz lehet. A piac torzító hatással bír, a piac kijátszható, a piac öntörvényű, a piac szélsőséges. De az igazságos árakat ismerő ember az sosem fog torzítani. Mert ő jó hozzánk. Elhozza nekünk a nonprofit. Mert övé az ország, a hatalom, a dicsőség, mind örökké. Ámen.

Félretéve az iróniát, ez a helyzet marhára szomorú. Huszonöt évvel a rendszerváltás után felnőtt emberek tényleg képesek leülni egy asztalhoz, megtárgyalni, hogy miként lehet fenntartani és működtetni úgy egy teljes iparági vertikumot, hogy közben elvileg senki nem jár jól egy percig sem, mindenki pont ugyanannyival zárja a napot, mint amennyivel kezdte, mert minden amit azon felül keresne arról le kell mondania. És tényleg elhiszik, hogy ez az egész működhet, hogy az állam majd önkorlátozó, tisztességes módon, egy belső indíttatás által és véletlenül sem a verseny hatására lesz hatékony. Közben futja fejlesztésre is, ötletekre is. És senkit sem riaszt meg annak a rémképe, hogy az energiaiparunk pont úgy végzi mint azok az állami vállalatok, amelyek évről évre számolatlanul nyelik a milliárdokat, konszolidációra, megmentésre, futva a felhasználói igények után óriási lemaradásokkal, mindenféle koncepció vagy igazi késztetés nélkül.

Persze ne legyünk naivak, a színfalak mögött tisztában vannak ők is azzal, hogy hol a profit. Az államnál. Mégpedig olyan mértékben, hogy abból még elcsenésre is futja, és a mellüket is döngethetik gorillamód. Ha nonprofit és állami lesz a szektor, akkor az MVM árrését átengedik a lakosságnak? Esetleg a vállalkozások versenyképességét javítják ebből? Vagy megmarad a bődületes állami árrés, és minden hibáért meg a drágaságért az elmúlthúszévet fogják felhozni és a nyolcszázalékos garantált megtérülés rémét? Miből veszik meg amúgy a hálózatokat és a kereskedőket? Ha hitelből, akkor annak költségei nem fognak beépülni az árakba?

Nem lenne egyszerűbb hagyni élni az eredeti tulajdonosokat, és egy normális szabályzással és ellenőrzéssel fenntartani a szektort, és hagyni hogy a külföldi cégek maguktól feccöljenek ebbe a hálózatba? Igen, a remélt profit reményében. Mert ez a közgazdaságtan törvénye.

És hova fordulhat majd a fogyasztó, ha gondja lesz az állami nonprofit szolgáltatással? Emlékszünk még az Ingatlan Kezelő Vállalatra? Az volt az a cég, amelyiket a nyolcvanas években ki kellett hívni, ha az ember nagyon fázott a lakásában. És akkor kijött egy pali, és cinikusan odadugta a hitelesített mérőkéjét, hogy szerinte 25 fok van itt, ami pont jó. Mert állami az államinak nem lesz sosem farkasa.

Most sem az. A MOL Földgázszállító például nem kell fizessen közműadót. Aki nem ismerné, a MOL FGSZ olyasmi, mint a villamosiparban a MAVIR. A MOL FGSZ éves árbevétele 130milliárd forintra rúg, államilag meghatározott tarifákkal, (20-30 százalékos adózott profittal). Ez az összes földgázelosztónak (tehát „a nyerészkedő közműcégeknek”) az összesített bevételét meghaladja. Pedig az FGSZ hálózata (kb 500km) töredéke az elosztókénak (ami több tízezer kilométer!), a tevékenysége pedig annyival nem bonyolultabb, csak vastagabb a cső.

Ki akkor a hunyó? Hol az extraprofit? Hol az igazságosság?

Fordítanál energiát a megértésre? Kövesd a Gorillát a Facebookon!

169 komment

Címkék: energiapolitika energiahivatal portfolioblogger versenypiac rezsicsökkentés


A bejegyzés trackback címe:

https://energiagorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr45833135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:04:04

@Online Távmunkás: Nem hiszem hogy a sikeres emberek a vesztéseiket számolják.

orient 2014.02.26. 12:08:29

@ben2: en nagyon messze vagyok a balos ideologiatol tehat nem baloskent kommentelek, de meg csak nem is politizalni akarok csak a tenyeket szeretnem leszurni.

1. "elv alapján a lakosságot az eu átlag többszörösével lerabló magáncégeknek" ez hazugsag. Semmivel sem volt tobb ez energiar itthon mint mashol, sot most mar kb. Nalunk a legolcsobb a rezsi europaban kiveve az olyan orszagokat akiknek sajat nyersanyaguk van pl. oroszok.
2. Miert ne termelhessen egy maganceg profitot miert zavar ez teged csak nem Lenin es Marx hive vagy? Eddig tortenelem folyaman csak a komunistaknak volt gondjuk a magantoke profitjaval akkor ha jol ertem te Munkaspart szavazo vagy? Vagy a Fidesz szemezget csak a munkaspart programjabol es eszmeibol tenyleg nem ertem.
3. Amit te is es lazar is elfelejt hogy a kozmucegek ha nyeresegesek is jelenleg az mer reg nem a lakossagi szolgaltatas miatt hanem a vallalati szferaban is ok szolgaltatnak ertsd: gyarak, uzemek...stb. Magyarul ott termelnek meg nyeresegt esetleg nem a lakossagi szektoron de ezt neked nem mondtak igaz? A lakossagi halozatfejlesztesek pedig elmaradnak miota rezsicsokkentes van magyarul mivel veszteseges nem koteles fejleszteni ha non profit lenne akkor sem. Es ne gyere azzal hogy nem is fejlesztettek mert ahol en lakom vagy rokonaim, ismeroseim mindenhol volt halozati fejlesztesek es uj halozat kiepitese az elmult 10 evben.

Na huss vissza a hatterhatalmas , szabadkomuves videokra es blogokra hergelni magad.

dzsedáj 2014.02.26. 12:08:44

@hümhüm: Pont olyan hatékonyan lehetne ellenőrizni az indokolt költségeket, kiadásokat, mint az állami kiadásoknál... Sehogy. A profit, majd költség címén megy a haverok zsebébe. És a birka nép meg örül, hogy itt a non-profit kánaán, győztek a magyar zemberek.

M_R 2014.02.26. 12:09:57

@hümhüm:

"Persze, persze. ... Egy nonprofit cég esetén nagyon szigorúan kell ellenőrizni, hogy valóban valós és indokolt költségekkel működik-e, és nem pedig az esetlegesen fenyegető nyereség elköltségeléséről van-e szó."

És az állam mint tudjuk verhetetlen önmaga ellenőrzésében. Hogy az egy hétvége alatt elvégzett teljes és részletes NAV-átvilágítást ne is említsük :)

Sajnos - tisztelet a kivételnek - "jobbanteljesítországban" a nonprofit a pénzmosoda szinonimája...

