EnergiaGorilla

Végzettségét tekintve közgazdász, szakmáját tekintve energetikus, hozzáállását tekintve aggódó állampolgár. Egy gorilla türelmével.

Friss topikok

  • Éhes ló: @Flyer68: meglehetős spéttel reagálsz, de a kérdésemre adott válaszod megnyugtat: minden kibaszott... (2015.01.29. 10:04) Büszkén, nonprofit módjára
  • lombozódó: polyvinyl 2014.05.31. 18:02:02 Sajna nem tudja, ő csak ott van egy jó fizetésért. Ez ma az orszá... (2014.06.22. 23:06) Üres zsebből, üres zsebbe, nemzeti tulajdonban, biztonságban
  • twentydigitcombination: Hali! "Mostanra már a magyar háziasszonyok is fújják, hogy az USA-ban palagáz-forradalom zajlik." ... (2014.06.17. 11:32) A világ nem elég
  • Netuddki.: Állami? Ami állami tulajdonban volt régen az szükségszerűen lerohadt. Más. Azért kíváncsi lennék ... (2014.04.04. 08:01) 28 nappal később
  • das boot: Frankó írás! (2014.03.19. 13:29) Trükközik-e az MVM?

2013.07.19. 16:49 energiagorilla

A rezsicsökkentés miatt drága az energia

Most mindenki azt fogja gondolni, hogy elírtam a címet, vagy fizetett huhogó vagyok, de ha követik az alábbi gondolatmenetet, akkor belátják, hogy nem hülyeség. Ha nem lenne az egész rezsicsökkentési kampány, akkor már rég lennének a lakosság részére a versenypiacon olyan alternatívák, amik a rezsicsökkentett árnál is olcsóbb villanyt kínálnának.

Normális hétköznapi ember nem foglalkozik nap mint nap a villamos áram tőzsdei árfolyamával. Miért is tenné, nem érintett. Nekik röviden összefoglalva: az áram nem olyan mint az olaj meg a benzin, ami kis megszakításokkal folyamatosan drágul, vagy ha nem drágul akkor a forintromlás miatt kerül nekünk többe. Az áram, minden ellenkező híreszteléssel szemben valójában egyre olcsóbb. Ennek okairól korábban már írtam. A másfél éve még 60 euro/MWh környékén mozgó zsinóráram-árfolyam, huzamosabb ideje 30 euro körül van, vagy alatta (ez nagyon durván 9Ft/kWh-nak felel meg). Ezek a tőzsdei árak persze csak irányadók, hiszen a fogyasztói árakban még sok más tétel is van, ráadásul az ezekhez szükséges árambeszerzések hosszútávú szerződésekben, és sok összetevős portfolioból elégítenek ki. Ugyanakkor irányadónak tökéletesen megfelel. Ehhez képest a 10-20 százalékos lakossági rezsicsökkentés az árampiacon kutyafülének tűnik. Vigyázat, a különbözetet nem a gaz multik nyelik le, hanem az MVM, erről én itt írtam korábban, de lassan már közismert tény, igaz, nem zavar senkit.

Akkor vajon miért nem élvezhetjük ennek előnyeit?

A jelenlegi hazai szabályozási környezetben az egyetemes szolgáltatási jogosultsággal rendelkező áramszolgáltatók (hívjuk őket az egyszerűség kedvéért lakossági szolgáltatóknak) gyakorlatilag veszteségeket szenvednek el ezen a lakossági piacon. Lehet persze mutogatni az éves beszámolóikra, hogy ennyi meg annyi milliárd profitjuk van, de ez egyfelől nem sok az összes árbevételükre vetítve, másfelől elmarad az iparági vertikum fontos szereplőjének, az MVM-nek a profitjától, harmadrészt pedig úgy tevődik össze, hogy a lakossági veszteségeket ellensúlyozza valamelyest az ipari fogyasztói szegmens eredménye.

A lakossági szolgáltatóknak nyilván nem öröm, ha nem termelnek profitot. A mostani tőzsdei árak mellett egy beszámítható környezetben simán tudnának olyan konstrukciót kínálni, ami kölcsönösen előnyös mindenkinek: a határidős piacon évekre előre meg tudnák most venni alacsony áron egy előre kalkulált lakossági kör ellátásához szükséges kapacitásokat, és ezt egy tisztességes áron tudnák kínálni versenypiacon, tehát az egyetemes szolgáltatási körön kívül a kisfogyasztóknak. Nekik is jó lenne, és a lakosság terhei is csökkennének. Az olcsón beszerzett áramra jönnének persze a további hálózati költségek, de még így is összességében jobb lenne az ár, mint a felettébb igazságtalanul rezsicsökkentett tarifa.

A fenti bekezdésben egy fontos szó van: „beszámítható”. Mivel egyszerűen képtelenség előre látni, hogy milyen őrület vár még itt az emberre, ezért nem nagyon mernek ilyet kitalálni manapság a szolgáltatók. Az ELMŰ meghirdette, vagy legalábbis egy hasonlóval próbálkozott, de mivel benne van a levegőben, hogy az egyetemes körben további csökkentés van, ráadásul ott a nemfizetést sem lehet igazán számonkérni a fogyasztókon, ezért a fogyasztók is maradnak az egyetemesben.

Persze olyan piaci körülmények között, ahol a rezsifelelős nem tud különbséget tenni a gázkészülékek átvizsgálásának díja, illetve a készülékek kicserélésének díja között, és pingponglabdaként pattog a félelem szektorban, hülye lenne bárki is 2-3 éves diszkont áramtermékeket fejleszteni.

Pedig ha az MVM-től vehető 17,6Ft/kWh helyett 9-ért veszi a szolgáltató a tőzsdén, és arra jön rá változatlanul a többi tétel, akkor 30 Ft alatt lehetne a villany, ráadásul egy tisztességes szolgáltatói profittal, és nem a hosszútávon eléggé lehangoló veszteséggel. Hangsúlyozom, durva számítás szerint. Lényeg, hogy nem 45, nem is 40, hanem 30 Ft! Persze be kellene fizetni hó végén, vagy legalábbis 30 napon belül, ahogy azt jobb helyeken illik.