Vagy jobb esetben csak masszívan veszteséges.

Winston Smith 2014.02.26. 12:10:44

@ben2: Szerintem amíg nem tudsz különbséget tenni a profit (számviteli fogalommal élve adózott nyereség) és az osztalék között, akkor ne próbáld oszlatni a szellemi sötétséget, inkább tanulj egy kis közgazdaságtant, nem fog megártani.

Bogyó 2 2014.02.26. 12:11:17

@ben2: "az eu átlag többszörösével lerabló magáncégeknek lobbiznak,"

Ez is egy olyan mítosz, ami már többszörösen megdőlt. Az árak a középmezőnyben voltak, inkább lefelé. Azaz nem vihettek ki több pénzt. Most a legújabb duma, hogy a vásárlóerőhöz képest volt a legmagasabb a rezsi. Csak a multit nem érdekli a mi vásárlóerőnk, az ő haszna nem attól függ. Amúgy is fura, mert már az első 10%-os csökkentés után azt mondták, hogy most már az átlagnál vagyunk. Micsoda extraprofit! Már 10%-os csökkentés után átlagár!

De ez már túl bonyolult a köztv-híradón szocializálódó átlagszavazónak.
Annyi esze nincs a sok hülye rezsicsökkentésért tapsikolónak, hogy a multinak az lenne az igazi érvágás, ha a fogyasztás csökkenne radikálisan, mert akkor tényleg nem nagyon tudna mit csinálni, az egekig nem vihetné az árat, hiszen hatósági ár. De ugye akkor nem a más micsodájával lenne verve a csalán, neki kellene támogatni a korszerűbb energiákra való átállást, a hőszigetelést. Ez volna az ország igazi érdeke.
De erről szó sincs. Innen látható, hogy szarnak ők az emberekre. A Fidesz energiapolitikájában szó nincs a takarékosság, hatékonyság ösztönzéséről, korszerűsítésről, csak jó sok energiáról (Paks2), meg, hogy az jó olcsó legyen. Egy ideig.
Szavazatot akarnak tőlük, mert legtöbben ezt nem látják át, másrészt a közműcégeket lenyúlni maguknak, hogy aztán maguknak termeljék a profitot. Ahhoz meg nem jó ha csökken a fogyasztás.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.26. 12:12:30

@Lucky Larry Silverstein:
Az egykulcsos SZJA a Fidesz egyetlen értelmes és egyetlen jobboldali húzása volt, de csak emiatt nem fogok rájuk szavazni, mert ugyanakkor a kommunista politikájukkal megfojtják a versenyszférát, tehát idővel az egykulcsos SZJA eleve okafogyottá válik, ha maradnak a narancskomcsik.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:14:18

@Narancskommunista: Oszt azt miben látni hogy a versenyszféra meg van fojtva?

dzsedáj 2014.02.26. 12:17:40

@Lucky Larry Silverstein: Oszt honnan látni, hogy a Föld forog a nap körül?

M_R 2014.02.26. 12:18:25

@orient:
"3. Amit te is es lazar is elfelejt hogy a kozmucegek ha nyeresegesek is jelenleg az mer reg nem a lakossagi szolgaltatas miatt hanem a vallalati szferaban is ok szolgaltatnak ertsd: gyarak, uzemek...stb. "

Ezt a sok balga rezsiharcos persze nem tudja/nem akarja tudni...

Ha a lakossági szolgáltatást "elveszi" tőlük a kormány és "nonprofi - nonprofit" cégek kezébe teszi - akkor a "gaz multik" hanyatló nyugati irodáiban pezsgőt bontanak, mert megszabadulnak a veszteséges üzletrésztől...

Winston Smith 2014.02.26. 12:18:35

@hümhüm: "Az indokolatlan túlköltségeket nyilván nem lehet máshogy kívülről megfogni, mint árfixálással ill. árcsökkentéssel." Egész pontosan árellenőrzéssel, ahogy az eddig is működött: összehasonlították pl. a különböző gázszolgáltatók költségelemeit, és a legjobb gyakorlatot vették alapul az árak megállapításánál.

Csak éppen ha minden állami lesz, akkor nem lesz mit mivel összehasonlítani, így be kell nyelni, ha az állami monopólium azt mondja, hogy ezt a feladatot csak x db gázóra-leolvasóval/vonatkerék-kopácsolóval/irodistával lehet megoldani.

"Ugyanis az amortizációs költséghányad pontosan azta célt szolgálja, hogy egy meghatározott idő alatt egy beruházás teljes összege visszatérüljön, azaz a beruházás megújítására ismét legyen forrás."

Na ja. Egészen addig, ameddig az árak fedezetet nyújtanak az indokolt üzemeltetési költségekre és az amortizációra. Márpedig nem erre halad a világ...

csak egy néző 2014.02.26. 12:19:08

@Lucky Larry Silverstein:
" Kire szavazol? Én a fideszre."
Te és a hozzád hasonlóak, akkor is a fideszre szavaznátok, ha előttetek vinnék el anyátok párnája alól a kis pénzét, mondván, hogy majd ők megvédik, vigyáznak rá.

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 12:21:42

"Őszödi beszéd: Kínos helyzetbe hozta magát Kósa Lajos"

Kósa Lali utazik a vonaton és egy majmot tart pórázon , ...
-Miért van pórázon a majom ?
Kérdi az egyik utas...
-Mert ha elszabadul ,mindig hulyeségeket beszél...
Mondja Kósa...
-Nem magát kérdeztem !

Gera 2014.02.26. 12:23:51

@hümhüm:
1. Szerintem kicsit nehezebb költségekkel kivinni a hasznot az országból egy közműcég esetében, mint mondjuk egy autógyár esetében.

2. Ami a súlyos tévedést illeti: mégis mi a francból gondolod, hogy csak annyit csökkent az ár, hogy eltűnt a profit?

3. Annak, hogy nonprofit magáncég, nincs semmi értelme, ilyen a világon nincs. Persze előfordul, hogy a tulajdonos poénból csinál ilyesmit, de ez nem a több százmilliárdos tőkéjű cégekre jellemző.

Ennek az egésznek két lehetséges kimenetele lehet:
1.Azok a közművek, amik nem csak a lakosságnak szolgáltatnak, meg tudják oldani, hogy beszedjék a kieső pénzt a többi ügyfelüktől, ez esetben tulajdonképpen adtunk egy pofont a szarnak, mert azt is mi fizetjük.
2. Akik nem tudják megoldani, azok eladják a céget az államnak, ebben az esetben is adtunk egy pofont a szarnak, mert így az ehhez szükséges hitelt, plusz az állam totálisan korrupt működését, plusz a témához általában segghülye állami vezetés károkozását fizethetjük.