Azt állítom tehát, hogy a rezsicsökkentés miatt le kell mondania a bargain-hunter magyar lakosságnak arról a lehetőségről, hogy a kedvező piaci körülményekből átmenetileg részesedhessen!

Nos, ha a Progresszív Intézet szerint csak a rezsicsökkentés érdekli a lakosságot, semmi más, akkor vajon ezt miért nem tudja kimatekozni az ellenzék, miért sodródnak ostobán a licitben az árral?

Fordítanál energiát a megértésre? Kövesd a Gorillát a Facebookon!

110 komment

Címkék: energia villanyszámla áramlopás portfolioblogger rezsicsökkentés MVM


A bejegyzés trackback címe:

https://energiagorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr795415250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2013.07.20. 10:04:42

Ezt el is hiszed? Szerintem áram árcsökkentés még soha nem volt, ha olcsóbban tudjuk venni az áramot, akkor inkább legyen nagyobb a profit. Ettől még a többiben nagyjából egyet is értünk. Most az egyik rablót megzsarolja egy nagyobb rabló és nem csak az energiaszektorban.

krausz2 2013.07.20. 10:55:53

A neoliberális gazdaságpolitikának tipikus jellemzője a "lovak közé dobott gyeplő".
A un."szabad verseny" kedvenc terepe aztán a monopol szolgáltatások. /Víz, áram, csatorna gáz stb./
Magyarul a kiszolgáltatott lakosság intézményes lehúzása. Ez folyt az elmúlt 20 éven át, kormányokon átívelve Kelet-Európában. Ebből lett elég!
Jellemző ezen piaci szereplőkre, hogy áttétesen nem is természetes magánszemélyek hanem a gazdag nyugati gazdaságok -sokszor állami és önkormányzati tulajdonában lévő- profit termeléséről van itt szó.
Az olyan újságcikkek "gyártói" akik nem értenek hozzá vagy csak megvásárolja őket egyes érdekcsoport előszeretettel vezetik félre az egyszerű olvasót.
KÖSZÖNJÜK EMESE !

colonel Tigh 2013.07.20. 11:01:20

@krausz2: "Az olyan újságcikkek "gyártói" akik nem értenek hozzá vagy csak megvásárolja őket egyes érdekcsoport előszeretettel vezetik félre az egyszerű olvasót."
Bagoly mondja...

gertan 2013.07.20. 11:35:35

Mi váltottunk: jelenleg a T-Comon keresztül fizetjük a villanyszámlát. 5%-os engedménnyel kecsegtettek, mire kijött a számla, kiderült, ez nem a számla végösszegéből, csak a fogyasztásból vonódik le, vagyis végül 2-3 %-al olcsóbban kapom az áramot.

Ugyanígy vagyunk a gázzal is.

A liberalizáció árcsökkentő hatása DUMA! Nincs valódi verseny!
A cégek árkartellba tömörödtek, semelyiknek sem célja a verseny, hiszen monopol szolgáltatás, nincs valódi alternatíva, ezért nyereség maximalizálásban gondolkodnak. A mozgástér a piac, a fogyasztók felosztására redukálódik. Az áramszolgáltatókkal szemben KIZÁRÓLAG állami ármegállapítással, a hatósági árral lehet érdeket érvényesíteni.

Más elvi kérdés: mennyivel jobb, tisztességesebb, a polgár/ fogyasztó számára átláthatóbb és befolyásolhatóbb, ha az árakat ismeretlen tulajdonosi hátterű tisztán profitorientált, alapvetően rövid, legfeljebb középtávon tervező, néhány éves, vagy évtizedes múltú, többnyire multinacionális konszernek együttműködése határozza meg, szemben a parlamenti választásokon demokratikusan megválasztott több száz, esetleg ezer éves állami hagyományokra épülő kormányokkal?

Ez az egész liberalizáció álságos DUMA, valakik többet akarnak keresni!

falazodesyka 2013.07.20. 11:42:33

"Ha nem lenne az egész rezsicsökkentési kampány, akkor már rég lennének a lakosság részére a versenypiacon olyan alternatívák, amik a rezsicsökkentett árnál is olcsóbb villanyt kínálnának." ---- szimpla libsi hazugság. Jobb esetben ostobaságból fakadó naivság. Már a cikk indító gondolata ökörség. Annyira hülye a szerző hogy további figyelmet nem is érdemel.

gertan 2013.07.20. 11:43:55

Ja kérdés a cikk írójának:

évek óta liberalizálták a magyar energiapiacot. Ha a "rezsicsökkentés miatt drága az energia", akkor az elmúlt években miért nem működött úgy a "szabad piac", hogy ott lényeges eltérések alakultak volna ki, netalántán követte volna az energia ára a piaci folyamatokat, és nem csak növekedés, hanem időnként csökkenés is tapasztalható lett volna.

Ön is tudja a választ: nem érdeke a szolgáltatóknak, ők profitot akarna, méghozzá minél többet. Ezt hívják KAPITALIZMUSNAK. Aki azt hirdeti, hogy a liberaéizálás árcsökkentő hatású lehet, nem ismeri a gazdaságtörténelmet, mert ahol nincs valódi verseny, ott nincs árcsökkenés... Ps.. a forrás meg végső soron mindig atom, köolaj, vagy gáz...

falazodesyka 2013.07.20. 11:45:47

Amúgy ilyenkor érzem azt, hogy a Fidesz balfogásai (trafikügy pl) ellenére fényévekkel jobb, kormányképesebb alternatíva mint azok a politikusok (pl Bajnai) akik ilyen gyengeelméjű senkik támogatását élvezik mint a blog szerzője.

falazodesyka 2013.07.20. 11:47:16

A cikk írója továbbá ezt is elfelejtette, hogy a liberalizáció megtörtént még Kóka minisztersége idején és mi lett az eredménye: RÁ KÉT HÉTRE DRÁGULÁS BAZDMEG!! Nézz utána öregem aztán próbálj okoskodni te kis libsi, orbángyűlölő senki !

falazodesyka 2013.07.20. 11:49:49

@gertan: Pontosan, jelenleg ha jól tudom egy maximum oligopol szituáció van az árampiacon amit könnyű körbekartellezni. A szerző jobban tenné ha törölné a bejegyzését, mert negem speciel idegesít, hogy ilyen hazug senkik írásai kerülnek az Indexnél címoldalra. Bár ezt megszoktuk az Indextől. SZinte minden címlapra emelt blogbejegyzésben ótvar hazugságok vannak - az indexnek észre kellene már venni, hogy a színvonal ezért rohamosan romlik.

falazodesyka 2013.07.20. 11:54:07

Felhívom az Index figyelmét hogy az ilyen blogbejegyzések címlapra helyezésével csak és kizárólag azt éri el, hogy a baloldali narratíva iránti averziónk és viszolygásunk csak növekszik. Az ilyen írások nem leplezik le az Orbán kormányt, hanem magát az impotens, gazdasági ethosz nélküli baloldalt leplezik le. Mindenesetre minél több ilyen balfsz írást és a Fidesz győzelme egyre biztosabb.. :)

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.20. 12:12:50

A monopol cégeket végre szabályozza valaki. Lehet kampánydogás vagy akármi, de akik 60-80 ezres fizetést kapnak, azoknak ez sokat jelent. És jöhet az a szöveg, hogy a gazdagok többet fogyasztanak, ők jobban járnak stb. Ez mindenkinek jó, de főleg az átlagembereknek, akik hó végén alig jönnek ki...

pánpéter 2013.07.20. 13:00:20

"Ha nem lenne az egész rezsicsökkentési kampány, akkor már rég lennének a lakosság részére a versenypiacon olyan alternatívák, amik a rezsicsökkentett árnál is olcsóbb villanyt kínálnának."

ekkora baromságot régen olvastam. és címlapon? :) gratulálok. minden egyes ilyen cikk plusz 3% Viktroéknak. :) Isten áldja a bloggert, és az indexet is! :)

2002-2010 között nem volt rezsicsökkentés, ennek ellenére nem hogy csökkentek volna az árak, hanem folyamatosan emelkedtek. hála aszabad piacnak, meg az energiaszektor liberalizációjának.

" különbözetet nem a gaz multik nyelik le, hanem az MVM"

fujj de ordas egy szemétség, hogy nem egy néme/francia cég termel profitot, hanem egy magyar. elképesztő, hogy ebben az országban nem külfödi cég élvez előnyt, hanem a hazai. igazi ordas szemétség.

energiagorilla, jó nagy marha vagy te. :) sztem neked bajnai fizet az ilyen cikkekért, de mint ahogy felcsúton is megfutamodott, és hülyét csinált magából, így ez a bejegyzés is kontraproduktív. :) hát b+ ti tényleg ilyen ostobák vagytok, Istennek hála. :)))

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.20. 13:00:56

@falazodesyka:

Jaj, de kiborult a szerencsétlen idióta, hogy kritizálják a Kedves Vezetőt. :)))

xxyati 2013.07.20. 13:02:49

@falazodesyka: De azt bezzeg nem boncolgatod, hogy a paksi 12,5 forintos áramot miért adja tovább az MVM 17,5-ért, ugye?

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.20. 13:06:00

@pánpéter:

És a másik idióta se érti a magyar nyelvet még mindig. De örüljünk együtt, hogy fideszes cégek lopnak sokat, mer' akkor nem marad pénz a csúnya külföldieknek. Kivéve persze a haveri külföldieket. Azok nem csúnya külföldiek, csak azok csúnya külföldiek, akiktől épp lopni kell.

xxyati 2013.07.20. 13:09:13

@pánpéter: Te barom! Nézd meg hova kerül az áram ára!

kep.index.hu/1/0/389/3895/38955/3895552_46f063a8051abf11c6849d03503db1f1_wm.jpg

Jé! A 45 forintból 28 az államé, a 12,5 forintos paksi termelésből származó áramnál! A 12,5 már az extraprofitot termelő paksi nagykereskedelmi ár!
Csak 11 megy annak aki fenntartja a kisfogyasztói hálózatot és számlázza a fogyasztást, működteti az ügyfélszolgálatokat és a középfeszültségű hálózatot.
Te hülye barom narancslével töltött fejű!

xxyati 2013.07.20. 13:10:06

@xxyati: Bocsi, 15 nem 11 a szállító.

Nero Bianco 2013.07.20. 13:13:04

"miért nem tudja kimatekozni az ellenzék, miért sodródnak ostobán a licitben az árral?"

Mert a magyar átlag nagyjából annyira ostoba, mint az ide kommentelők jelentős része.
Csak át kell olvasni a kommenteket, és látszik, hogy leginkább egyetlen betűt nem értettek a posztból, viszont alapértelmezetten hisznek a fidesz államban, és alapértelmezetten multiellenesek.
Hát ezért olyan szar az ország amilyen.

pánpéter 2013.07.20. 13:18:15

@xxyati: ha neked túl olcsó ar áram ára pl, akkor fizes többet. ilyen egyszerű.

xxyati 2013.07.20. 13:20:16

@pánpéter: Ennyi volt az érved narancslé agyú? :-)) Akkor már értem miért hiszed el a fidesz maszlagot. A Tépapóban is hiszel?

Nero Bianco 2013.07.20. 13:21:19

@pánpéter:
Túl sok értelme nem lenne viktor haverjainak zsebét tömködni, mert abból nem lesz jó szolgáltatás.
Többet fizetni valamiért csak akkor érdemes, ha kapunk többletet.

Pan Modry 2013.07.20. 13:21:35

Van egy targyi tevedes a postban, az aram ara nem esett le 30 euro/ mwh ra, a 2014 es magyar baseload 40 euro felett van.
Ez is komoly eses persze, de nem akkora amit a post ir.