Bogyó 2 2014.02.26. 12:24:05

@Lucky Larry Silverstein: "- azok jártak jobban, akik több adót fizettek/fizetnek, nagyon helyesen, a többi meg ugyanúgy járt."

Akkor volna mindez igaz, ha semmiféle új adót nem vezetett volna be az Fidesz, ha nem vont volna el olyan jövedelmeket, amik korábban jártak. Ha nem szüntette volna meg az adójóváírást.
A rózsadombiak által zsebre rakott pénzt pótolni kellett: 27%-os áfa, tranzakciós illeték, biztosítási adó, elvont, csökkentett nyugdíjak, járadékok, elinflálódó családi pótlék, közszféra bérek (kiv, pedagógusok így a választások előtt, meg a kormányzati érdekszférába tartozó új hivatalok (KLIK, járás) alkalmazottai), a minimálbértől lejjebb taszított közmunkásbérek, három hónapra csökkentett álláskeresési járadék, biztosítási adó és még van pár.
Mindez azért, hogy aki egy-kétmilliót keres hadd vihessen többet haza párszázezerrel. Növeli a jövedelmi különbségeket a társadalmon belül, a gettó kontra lakópark -féle latinamerikanizálódást. Ez a Fidesz társadalmi jövőképe.

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 12:24:14

@csak egy néző:
"Te és a hozzád hasonlóak, akkor is a fideszre szavaznátok, ha előttetek vinnék el anyátok párnája alól a kis pénzét, mondván, hogy majd ők megvédik, vigyáznak rá. "

Már elvették az anyja pénzét...

csak egy néző 2014.02.26. 12:25:13

Sajna, ahogy most áll a helyzet csak 2 rakás szar közül lehet választani és most pusztán abban tudsz dönteni, hogy az egyik rakás ne nőjön az égig. Ezzel a rezsicsökkentéssel és megvédjük a rezsiharcot púderrel tuti nyerők (lásd Matyi bácsi)
Talán 18 ig valami kialakul, ha addig nem dőlnek bele a saját kulájukba,
Biztos ismeritek ezt a poént.
Elfoglaltuk az erdőt .... a németek kizavartak minket az erdőből .... kizavartuk a németeket az erdőből .... a németek kizavartak minket az erdőből .... megint kizavartuk a németeket az erdőből .... ma hazajött az erdész mindenkit kizavart a pi...ba az erdőből."

Én már leginkább egy ilyen komoly erdészt várnék.

M_R 2014.02.26. 12:25:26

@csak egy néző: Sőt, ha az anyja veséit is elvinnék, hogy majd vigyáznak rá, akkor is :)

orient 2014.02.26. 12:25:30

@Lucky Larry Silverstein: onnan hogy a magantoke profitja demonizalva van folyamatosan. Termeszetesen csak az a magantoke ami nem"kozeli". Nekem semmi bajom a kozgep tisztesseges profitjaval, ha tisztesseges es nem tobbszoros aron epitenek mindenhol, akkor neked mi bajod van egy masik maganceg profitjaval? Csak mert multi es kulfoldi? Kinek lett volna tobb ezer milliardja ezeket a halozatokat felujitani 90 es evekben mikor epp allamcsodben voltunk? Ki ujitja majd fel ezeket megint a kovetkezo evtizedekben? Mibol? Orosz hitelbol? Allamadossag 120% a lesz csak hogy gazvezeteket cserelhessunk ami megterul majd 10 ev mulva? Komolyan ezt gondoljatok? Nonprofit cegek mint a BKV? Miert akartatok levaltani Kadar-t komolyan? O pont ugyan ezeket csinalta!

Komcsik alatt is csak a munkasmozgalom a nepre vonatkozott, a vezetokre es sajat eletukre ez egyaltalan nem. Komolyan megint ez kell?

M_R 2014.02.26. 12:26:40

@csak egy néző:

"Én már leginkább egy ilyen komoly erdészt várnék."

Lesz az, úgy hívják: valóság.

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 12:27:09

@Lucky Larry Silverstein:
" Oszt azt miben látni hogy a versenyszféra meg van fojtva? "

Nincs beruházás , nincs lakásépítés...nincs forgalom a kis boltokban , sorra zárnak be és bocsájtanak el...
7300 lakás épult tavaly...
2008 - ban 43000

Szilv Eszter 2014.02.26. 12:27:15

@hümhüm: ez nagyon szép történet, de azt vajon tudod-e, hogy az energiahivatal nem ismeri el költségelemnek az értékcsökkenést az árképzése során???
Na most gombold újra a kabátot!

Winston Smith 2014.02.26. 12:29:06

"Csak a multit nem érdekli a mi vásárlóerőnk, az ő haszna nem attól függ."

Az még hagyján, de az oroszokat sem nagyon érdekli a vásárlóerőnk, sajnos nem adják féláron a gázt amiatt, mert csóróbbak vagyunk a németekhez képest. Sőt, a technológiai beszállítókat sem érdekli mindez, egy gőzturbina, transzformátor vagy éppen üzemirányítási szoftver pont ugyanannyiba kerül nekünk is, mint a svájciaknak.

A vásárlóerőhöz viszonyított energiaárakban nem az energiaárak voltak rosszak, hanem a vásárlóerő...

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 12:30:57

@csak egy néző:
"Talán 18 ig valami kialakul, "

nem kell addig várni...
Orvbánt el kell zavarni a picsába, legalább a demokrácia visszajon...

M_R 2014.02.26. 12:30:57

@orient:

"Komolyan megint ez kell?"

"Akik nem emlékeznek a múltra, arra ítéltetnek, hogy újra átéljék azt." - Santayana.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:31:59

@csak egy néző: És most hogy a fideszen kívül csak a maszopra lehet nem csak mi szavazuk a fideszre

tikk takk

sas70 2014.02.26. 12:32:29

@Winston Smith: "Na ja. Egészen addig, ameddig az árak fedezetet nyújtanak az indokolt üzemeltetési költségekre és az amortizációra. Márpedig nem erre halad a világ..." Annyira nem, hogy a jelenlegi 15% körüli beruházási ráta, még az amortizáció pótlását sem fedezi. Ez pedig egyenes út a lerohadáshoz.

Dorian 2014.02.26. 12:32:55

@csak egy néző:
Ezzel az a probléma, hogy nagyon arra felé mennek a dolgok, hogy orosz erdész lesz az...

M_R 2014.02.26. 12:33:49

@Winston Smith:

"A vásárlóerőhöz viszonyított energiaárakban nem az energiaárak voltak rosszak, hanem a vásárlóerő..."

Épp ezért lehet építeni alternatív valóságokat - csak akkor majd a gőzturbina helyett közmunkások kurblival tekernek egy dinamót, hogy legyen delej a konnyektorban :)

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 12:34:10

Orvbán , ha ellenzékben van és romlik a forint,...akkor fújmondjanaklehazaárulók !
ha kormányon , akkor : exportEupénzekjóeznekunk...
Noooormááális ????