Raadasul ezek a nagykereskedelmi arak, a fogyasztoi arnak ez a kisebb hanyada, ugyanis a fogyasztoknak kell rendszerhasznalati dijat fizetni, plusz a magyar allam egy valag egyeb adoval terheli az aramfogyasztokat es szolgaltatokat amiket be kell arazni a vegfelhasznaloknak.

pánpéter 2013.07.20. 13:24:23

@xxyati: azt hogy én miben hiszek, te sosem fogod megtudni. :) ostoba is vagy hozzá, meg nincs is hozzá semmi közöd.
másrészről meg amúgy is leszarom mit írsz/mondasz. :))

pánpéter 2013.07.20. 13:25:14

@Nero Bianco: évek óta többet fizetsz. milyen többletet kaptál eddig?

xxyati 2013.07.20. 13:26:32

@pánpéter: Még mindig nem érveltél egy szálat se. :-)) Nézegesd a neten mikor lesz Békemenet, hogy csápolhass Viktornak te fasz! :-))

Nero Bianco 2013.07.20. 13:26:51

@pánpéter:
"másrészről meg amúgy is leszarom mit írsz/mondasz. :)) "

Pont így van mindenki a te hozzászólásaiddal is.
:)))

pánpéter 2013.07.20. 13:28:41

@xxyati: hehe, békemenet mi, töki? :)) az zavar benne, hogy egy rendes liberálkommer tűntetésre max 1000 embert bírtok összeharácsolni vagy mi? :))
inkább járok békemenetre, mint buziparádéra. :)))

mondom, ha kevesled, fizess többet. mi akadályoz ebben meg, ki akadályoz ebben meg?

xxyati 2013.07.20. 13:28:44

@pánpéter: Több adót kapott. Évek alatt a 12 forintos MVM árból 17 lett, és a 15 forintos adóból 28. Az áramárának növekedése az utóbbi 8 évben ezekből adódott.
Na csápolj egy kicsit!

VIK-TOR!
VIK-TOR!
VIK-TOR!
VIK-TOR!

Pan Modry 2013.07.20. 13:29:12

@pánpéter:
Agyatlan barom, az arak 2000-2008 as periodusban egesz europaban emelkedtek folyamatosan, ennek fundamentalis okai voltak, habar ruhellem gyurcsanyt meg kokat is, de ehhez nem volt kozuk.
Az aram ara 2009 ben kezdett esni, azota tart folyamatosan, a trend egyedul a fukushimara adott nemet valaszreakcio miatt torpant meg atmenetileg 2011 ben, de az ma mar nem erezheto.
Az aram aranak esesenek ny europaban fundametalis okai vannak, megujulok, illetve az amerikai palagazforradalom egyarant az arcsokkenes iranyaba hat, es ez a magyar arakon is meglatszik.

A fideszes rezsicsokkentes csupan egy haszontalan bugris agymenese, ezer egyeb modon lehetne csokkenteni az aram fogyasztoi arat, csak ehhez a fideszesek hulyek mint a seggek. A meh elere is olyat neveztek ki akinek ertekelhetetlen az arampiaci eloelete.

pánpéter 2013.07.20. 13:29:21

@Nero Bianco:
"évek óta többet fizetsz. milyen többletet kaptál eddig?"

azért a választ várnám, ha már kinyitottad az ajtót...

xxyati 2013.07.20. 13:29:59

@pánpéter: Még mindig nem sikerült érvet összehoznod. Remekül lehet szórakozni rajtad. :-)) A buta fideszes mintapéldánya vagy. Formalinban kellene téged mutogatni!
Érv lesz?

xxyati 2013.07.20. 13:31:13

@pánpéter: Na szevasz! Látom érvelni nem tudsz, érdektelen vagy. Szopjad Viktor faszát, ahhoz értesz!

pánpéter 2013.07.20. 13:33:13

@Pan Modry: jah értem. tehát ha emelkedik, akkor annak fondamentális okai vannak, viszaont ha nem csökken eléggé, akkor az a rezsicsökkentés miatt van.

érthető.

Totof 2013.07.20. 13:34:08

@pánpéter: Mindenki tudja, miben hiszel, te szerencsétlen. Amikor így véded a védhetetlent, azt csak hitből elhet csinálni.

pánpéter 2013.07.20. 13:41:21

@Totof: védhetetlen? mi is a védhetetlen?

pánpéter 2013.07.20. 13:41:57

@xxyati: a szopjad viktor faszát igazi jó érv! :)) érvbajnok vagy, szó mi szó. :)))

Pan Modry 2013.07.20. 13:44:19

@pánpéter:
Az aram nagykereskedelmi aranak novekedese vagy csokkenese mogott funda,emtalis okok vannak.
Viszont a vegfelhasznaloi arnak csak egy kisebb resze az aram nagykereskedelmi ara, ha az allam csokenteni akarna azt akkor az aramra rakodo adoterhet kellene csokkentenie, nem pedig a szolgaltatok faszaval verni a csalant. A szolgaltatok most nyesik a karbantartasi koltsegeket, aztan majd ti fogtok par ev mulva sirni ha a fagyasztott hust ki kell hogy dobjatok a szolgaltatasi minoseg visszaesese miatt.

Plusz az idiota fidesz miatt lealltak a termeloikapacitas beruhazasok is, ez pedig a nagykereskedelmi ar relativ novekedeset fogja okozni.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 13:44:53

azért ti libbbantak nem mentek a szomszédba, ha kitalált meséket kell előadnotok kezdve az evolúció elmélettel, az ősrobbanáson át, hogy orbán viktor egy patás ördög, és ő varázsolt hóvihart az országra eddig, hogy: "A rezsicsökkentés miatt drága az energia"

no mind1
betudjukk az "ismét címlapon hazudik az index" sorozat 89797979344. részének

Totof 2013.07.20. 13:45:26

@pánpéter: pl. hogy a rezsicsökkentéssel a szolgáltatás színvonala nem csökken.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 13:45:46

de ezek szerint ha majd 2014-től demokrata dopemanék jól megemelik a rezsit, akkor olcsó lesz az energia?

vladimir964 2013.07.20. 13:52:03

Ezért nem jó, ha az állam hatósági árakkal belebarmol a versenyszférába. Én szeretem tisztán megvenni a dolgokat (beleértve a szoftvereket is). A köztem és a szolgáltató közötti szerződés szerint kifizetni az árakat, nem pedig félévente újabb elmebetegségekkel szembenézni. Aztán ha valami annyiba kerül, hát annyiba kerül és kész. Legfeljebb átmegyek máshová, ha nem tetszik, vagy nem veszem igénybe a szolgáltatást. És csókolom! Nem vagyunk biológiailag rászorulva az áramra, sem a gázra. Ja, hogy kényelmesek vagyunk? Hát bizony-bizony, a kényelemnek ára van!

Pan Modry 2013.07.20. 13:52:22

@wmiki:
Az energia most is olcso, sokkal olcsobb mint par eve, legalabbis a nagykereskedelmi ara.
Arrol meg kerdezt orbant hogy ez miert nem latszik a vegfelhasznaloi arakban, ugyanis ott a legnagyobb tetel a kulonbozo allam altal rarakott adok.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 13:59:12

@Pan Modry: :x
értem értem, olcsó az energia, szinte ingyen tukmálják a fogyasztókra igaz?

még az nem világos, hogy amikor majd demokrata dopeman jól megemeli a rezsit, akkor mi lesz?
tényleg majd mi küldünk a cégeknek sárga csekkeket?

és ez sziklaszilárd tény, mint az ősrobbanás, vagy hogy az atom egy, és oszthatatlan?

Csumpitáz Béla 2013.07.20. 14:00:59

jellemző erre szemét fideszre, hogy amikor lézerjani eőlször bejelentette, hogyy a 10%-os rezsicsökkentés akár 100eFt könnyítést is jelenthet a családnak, akkor a saját rezsijéből indult ki. Hát ki a tökömnek van évi 1 milliós rezsi számlája? A panelprolinak vagy a medencés, infraszaunás burzsujnak?

Semmirese 2013.07.20. 14:12:16

Az üzleti szegmens 2008. óta LIBERALIZÁLT.
Itt a nagyfogyasztók évről-évre letolatják a gatyáját a kb. 10 db aktív áramkereskedőnek.
Kemény verseny van, nagyon kemény, a nemzetközi piaci árváltozások napi szinten azonnal érvényesülnek.
Így a pár évvel ezelőtti 22-28 Ft-os energiaárak mára 16 Ft körüli szintre csökkentek.

A lakossági szektor HATÓSÁGI ÁRAS.
A lakossági villamosenergiát az MVM adja szabott áron a szolgáltatóknak.

A lakossági hatósági ár összetétele: MVM nagyker energiaár 17,60.
Engedélyezett árrés alig több, mint 1 Ft.

A többi a rendszerhasználati díjak (kb. 14 Ft), adók (27%-os áfa és még egyéb tételek).
Az összeg 2/3 része egyenesen megy az állam zsebébe, a maradékból kell fenntartani, üzemeltetni a hálózatot, mérőórákat, számlázni többmillió embernek, ügyfélszolgálatot vinni. Ez a szegmens ma ténylegesen veszteséges, és ezt a multik iránt mutatott utálat sem teszi nyereségessé. 2013-ra és 2014-re már az üzletiszektorral együtt is erősen veszteséges lesz az összes szolgáltató. Ez egy érzelmektől teljesen mentes tény.

Nero Bianco 2013.07.20. 14:16:06

@pánpéter:
"évek óta többet fizetsz."

Minél fizetek többet?

Semmirese 2013.07.20. 14:17:20

@pánpéter: a lakossági szektor SOHA nem volt liberalizálva.
HATÓSÁGI ÁR szerepel a villanyszámládon, amelynek 2/3 része az állam zsebébe vándorol.

Semmirese 2013.07.20. 14:20:06

(van lehetőséged persze átmenni másik szolgáltatóhoz, ennyiben megteremtették a feltételeit a liberalizált piacnak, de ez a hazai viszonyok között sem a lakosságnak, sem a szolgáltatónak nem éri meg igazán)

nikk rivers 2013.07.20. 14:22:23

@Semmirese: "A lakossági szektor HATÓSÁGI ÁRAS."

Felesleges magyaráznod, a posztkádári kispolgárok úgyse értik. Nem is akarják érteni. Túl bonyolult lett a világ nekik.

Eric_Cartman 2013.07.20. 14:23:31

@wmiki: miklós, hogy te mekkora egy ordas nagy barom vagy, arra nincs kifejezés.

Pan Modry 2013.07.20. 14:26:06

@wmiki:
Nem tudom dopemannak mi koze lenne az aramarhoz vagy a rezsihez, o egy magyar rapper vagy hasonlo.
A haztartasi aramarkepzest elottem semmirese jol leirta.
Ha orban valoban akarna csokkenteni fenntarthato modon az aram arat akkor az adoterheleset csokkentene.

Ez a rezsicsokkentes nem fenntarthato, ez nem tobb mint egy hosszutavon rendkivul karos kampanyfogas amit a tefajtad jol beszivott. A legtobb reklam is a magadfajta hulyeknek keszul, a tefajtad szopta be a devizahitelektol kezdve, a providentes penzen at az il ferroig minden szart.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 14:27:59

@Eric_Cartman: pedig ti libbantak, az összes ordas nagy barmot ismeritek, ez tisztán látszik... :x

sok sikert 2014-hez elvtársak!
xd

Kerek négyszög 2013.07.20. 14:28:14

Jaj de tetszik, ahogyan a rezsim kiszolgálói köpködnek a tényekre. A Viktorizált virtuális Magyarország nem mőködik ugye? Ne építsétek tovább a légváraitokat narancsbolsik!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 14:30:31

@Pan Modry: ah, az "érv"eiden látszik, hogy igazi, felsőbbrendű értelmiségi demokrata vagy

hát akkor majd ha ti hatalomra kerültök, jól megemelitek a rezsit, és akkor olcsó lesz az áram :x

adót pedig nyilván nem szedtek be majd, hiszen iskolák, kórházak, utak teljesen felesleges dolgok...

sok sikert hozzá, elvtársak!

Kerek négyszög 2013.07.20. 14:31:23

rezsicsökkentés története = devizahitelezés története

("jaj de jó hogy olcsóbb, mondják ugyan egy páran, hogy a jövőben szívás lesz belőle, de kit érdekel a jövő, a mostnak élek")

rezsicsökkentés = devizahitelezés

poor 2013.07.20. 14:32:05

wmiki ·
És ti orbán seggnyalók az összes hazugságát eszitek a fityisznek. Vagy jól megfizetnek?

poor 2013.07.20. 14:34:11

wmiki
A fidesz LOP, CSAL, HAZUDIK! A maffia főnöködet nagyon véded gondolom nem ingyen. Ezt is ÉN fizetem.

draft22 2013.07.20. 14:34:17

@krausz2: Magyarországon nem volt az elmúlt 20 évben neoliberális gazdaságpolitika, az energiaszektorban pláne nem.
Amit te írsz az kapitális baromság.