Knorr 2014.02.26. 12:35:10

@hümhüm: "Aki ezt az összeget nem fordítja megújításra (vagy nem teszi tartalékba megújítási céllal), az vagy hülye, vagy gazember. "

Egyetértünk.

Orbán Viktor ezt az összeget rezsicsökkentésre fordítja, és nem hülye hanem gazember.

csak egy néző 2014.02.26. 12:35:47

@ben2:
Csak nem Matyi bácsit tisztelhetjük benned?
www.hir24.hu/poszt-itt-haztaji/2014/02/21/haztaji-ha-a-felesegem-megelhette-volna-a-rezsicsokkentest/
De az nem tünt fel a rezsirizsa rapper Szilárdnak, hogy Matyi bácsi télvíz idején rövidgatyóban és rövid ujjú pizsi felsőben van, mert úgy megy a távfűtés, hogy lerohadna róla a gatya.
Hajrá rezsicsökkentés!
m.cdn.blog.hu/hi/hircsarda/image/rezsihunter.jpg

M_R 2014.02.26. 12:36:52

@Lucky Larry Silverstein:

Bizony ez a tikk takk előbb vagy utóbb (remélhetőleg előbb) Orbán órájában ketyeg le..És akkor neked sem lesz meg jól fizetett kis helyed, bizony el kell majd menni dolgozni.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:39:08

@orient: A nemzeti - idegen határvonal a cégeknél nekem szimpatikus és szerintem praktikus. Naná hogy a közeli kapja a megbízást, most nagyon meglepődött itt mindenki...:)

'Kinek lett volna tobb ezer milliardja ezeket a halozatokat felujitani 90 es evekben mikor epp allamcsodben voltunk?'

Nyilván jó üzlet volt a piacot eladni úgy hogy 67% volt az államadósság a kezdeteknél 90ben, ma meg 80%. Van aki szerint meg nem.

'Allamadossag 120% a lesz'

Ha a szoclibek fognak kormányozni, akkor igen.

'Nonprofit cegek mint a BKV? Miert akartatok levaltani Kadar-t komolyan? O pont ugyan ezeket csinalta!'

Nem éppen, és azért akartuk leváltani mert a kutya se választotta meg.

csak egy néző 2014.02.26. 12:39:39

@Lucky Larry Silverstein:
Remélem viszed anyád is.
youtu.be/r-UHlXz3Qqc

panelburzsuj 2014.02.26. 12:40:44

@orient:
Te nem akarsz politizálni - a Fidesz viszont annál inkább.

És kalapot kell emeljek ben2 előtt, mert eddig az övé a legpontosabb leírása a Fidesz által űzött mobbing-politikának.

sas70 2014.02.26. 12:40:45

Emlékszik még arra valaki, hogy egy vezetékes telefonra 10 évet kellett várni, mert nem volt pénz hálózatfejlesztésre, na meg szükség sem rá, mert minek az!? Vagy amikor a mobiltelefonhívásért még az is fizetett, akit hívtak? Ha jól emlékszem 110 ft volt egy perc mobilhívás. Most meg a rohadt kapitalista multik miatt, az óvodás zsebében is mobiltelefon van.
Miért kellett eladni anno azokat a jó közműcégeket, rendszeresen és szuperül karbantartott tanácsi lakásokat? Kb. azért, mert a hedeg vízre valóra nem volt pénze a költségvetésnek, nemhogy az elmaradt fejlesztésekre, leromlott hálózatokra. Csak nézd meg az úthálózatot az aztán állami kezelésben van és milyen jó minőségű!

Dorian 2014.02.26. 12:41:09

@Lucky Larry Silverstein:
Büdös a szád, vagy mit szeretnél közölni?

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:42:29

@Bogyó 2: Érdekes a minimálbéreseknek kompenzálták a csökkenést. Nem csoda hogy a legszegényebbek között is a fidesz vezet.

kritizator 2014.02.26. 12:42:58

@M_R: mi az a csekkadó és tranzakciós adó?

Komolyan kérdem: én még ilyet nem láttam.

M_R 2014.02.26. 12:44:08

@csak egy néző:

"Matyi bácsi télvíz idején rövidgatyóban és rövid ujjú pizsi felsőben van,"

Ez mindig így volt: egy haverom pár éve még panelban lakott: télen egy szál alsógatyában tudta csak kibírni a lakásban.Gyanítom hogy ez most sem változott.. És "hála" a rezsicsökkentésnek, nem is lesz motiváció hogy energiahatékonyabbá tegyék a lakást - minek, majd lesz még évente kétszer 10% távfűtés árcsökkentés - még két év oszt' ingyé lesz..

orient 2014.02.26. 12:46:58

@Lucky Larry Silverstein: nekem nem szimpatikus mert egy gazdasag attol mukodokepes ha nincs valaszvonal. Kinaban is a kulfoldi multik miatt szarnyalnak es a sajat cegeik csak mostanaban kezdenek eledezni de nem a sajat nemzeti cegeikkel jutottak oda ahol most vannak, es tegyuk hozza messze vannak meg nyugati fejlettsegtol igy is. Magayrul ha egy komcsi kina belatja hogy a toket nem szabad szinezni nemzetire meg kulfoldi gyarmatositora akkor itt ez miert nehez?

Senki sem az zavar hogy a kozeli kapja a megbizast ha rendes versenyben nyeri azt el es annyiert csinalja amennyiert a tobbi piacon levo ceg is tenne a mi adonkbol, csak akkor zavaro ha 20-30% felarral teszi mindezt. Igazabol ez sem zavarna ha maganprojectekrol es magantokerol van szo akkor fizessen annyit amennyir akar, csak ne a mi zsebunkbol.

Hatarvonal nem nemzeti alapon kene legyen hanem kapzsisag es versenyeztetesi valos piaci szabalyok alapjan. Ha te az USA ban akarsz uzletelni megteheted ugyan azokkal a szabalyokkal mint a helyiek es ez igy van rendjen. Ezert nem leszunk mi soha ott , sem az oroszok, de mondjuk kina igen mert ok erre mar vagy 20 eve rajottek. Ezt kell atvenni toluk es nem a filleres szarok gyartasat ehberert.

csak egy néző 2014.02.26. 12:48:03

@kritizator:
Komám, ha a barlangodból csak a dűlőútig mész el, akkor nem is fogod megtudni.

M_R 2014.02.26. 12:48:46

@kritizator:
"Komolyan kérdem: én még ilyet nem láttam"

Ha hajléktalan vagy, akkor tényleg nem láthattál..

Próbálj meg bankszámláról utalni 1000 Ft-ot.. Majd meglátod.