Kerek négyszög 2013.07.20. 14:35:34

@wmiki:

Mikike!

Nagyon elkezdted megint az elvtársozást!

Másolhatom be a te elvtársaid hosszú névsorát? Eddig vagy ezerszer megtette más is, de ha neked ennyire hiányzik, csak szólj, és én újra az orrod elé tolom a fidesznyik kommenistákat.

Netuddki. 2013.07.20. 14:36:53

Magyarország kicsi piac. Az állami alkalmazottakat lefizetik így minden esetben az eccerű állampolgár húzza a rövidebbet.
A szolgáltatók meg tudják tenni, hogy felosztják a piacot és annyit kérnek amennyit nem szégyenlenek. Minderre jön a világbajnok orbáni 27%-os ÁFA. Magyarul az állam a helyett, hogy az állampolgárok érdekeit védené, megosztozik a hasznon a szolgáltatókkal. A rezsicsökkentés meg nem más mint olcsó választási propaganda. Mármint a fidesznek olcsó, nekünk magyar állampolgároknak qrva drága...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 14:38:38

:x
remek érvek... a kutatásokon is látszik, hogy ezekkel a szájkarate bajnok hsz.-ekkel mennyi embert meggyőztetek az igazatokról...
lehet 2014-ben nem is 2/3-al nyertek, hanem 4/4-el

xd

Pan Modry 2013.07.20. 14:38:49

@wmiki:
Az iskolak, utak nem felesleges dolgok. Bar azt feleslegesnek tartom hogy ezek dupla annyiert epulnek a fideszes vallalkozok altal mint peldaul nemetorszagban. Ha egy km ut annyiert epulni mint nemetorszagban, lenne mibol csokkenteni az adokat.

De vannak teljesen felesleges dolgok, peldaul a felcsuti stadion vagy ugy altalaban a fociba olt milliardok, orom volt nezni ahogy nevenincs montenegroi kis csapat alaztak szarra az allami penzen kistafirungozott nagy magyarnak nevezett klubot.

Don Quixote de la Ferko 2013.07.20. 14:38:51

@Pan Modry:

Buta vagy. Nincs hitelem, az Il-Ferros autómat már évekkel ezelőtt kifizettem, mégis utálom vitykát és az egyszerű gondolkodású fajtádat. Sosem a hiteleket, vagy az Il-Ferro-s lehetőségeket kihasználó néhánnyal van a baj, hanem a buta egyszerű, általánosító többséggel, ahová te is tartozol, és akikre a politikát, és a nagy átvágásokat alapozzák.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.20. 14:41:18

@Pan Modry: ez biztosan új dolog neked, de az iskolák, meg utak, amik szerinted nem feleslegesek, nos...
azokat az adóból finanszírozzák

jó reggelt kívánok!

_most_ 2013.07.20. 14:44:49

haha, hiába magyarázza valaki az ostoba fidesz híveknek a versen kedvező hatásait, soha nem fogják megérteni, mert a fajtájuk közös jellemzője, hogy a korlátolt adottságaik miatt általában mindig alulmaradtak a versenyben :D

Pan Modry 2013.07.20. 14:46:03

@wmiki:
Valoban adokbol finanszirozzak, es jo lenne ha az allam nem fizetne duplaannyit a fideszes vallalkozoknak mint amennyi a fair piaci ara.
ELegge jol beszoptad a demagogiat ugy en bloc kiskomam.

Pan Modry 2013.07.20. 14:57:22

@_most_:
Egyetertek, aki tul gyenge a kapitalista versenyhez beall fideszkomcsinak.

Lassan az lesz hogyha a fideszkomcsik gyerekeit lealazzak majd egy iskolai futoversenyen akkor a ketharmad megszavazza hogy megis o nyert. Igy akarnak utat adni ezek a sajat selejtes genjeiknek.

bolondok közt viktor a király 2013.07.20. 14:59:38

@falazodesyka: Jaj te meg arra vágsz föl, hogy orbán seggnyaló vagy. Nyalj is, erre vagy te meg a többi fidesz majom kitenyésztve és idomítva. Csak a király az mondja a frankót mi? Rezsi csökkentés nagy átbaszás. Az ilyen genyóknak, akik gázzal fűtik a kapu bejárót is annak igen, nekünk semmi mivel mi fával fűtünk. Menj a fideszes anyádba.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2013.07.20. 15:00:44

Egyik Pártra Sem közösség megosztotta
1.577 ember kedveli · 1.406 ember beszél erről
www.facebook.com/EgyikPartraSem

bolondok közt viktor a király 2013.07.20. 15:01:28

@wmіkі: Látom levetted a képet. Tán megnyiratkoztál majma?

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.20. 15:09:55

@gertan: "A liberalizáció árcsökkentő hatása DUMA! Nincs valódi verseny!"

Te mennyire tévedsz.

A szüleim az ötvenes évek végén, és a hatvanas évek elején abból tudtak pénzt szerezni ( nem volt munkahely, és a két hold ( nem hektár ) földön termett termény önmagában nem volt elég a megélhetésünkhöz ), hogy saját terményeiket eladták a közeli nagyváros piacán. Amikor beértek a piacra és lerakodtak, az apám elment körbenézni, felmérni az ő árujából mekkora a kínálat, mekkorák az árak. Ehhez tudta alakítani a saját árát, és ezt kénytelen volt megtenni, ha nem akarta hazautaztatni a portékát. Tudod nagyban is így működik a piac, ha arra beenegedik az eladókat. Amikor az állam kezdi kiszorongatni őket, akkor kezdhetsz félni, mert ezt ( és az időszakot amikor ezt közelről lehetett látni ) úgy nevezték, hogy szocialista tervgazdaság.

collateral collector (törölt) 2013.07.20. 15:11:45

@Semmirese: észérvekkel és tényekkel mész a tömeghipnózis ellen? Figyelj, van aki immunis erre a tömeghipnózisra, vagy tömegpszichózisra, mint ahogy te meg én is immunisak vagyunk rá, és vannak, sokan sajnos, akik áldozatául esnek, az agyukat megfertőzi. A látszattal ellentétben nem CSAK a legbutábbak kapják el (mint az itt hozzászólóknak az a része, akik ki vannak akadva erre a szerintem korrekt álláspontot közvetítő blogra), hanem néha elvileg okos emberek is. A fideszességre még nincsen gyógymód. Észérvekkel és tényekkel régóta megy a kísérletezés, egyértelműen negatív a tapasztalat, nem működnek sajnos.