Aztán mondd, hidrogénatomot láttál-e már? Pedig hidd el, elég sok van belőle...

kritizator 2014.02.26. 12:49:12

@kritizator: és egyébként én sem értek egyet a rezsicsökkentéssel, de mondjuk azt, hogy
1. nem olcsóbb
2. a hőmérsékletet nem hőmérővel kell mérni stb. stb. stb.

Myrath 2014.02.26. 12:52:47

@hümhüm: Ezzel próbálkozott már mo 90 előtt pár évtizedig. Állami cégek buta de lojális vezérigazgatói giga fizuval, nulla munkával, vállalati volgával, 5 titkárnővel, és legalább 50 seggnyalóval jó fizuért szintén. Vadászgattak, mulattak jókat a többi vezérrel, a cégek meg szarrá rohadtak a kezük alatt.
MÁV, állami, brutál veszteséges, lepukkant, elavult, igénytelen, pontatlan, de az igazgatónéni kap 19 milla premcsit. No ez az állami nonprofit faszság ami mellett ágálsz.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:53:04

@orient: 'nekem nem szimpatikus mert egy gazdasag attol mukodokepes ha nincs valaszvonal.'

Aha ezt a magyar 90-2010nél semmi sem igazolja jobban. 100% állami tulajdon eladva, adósság nőtt 67ről 80%ra, közben 2 db. szoclib államcsőddel

Ez a rendszer bukott állami kapitalizmus kell mint Kínában, külföldi multikkal.

'Senki sem az zavar hogy a kozeli kapja a megbizast ha rendes versenyben nyeri azt el es annyiert csinalja amennyiert a tobbi piacon levo ceg is tenne a mi adonkbol, csak akkor zavaro ha 20-30% felarral teszi mindezt.'

Azért nem zavar ez senkit mert senki sem hiszi hogy az Összefogás mást hoz

M_R 2014.02.26. 12:56:00

@Lucky Larry Silverstein:
"Érdekes a minimálbéreseknek kompenzálták a csökkenést. Nem csoda hogy a legszegényebbek között is a fidesz vezet."

Ez a nap legviccesebb mondása :)

Még a végén kiderül hogy kész főnyeremény minimálbéresnek lenni:)

Nem semmi vagy... Szerintem a hajléktalanokhoz is vigyetek mozgóurnát, tuti hogy azok is a fideszre szavaznak :) A devizahitelesek meg majd felvonulnak hogy legyen legalább 350 ft az ojró, ha áprilisig összehozzátok, számíthattok az ő szavazataikra is :)

Winston Smith 2014.02.26. 12:57:01

@Myrath: És még ha a 19 milliós prémcsik lettek volna a legnagyobb problémák... Nagyobb gond, hogy a legnagyobb állami cégeknél milliárdok mentek/mennek el korrupcióra, valamint 10 milliárdok a szakmaiatlan, hülye döntések miatt...

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:59:15

@M_R: Sajnos az Összefogás még a minimálbéresek között is csak a 2. párt

M_R 2014.02.26. 13:02:05

@Lucky Larry Silverstein:

"nem zavar ez senkit mert senki sem hiszi hogy az Összefogás mást hoz"

Sőt, az óvodásoktól is elveszik a lapátocskát meg a vödröcskét...

Szerintem te az "átkosban" minimum járási párttitkár voltál. Pont ez volt a szöveg, hogy kár változtatni a 40 éve jól bevált "cucializmuson", mert úgysem lenne jobb.

Innen már csak egy lépés hogy ne is tartsunk választásokat.

Lapozz már előre a naptárban 1953-ról...

csak egy néző 2014.02.26. 13:02:34

@Lucky Larry Silverstein:
"állami kapitalizmus kell mint Kínában"
Ugye tudod, hogy Kínában a korrupt állami vezetőket és a párttagokat gyakran kivégzik?
Ha ezt bevezetnék itthon, OKJ-s bakóképző tanfolyamot kellene indítani. Azt hiszem a parlamentben sem lenne tolongás.

orient 2014.02.26. 13:04:22

@Lucky Larry Silverstein: nem. Azert nem zavar mert messze vagyok tole es soha nem is akarok a kozeleben lenni akarmilyen szinu es akarhogy is hivjak. Magyarul az atlag 10 millio embernek az szamit hogy rendesen legyen megepitve normalis piaci aron, tisztesseges haszonnal. Hogy az kinek a haverja nem erdekel mert ugysem latom, de nehez persze ugy csinalni hogy tisztesseges legyen es haveri ceg is egyben. Ezert nem tetszik se nekem se masnak ez es nem azert mert melyik parthoz kotodik. A nokias doboz es strabag szerzodes sem tetszett. Nem azert mert kulfoldi multi hanem mert korrupt volt. Itt kell legyen a valasztovonal es nem a nemzetisegnel. Meg persze kell olyat hogy min. X%ban koteles magyar beszallitot alkalmazni es alvalalkozokat ...stb.

A lenyeg az hogy politikatol mentes cegek kellenenek mondjuk 5-6 magyar multi akik olnek egymast ezekert a beruhazasokert parttol fuggetlenul, piaci alapon. Ez igy megy USA ban is. Legnagyobb cegek minden partot tamogatjak es nem csak az egyik oldalt, nekik csak az az erdekuk hogy legyen megrendeles akarki is van hatalmon. Kulfoldi multikra szukseg van nem csak gyartasban hanem szolgaltatasban is, sot ott meg inkabb. Szabalyozasra es versenyeztetesre is szukseg van, harcoljanak az ugyfelekert es arakert ahogy ez normalis gazdasagokban van es az allam ezt ellenorizze hogy verseny tovabbra is megy rendesen ne pedig allamositson.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:05:09

@csak egy néző: Persze ha találtok korrupt állami vezetőt. Akkor támogatom is.

Egyelőre azonban az ellenzék teljesít rosszabbul ebben (is).

panelburzsuj 2014.02.26. 13:05:23

@Winston Smith:
És ha már veszteséglistát nézzük: akiknek meg a nyakába tolták a tényleges működtetést - mert valami látszatjának azért lenni kellett - azok meg vagy beleőrültek, vagy föladták és beleszartak, vagy beálltak a jattszedők egyre népesedő táborába.

Nyitott kérdés, hogy nyitott határok mellett is ugyanígy fog-e alakulni a történet.

M_R 2014.02.26. 13:07:04

@Lucky Larry Silverstein:
"állami kapitalizmus kell mint Kínában"

Hat pajtás, akkor te már valamelyik Mongol határ közelében levő vidám gulagon múlatnád az időt..

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.26. 13:08:56

@Gera: Larry Slomo tudja helyetted is, hogy mire gondolsz.

csak egy néző 2014.02.26. 13:11:44

@Lucky Larry Silverstein:
"Persze ha találtok korrupt állami vezetőt. Akkor támogatom is."
Ezt ugye még te sem bírtad leírni röhögés nélkül??? Mert, ha igen, akkor versenyezhetnél Pintér olajos elvtárssal "Miniszter úr jelentem, az országban rend van"
Behubesza.