A fideszesség olyan "érveléssel" operál, amely mindig önmagába kanyarodik vissza. Amikor majd áramkimaradások lesznek, és senki nem szállítja el a szemetet, akkor nem az lesz a reakció, hogy "hm, talán mégsem olyan egyszerű a történet, talán mégsem teljesen úgy van, ahogy azt Viktor mondta"; nem, ehelyett az lesz: "a mocskos multik bosszúból szándékosan szabotálják a szolgáltatást, most már erőszakkal is el kell venni tőlük az infrastruktúrát!!". Ez meg is történik majd, államosítják, de az államnak természetesen nem lesz pénze beruházni, karbantartani, ezért "megpályáztatják", reprivatizálják a szektort, viszont a családtagoknak és haveroknak "tisztes megélhetést nyújtó" profitot kell majd biztosítani. Akkor kezdődhet is a "rezsinövelés", a hatósági árazás eltörlése, bizonyos szempontból tényleg liberalizálják a piacot (egy szűk körnek); viszont azt nem tudom, vajon az egyszeri beruházásokhoz szükséges összegeket bele fogják-e tenni a rendszerbe? Addig értem, hogy elvesszük a multiktól, és odaadjuk a saját "nemzeti" oligarcháinknak az infrastruktúrát, és azt is értem, hogy utána az oligarchák árat emelnek. De a kérdés az az, hogy hajlandóak-e invesztálni is, olyan pénzeket belerakni, amik még nemzeti extraprofittal kalkulálva is csak hosszú távon térülnek meg?

A privatizációnak az igazán "lenyúlós" fejezete az első jobboldali kormány alatt zajlott le, amikor Matolcsy és Martonyi is privatizációs hivatalnokok voltak, és amikor többek között Szèles Gábor is megszerezte a vagyonát. A privatizáció második körében, a Horn/Bokros-érában, amikor állítólag "ki lett árusítva" az energiaszektor 8% garantált éves hozamért "a külföldieknek" (ma egy nemzeti trafikos is többet kaszàl ennél sokkal kisebb befektetéssel), amikor a magyar államnak nem volt devizája, a közmű-infrastruktúra pedig már vészesen le volt rohadva, akkor érdekes módon a frissen megtollasodott magyar oligarchák nem álltak sorba, legalábbis nem tolakodtak az energiaszektor felvásárlásáért. Talán, mert pénzt is kellett volna tenni bele? Na ettől félek én most is! "Szerencsére" azóta eltelt kb. 20 év, az oligarcháink sokkal "nemzetibbek" és még sokkal gazdagabbak lettek, de vajon akarnak ők invesztálni is? Eddig csak azt láttuk, hogy kaszálni, azt nagyon szeretnek. így ez egy nyitott kérdés. OK, hogy "Robin Hood"-politikát játszik a Fidesz-kormány szotyi-köpködős miniszterelnöke, de látott már valaki nemzeti oligarchát közművekbe évtizedek alatt megtérülő pénzt fektetni? Az akkori oligarcháknak '95-ben nem volt elég extraprofit benne. A mostani oligarcháknak már lehetne benne extraprofit, hiszen a baráti kormány olyan extraprofitot ír bele az alkotmányba, amilyet akar. De a pénzt akkor is bele kell tenni, márpedig a mostani oligarchák inkàbb offshore-számlákra utalnak, ugyanis bennük van az, hogy van még ugyan egy pár tuti évük, de nem tudhatják, hogy mikor söpri el a népharag a NER-t..

sanyix 2013.07.20. 15:42:59

"ha nem lenne az egész rezsicsökkentési kampány, akkor már rég lennének a lakosság részére a versenypiacon olyan alternatívák, amik a rezsicsökkentett árnál is olcsóbb villanyt kínálnának."

Kifejezetten pofátlan hazugság. Ez a rezsicsökkentés téma 1 éve. Azelőtt volt alternatíva? NEM VOLT. És a különadók előtt SEM volt.

lutria 2013.07.20. 15:47:57

A héten kézhez kapott összesítő szerint(gáz-víz-csatorna-szemétdíj)
az elmúlt hónapban 376Ft,
Január 1-je óta 1316Ft volt a rezsicsökkentésem...

ex-dr. vuk 2013.07.20. 15:48:48

@gertan: az allamnak pontosan akkor kellene kozbelepni, amikor kartell van. Erre (lenne) vali a gazdasagi versenyhivatal (GVH). Persze ha lefizetik oket es szarnak ra az mas teszta, de a problema nem a liberalizacio hanem annak a kivitelezese.

Amugy a privatizacional basztak el, azonnal versenyt kellett volna teremteni, nem atadni egy monopoliumot magankezbe.

Pan Modry 2013.07.20. 16:03:54

@collateral collector:
Majd matolcsy ad a fideszoligarchaknak nulla kamatra hitelt, mikozben a kockazatot szepen ratolja a keeskedelmi bankokra, es majd visszamenolegesen nem kel majd minden visszafizetni az oligarchaknak.

gertan 2013.07.20. 16:06:58

@látjátok feleim szümtükkel:
lehet, hogy az ötvenes években szüleid piaci módon viselkedtek, de Magyarországon évek óta LIBERALIZÁLTÁK a lakossági árampiacot, ÉS NEM CSÖKKENTEK az árak. Én léptem, nem az ELMŰ-nek fizetek, a T-com/home a gyakorlatban 2-3 %-al olcsóbb. Ez statisztikai hibahatár, nem verseny!

megismételem: a magyar energiapiac LIBERALIZÁLT, de a szolgáltatók KARTELLEZÉSE miatt NINCS VERSENY!

bunkó · http://bunko.blog.hu 2013.07.20. 16:34:18

Amely területen szabad verseny van, ott az államnak kötelessége az esetleges kartelleket árgus szemmel figyelni és kemény kézzel büntetni. Ez húsz éve nem történik meg, lásd pl mobilszolgáltatók és internet szolgáltatások nemzetközileg röhejes árai.