M_R 2014.02.26. 13:13:40

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:

"Larry Slomo tudja helyetted is, hogy mire gondolsz."

Ő a Magyar Nemzeti Gondolatrendőrség ügynöke. Tudja ki mit gondol, tudja név szerint hogy kik fognak a fideszre fog szavazni. Akik meg nem azokat majd internálják - természetesen saját kérésükre :)

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:14:04

@orient: 'nem. Azert nem zavar mert messze vagyok tole es soha nem is akarok a kozeleben lenni akarmilyen szinu es akarhogy is hivjak. Magyarul az atlag 10 millio embernek az szamit hogy rendesen legyen megepitve normalis piaci aron, tisztesseges haszonnal.'

pontosan. az emberek messze vannak ettől és nem érzékelnek semmi olyat hogy most drágábban épül bármi ami eddig meg se épült

'Meg persze kell olyat hogy min. X%ban koteles magyar beszallitot alkalmazni es alvalalkozokat ...stb.'

A külföldi multikra sokkal nehezebb a kormánynak nyomást gyakorolni mint az oligarchákra

'A lenyeg az hogy politikatol mentes cegek kellenenek mondjuk 5-6 magyar multi akik olnek egymast ezekert a beruhazasokert parttol fuggetlenul, piaci alapon.'

Gondolom hallottad ezt Orbántól, mert pont ugyan ezt mondta. De ez nem jön létre protekciós politika nélkül, mert 20 év alatt nem jött létre.

'Legnagyobb cegek minden partot tamogatjak es nem csak az egyik oldalt, nekik csak az az erdekuk hogy legyen megrendeles akarki is van hatalmon.'

Ez így is megy a Közgéppel, Strabaggal, Betonúttal stb. de van aki itt van aki ott fekszik jobban

'Kulfoldi multikra szukseg van nem csak gyartasban hanem szolgaltatasban is, sot ott meg inkabb.'

Ott van rájuk szükség ahol nem pótolhatók, nem a cafeteria kártyák monopol nyomtatásában pl.

'Szabalyozasra es versenyeztetesre is szukseg van, harcoljanak az ugyfelekert es arakert ahogy ez normalis gazdasagokban van'

általában igen, vannak iparágak ahol meg nem. Ezt mondja az elmúlt20 év.

M_R 2014.02.26. 13:15:13

@csak egy néző:

Ez benne volt a heti hangulatjelentésben is :)

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:15:57

@csak egy néző: Tudsz valamit? Akkor küldd be a HVGbe, ott minden szart leadnak ellenőrzés nélkül...:)

M_R 2014.02.26. 13:16:53

@Lucky Larry Silverstein:

Neked elgurult a gyógyszered :)

cs242 2014.02.26. 13:18:36

A "majd meglátjátok, millen rossz lesz nekünk" frázis nem érv. Egy jövőben esetlegesen (vagy nem) bekövetkezendő dologra hivatkozni nevetséges, és szánalmas dolog. A "Te narancsos birka" szöveg pedig még inkább alátámassza, hogy egyszerűen nem tudtok mást okádni, csak amik vagytok. "mutyi, viktátor, stb..." Ez mind csak a népszavából és a pártsajtóból átvett lihegés. Program, gondolat és elvek híján nehéz lehet evezgetni. És immáron kénytelen vagyok a fideszre szavazni, nehogy ez a korcs fajta, akik ti vagytok, még egyszer a hatalom közelébe kerülhessen.

csak egy néző 2014.02.26. 13:26:53

@Lucky Larry Silverstein:
No komám, azt hiszem itt a vége. Egy csigát könnyebb megtanítani járni, mint a fajtátokat rábírni, hogy a nyilvánvaló tényeket ami a gazdátokra árnyékot vetítene elismernétek. Csak egy példa, a te fajtád, még a konkrét videót sem fogadjátok el, bizonyítékként.
Hajrá komám, csak a fityesz.
Remélem a bírkamenetre már jelentkeztél és támogattad őket egy kis lével.

M_R 2014.02.26. 13:28:04

@cs242:

"még inkább alátámassza, "

Nyalhassa, szophassa..

Dugd vissza a kapanyelet a szádba, mert nagyon kilóg...

Narancskommunista (törölt) 2014.02.26. 13:28:32

@ben2:
Alap fogalmakkal nem vagy tisztában. Nem az a nonprofit definíciója, hogy a nyereséget fejlesztésekre fordítja vissza, és nem fizet osztalékot, mert a valóságban elég sok nem non-profit vállalat van, amelyik nem fizet osztalékot, mivel a nyereségét fejlesztésekre és akvizíciókra fordítja.

M_R 2014.02.26. 13:29:56

@csak egy néző:

A fideszben a hit felülírja a tapasztalatot..

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:30:31

@Narancskommunista: Tévedsz. A non profitnak kötelezően kell azt tennie amit a nem non profit önként választhat.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.26. 13:33:58

@Lucky Larry Silverstein:
Hogy ontopic maradjak, pl. azért, mert nonprofittá akar tenni egyes ágazatokat. Lehet jönni azzal, hogy a közmű egy természetes monopólium, de aztán valahogy mégis az van, hogy sokkal hatékonyabban működik magánkézben, mint államiban.

orient 2014.02.26. 13:34:11

"pontosan. az emberek messze vannak ettől és nem érzékelnek semmi olyat hogy most drágábban épül bármi ami eddig meg se épült"

Sajnos erzekelem a kovetkezoket:

1. Amit magyar multi csinalnak(lsd. Kozgep) azt csak EU penzbol. Magyarul EU ra kopkodunk de a penze az jol jon.

2. Amit a multik csinalnak mind allami beruhazasokon az irtozatos lehuzas. Lsd. Volgyhid elozo ciklusban es kozgep projectek is sajnos. Nalunk irtozatos korrupicio es lenyulas van ezeken a munkakon es ez nem valtozott 2010 ota sem.

3. Kulfoldi szolgaltatok szolgaltatasai javulnak. Telefonom gyorsabb es jobb vonalam van, gyorsabb internetem...stb. Nincs soha aramszunet ami gyerekkoromban rendszeres volt es rendszeresen lattam evekkel ezelott felturt utcakat ahol epp uj csatornakat, vezetekeket fektetett le szolgaltato. Mivel nincs gondom az ellatassal ezert gondolom rendben van. (Kiveve mikor oroszok szivoztak es elzartak a csapokat, jo uzletelni veluk), Malev business is oriasi siker volt az orosz befektetokkel:)

4. NON profit allami cegek oriasi penznyelok, las. MAV, BKV mitol lenne jobb az aramszolgaltatas allami kezben? BKV nal semmi sem javul vagy ha igen az megint csak nagy reszben EU tamogatassal es nem mert sikerul kitermelni a fejlesztest.

Summa summarum eddig a kulfoldi gyarmatosito multik sokkal tobbet tettek ertem, sokkal tobbet fejlesztettek, jobb szolgaltatast adnak, rendes fizeteseket, oriasi adokat fizetnek az allamkasszaba, fejlesztenek hosszu tavu megterulesert, mint barmelyik allami vallalat sokkal, mindezt piaci aron, es egyetlen bunuk hogy ezt profitert teszik. Be kellett volna meg hivni masik 3-4 szolgaltatot, vagy szolgaltasson a Simicska az sem erdekel es eldonthetem kivel kotok szerzodest ez a szabalyozas es nem az ellehetetlenitesuk.
Igen ez nem 1 ev de ha sosem kezdjuk el sosem valosul meg. Allamositassal csak visszafele megyunk, Cseheknek pedig mar sikerult is a szolgaltatoszektor versenyeztetese es kiepitese reszlegesen.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.26. 13:35:56

@Lucky Larry Silverstein:
Jogi értelemben a non-profitnak elő van írva, ez valóban igaz, azonban nem attól lesz non-profit egy szervezet, hogy nem fizet osztalékot. Ennél a dolog sokkal bonyolultabb.

Myrath 2014.02.26. 13:38:20

@cs242: @Lucky Larry Silverstein:

Itt egy program:

program2014.egyutt2014.hu/

olvasd el, és linkeld vissza a fidesz programját amire szavazni fogsz, azt meg elolvasom én.

vakapad 2014.02.26. 13:42:16

Nagyon aranyos ez a nonprofit izé. Tisztára úgy tetszenek róla írni, mintha ilyen még nem lett volna nálunk, holott volt. Akkoriban "szocializmusnak" hívták. Nemsokára ott tartunk megint, ahogy látom itt a hozzászólásokat.

Egyébként érdekes, hogy Pártunk és Kormányunk nem azt mondta, hogy holnaptól 10 %-kal csökkenteni kell az AUDI meg a Mercedes kocsik árát, hanem azt, hogy a szolgáltatások árát kell csökkenteni. Utóbbinál ugyanis az államtól megvett és gondosan fejlesztett vagyon kint van a terepen, nem lehet összeszedni és elviharzani, mígugyanakkor az AUDI, ha ma kap egy ilyen ökörséget a nyakába, akkor holnap már bottal üthetjük a nyomát.

Fentiek alapján egyértelmű, hogy a rezsicsökkentés önző egyéni célok (politikai és magánhaszon) érdekében történt, mely esetben az országos érdek vis minornak minősíttetik. Előbbi ugyanis mindent visz.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:43:51

@Myrath: Ki mondta hogy érdekel Libásék programja? Az érdekel amit mutattak 2009-10ben.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:45:20

@Narancskommunista: 'de aztán valahogy mégis az van, hogy sokkal hatékonyabban működik magánkézben, mint államiban. '

A magyar közmü nagyon hatékonyan müködött német és francia (állami) kézben, ami a fogyasztónak azt jelenti hogy megkopasztják

M_R 2014.02.26. 13:50:06

@Lucky Larry Silverstein:

Mi meg azt láttuk hogy mit mutattatok 2010-2014 között.

Egy biztos: a fideszre soha többé nem fogok szavazni. 1998-ban megtettem, nagyon megbántam, kiderült hogy gyakorlatilag sokkal kommunistábbak a kommunistáknál.

Most is az látszik, hogy 8 év alatt nagyon megéheztek a fiúk, ebben 4 évben ismét bespejzoltak a következő 8-ra...

Bizony tikk takk, Slomo elvtárs...

Myrath 2014.02.26. 13:51:30

@Lucky Larry Silverstein:

Ha nem is érdekel, honnan tudod, h szar?
Mit mutattak? Világválság volt akkor, kiszáradt a pénzpiac, nem volt likviditás. Mit kellet volna csinálni?

Linket várom!!

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:52:31

@orient: '1. Amit magyar multi csinalnak(lsd. Kozgep) azt csak EU penzbol. Magyarul EU ra kopkodunk de a penze az jol jon. '

1. mi az hogy EU pénz? honnan van? Az EU-s GDP 1%-a forog mint EU pénz csak hogy képben legyél.

2. az EU leszarja a sajtót, nem abból tájékozódik. Akkorát köptünk rájuk hogy először a csatlakozás óta nem állunk túldeficit alatt.

3. Az EUt arra kell használni amire való, a saját érdekeink érvényesítésére a mások érdekei ellenében

'2. Amit a multik csinalnak mind allami beruhazasokon az irtozatos lehuzas.'

Igy van.

'3. Kulfoldi szolgaltatok szolgaltatasai javulnak. Telefonom gyorsabb es jobb vonalam van, gyorsabb internetem...stb.'

Igy van. Ki bántja a telekomot? most írtak alá egy új, 100 mrd-os beruházást a T Commal Magyarországon.

'4. NON profit allami cegek oriasi penznyelok, las. MAV, BKV mitol lenne jobb az aramszolgaltatas allami kezben?'

Ez is igaz, ezek régi örökségek. Az sem javított rajta sokat hogy az mszp-szdsz a profithozó részét a MÁVnak eladta az osztrákoknak. De most nem ők kormányoznak, a mostani kormány meg nem fog 10ezreket kibaszni, pedig kéne.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:53:48

@Myrath: Onnan tudom hogy szar és nem érdekel hogy a Libásnak nincs pártja. Tehát csak a maszop tudja a hazudozásokat nemmegvalósítani.

M_R 2014.02.26. 13:57:31

@Lucky Larry Silverstein:

"az EU leszarja a sajtót, nem abból tájékozódik. Akkorát köptünk rájuk hogy először a csatlakozás óta nem állunk túldeficit alatt."

Ja, köptetek rájuk... Viktorkád meg ment térden csúszva a szőnyeg alatt Brüsszelben. Az otthoni sajtóban köptetek, Brüsszelben meg nyaltatok :)

"a mostani kormány meg nem fog 10ezreket kibaszni, pedig kéne"

Akik aztán hálából rájuk is szavaznának:)

Te tényleg valami alternatív valóságban élsz...

M_R 2014.02.26. 14:00:46

@Lucky Larry Silverstein:

Örömmel látom hogy ismét 310 felett az ojró.. Egyre többet ér a pénzem.. Danke schön, tovarisi :)

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 14:01:19

@Myrath: Én is arra hogy a Libásnak hol a pártja.

energiagorilla 2014.02.26. 14:04:40

@Lucky Larry Silverstein: Egy kérés: ezt a tikktakkolást lehetne mellőzni? :)

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 14:05:57

@orient: '4. NON profit allami cegek oriasi penznyelok, las. MAV, BKV mitol lenne jobb az aramszolgaltatas allami kezben?'

Nem is írtam most is állami kézben van, csak nem a magyar állam kezében.

Gera 2014.02.26. 14:10:23

Na, bejelentették a nagy semmit. Érti valaki, mit akarnak a mérőkkel? Eddig is a szolgáltatóé volt és ő csinálta a cserét tök ingyen. Kivéve víz almérők. Ez utóbbiról van szó? Az önkormányzati vízműveket akarják szétszopatni? Sok értelme lesz.

orient 2014.02.26. 14:12:54

@Lucky Larry Silverstein: pontosan. Most irtak ala a telecommal de 2 eve az is csak egy rohadt gyarmatosito volt aki kiviszi a hasznat az orszagbol, tudom mert nekik dolgoztam es emlekszem mi ment mediaban es mindenki engem anyazott hogy eladom a lelkem a gonosz kulfoldinek. 2 ev utan sikerult rajonni hogy szukseg van rajuk is. Pont ugyan ilyen vitakat folytattam par eve mikor a telecom cegeket vedtem es a magadfajtak meg erveltek hogy egy lehuzo rohadek aki semmi sem fejleszt csak profitot visz ki innen. Ugyan ez a demonizalas ment ellenuk 2 eve is. Majd belatjatok hogy energiaszolgaltatasban is szukseg van kulfoldi tokere (pl. oroszok paksnal) mert magunk nem tudjuk ezt megtenji, csak majd megint le lesz tagadva, ahogy most majd letagadod hogy a telecom cegeket is igy szidtatok nem reg.

EU kopkodesre nem sajtoban gondolok. Sokszor nem azzal vana gondom amit viktorek csinalnak hanem azzal ahogy. Erdekervenyesites? Ok legyen, helyes, de minek hergelni az embereket a teren ilyen nem leszunk gyarmat hulyesegekkel az EU ellen? Meg allandoan EU t hibaztatni mindenert? Nem az EU- t sajnalom, hanem azt hogy nekunk is szuksegunk van az EU ra.
EU reszekent van jovonk es kiut de az embereket teljesen ellene hangoljak. Sok ember lett EU ellenes mar es ez ennek a kormanypropagandanak koszonheto mert vakon hisznek a vezetonek, hogy az EU csak gyarmatositani akart bennunket. Ideje lenne felvilagositani az embereket EU pozitiv oldalara is nem csak allandoan a negativumokat elohozni es hogy mennyire gonosz elnyomo ero. Igen vannak hibai, de meg igy is jobb mint az orosz medve olelese. Nem EU fele kene valtoztassanak, hanem emberek fele kene normalisan beszelni az EUrol es nem bekmenetet szervezni az EU ellen. Nem valami lovas azsiai eurazsia egyseghez kozeliteni es ezzel etetni a nepet, meg a nyugat hanyatlasaval. Nyugat hanyatlott sokszor mar evezredekkel ezelott, de mindig is itt volt a legfejlettebb es legviragzobb elet ha teljes tortenelmet nezzuk. Keletrol jottunk, de 1000 eve nem ott vagyunk es en nem is szeretnek oda tartozni bocs.

Gera 2014.02.26. 14:15:34

@energiagorilla: A tikkelés egy kellemetlen kényszerbetegség, amit nehéz gyógyítani, inkább csak a tüneteket lehet csökkenteni :)

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 14:31:58

@orient: 'Most irtak ala a telecommal de 2 eve az is csak egy rohadt gyarmatosito volt aki kiviszi a hasznat az orszagbol, tudom mert nekik dolgoztam es emlekszem mi ment mediaban es mindenki engem anyazott hogy eladom a lelkem a gonosz kulfoldinek.'

Jaj ugyanmár. Ki mondta hogy állj szóba hülyékkel?

'Majd belatjatok hogy energiaszolgaltatasban is szukseg van kulfoldi tokere (pl. oroszok paksnal) mert magunk nem tudjuk ezt megtenji'

Paks külföldi hitelből épül, teljesen 100% magyar kontrollos a buli.

'Ok legyen, helyes, de minek hergelni az embereket a teren ilyen nem leszunk gyarmat hulyesegekkel az EU ellen?'

Mert a pártkommunikáció az eccerü embereket szóliítja meg, és a fidesz nagyon sikeres ebben.

'EU reszekent van jovonk es kiut de az embereket teljesen ellene hangoljak.'

Én si EU párti vk, de nem szeretem a feltétel nélküli önfeladást. Minden EU tagállam ellen tucatnyi EU eljárás van folyamatban, a legtöbb Németország ellen. Ez a természetes, az nem hogy emiatt aggódsz.

'Sok ember lett EU ellenes mar es ez ennek a kormanypropagandanak koszonheto mert vakon hisznek a vezetonek '

Lehet, az utolsó felmérés szerint Mo-n még mindig több az EU hívő mint nyugat európában.

'Nem EU fele kene valtoztassanak, hanem emberek fele kene normalisan beszelni az EUrol es nem bekmenetet szervezni az EU ellen.'

Ugyan dehogynem. Ezzel lehet demonstrálni hogy vannak akik így éreznek, és ha sokat pattog az EU, akkor csak a saját népszerüségét rontja Magyarországon. Lehet EU párti milliós tüntetést csinálni, ez szabad ország.

'Nem valami lovas azsiai eurazsia egyseghez kozeliteni es ezzel etetni a nepet, meg a nyugat hanyatlasaval.'

Ezeken mindenki mást ért. Ha a növekedési számokat nézzük az EU nagyon rosszul áll a világban. Ezt azonban meg kell változtatni, és ebben részt kell venni Magyarországnak is.

Dubito 2014.02.26. 14:39:01

@Gera: Rájöttem: legyen a tikk-takk-ra a válasz pitty-putty. Így aztán egész érdekes és tartalmas párbeszéd alakulhat ki :-)

Ilo 2014.02.26. 15:00:26

Ez a nonprofit nagyon jó dolog. Legyen minden cég nonprofit. Ugye, akkor nincs társasági adó. Mi is marad, leginkább az ÁFA és az SZJA. Ezeket ugye nem az emberek fizetik?
Vagy legyen rögtön nonÁFA és nonSZJA. Akkor viszont miből fizetik a közalkalmazottakat, köztisztviselőket (tanárok, rendőrök, stb.)?
Legjobb lenne, ha nem lenne pénz, s mindenki meggyőződésből dolgozna. Akkor azután megszűnne a népnyúzás!
Még pontosan nem állt össze, mitől is működne a rendszer, de erősen gondolkozom rajta.
Bár az is lehet, hogy rendszer (társadalom) sem kell, hanem vissza az önellátáshoz.

csak egy néző 2014.02.26. 16:25:49

Rezsirizsarapper Komám Szilárd. Van még mit tanulnotok. Ez lenne a cél???
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tioZPQDaWz4
süti beállítások módosítása