Amely területen pedig olyan monopolhelyzet van, amit nem lehet szabadversenyessé átalakítani, ott vagy legyen minden teljesen teljesen állami kézben, vagy legyenek (gazdaságilag részletesen megindokolható) hatósági árak. Ez sem valósul meg.

És egyik sem fog megvalósulni, amíg létezik az államkorrupció nevű jelenség (szebbik nevén: lobbi-tevékenység ;)

Pan Modry 2013.07.20. 16:38:26

@gertan:
Az aramon 2-3% eleg nagy kulonbseg, peldaul az aramkereskedok az ipari fogyasztokon nehany tiz cent aressel dolgoznak. Nem lenne ertelme 5% kal alamenni senkinek, ugyanis akkor meg a termeloknek is jobban megeri a tozsden eladni az aramot.
A bid offer spread kb 25 eurocent a tozsden, en nagykerben meg a 2-3% os kulonbozetet is sokallom.

Eric_Cartman 2013.07.20. 16:41:14

@wmiki: az a gond nálad fiam, hogy nem is tudod, hogy mennyire ostoba vagy. ez a legveszélyesebb kategória. mert van az a fajta buta ember, aki ezt tudja magáról és beletörődik. na belőled ez hiányzik. apostolikiralysag..... aztabüdöskurvaélet...... neked ki a jóisten ad fizetést, vagy segélyt ? és milyen alapon ?

EXO 2013.07.20. 16:43:16

A mostani cikk szerzője több dolgot is kifelejt.
Az első, hogy a tőzsdén van többféle ár is. Az egyik a csúcsidei a másik a zsinór. A zsinóráram lehet hogy 9Ft/kwh, viszont a nap nagy részében kell csúcsáramot is vennie az MVM-nek ami sokkal drágább.
A másik dolog, hogy az MVM-nk kell fenntartatnia a tartalék kapacitásokat is a rendszerszintű kiessések ellen, emellett a nagyfeszültségű hálózatot is fenn kell tartania. Így az MVM zsinóráramot ugyan a 9FT/kwh-ért veszi, viszont vannak más költségei is.
Ettől még az MVM-nek is van rendesen profitja,de az a Németh Lászlóné már modta, hogy azt a további rezsicsökkentés érdekében idén lecsökkentik, ezzel pedig megveszik a választókat.

$pi$ 2013.07.20. 16:46:05

"Ha nem lenne az egész rezsicsökkentési kampány, akkor már rég lennének a lakosság részére a versenypiacon olyan alternatívák, amik a rezsicsökkentett árnál is olcsóbb villanyt kínálnának."

Húsz éven keresztül nem volt rezsikampány és hogy-hogynem mégsem lettek "alternatívák". Idáig olvastam a cikket, itt már világos, hogy tovább olvasni felesleges... :(

$pi$ 2013.07.20. 16:51:21

@látjátok feleim szümtükkel: "Tudod nagyban is így működik a piac, ha arra beenegedik az eladókat."

Amikor én jártam piacra az első nap megjelent a konkurencia és megmondták, hogy ha olcsóbban adom a cuccost mint ők, akkor eltörik mindkét lábamat.

Tudod nagyban is így működik a piac, ha nem tartanak rendet. :)

bunk0 2013.07.20. 17:15:51

érdekes, ilyen kalkulációkat láttam már korábban is; azok szerint az benzin árának 250 forintra kellett volna esnie a olajárak csökkenését és dollárgyengülést követve, de valami csoda folytán mégis 400 fölött maradt

az üzemanyag piac teljesen szabad, mégis csak azt látom hogy az áremeléseket azonnal és maximálisan érvényesítik, a csökkenéseket viszont soha

mitől lenne ez másként a közművek esetében? a szabad verseny miatt? lol

Nero Bianco 2013.07.20. 17:16:58

@$pi$:
"ha olcsóbban adom a cuccost mint ők, akkor eltörik mindkét lábamat."

Nem kell ujjat húzni a fidesszel.
Ez a tanulság. És akkor esetleg marad egy ép láb.

$pi$ 2013.07.20. 17:29:19

@Nero Bianco: Erről is a fidesz jut az eszedbe? Terápiát javaslok vagy legalább vegyél ki pár hét szabadságot. :)

Pan Modry 2013.07.20. 17:38:47

@EXO:
Targyi tevedes, a tarťǎlekkapacitaast nem az mvm hanem a tso tartja fenn, jelen esetben a mavir.

Totof 2013.07.20. 17:50:34

@lutria: Nekem is csökkentették a szennyvízszállítás díját. A szippantós az év végéig vállalta, hogy elviszi. Januártól vihetem a házad elé? Nem kapod meg mind, kap majd mindenki, aki gondolkodás nélkül benyalja ezt a rezsicsökkentés baromságot.

Mitzimackó 2013.07.20. 18:25:25

@siskalaszlo: te hülye, te, az MVM a monopol cég, ami egyre többet nyel le!

Mitzimackó 2013.07.20. 18:27:44

@bunk0: a benzin azért nem esett le, mert nagy része adó! amikoe 250-nél obégatott az akkor ellenzéki jobboldal, a sziclib kormány csökkentette az áfáját, és mindjárt olcsóbb lett. ezek a faszok csak NÖVELTÉK az áfáját, és még 450-nél se csökkentettek semmit, hogyne, kellett a haszon ellopni!

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.07.20. 19:15:07

Tényleg? Ha a posztoló elképzelése szerint működne a világ, akkor az utóbbi 20 évben miért is nem volt példa árcsökkenésre semmilyen energiahordozó tekintetében? Na ugye..

komplikato 2013.07.20. 19:37:38

@krausz2: Ehhez képest a Cseheknél (ellentétben a gagyi rezsicsökkentés agitproppal) csökkentek az energia árak a kialakult verseny okán. Szóval minden híresztelés ellenére nem csak nálunk csökkent, pontosabban ott TÉNYLEG csökkent a rezsi.

komplikato 2013.07.20. 19:39:23

@EXO: Ez duma, ránézel a 2010, 2011, 2012-ben folyamatosan növekvő MVM-es EXTRAPROFITRA és látod, hogy ez csak duma.

komplikato 2013.07.20. 19:44:30

@$pi$: Ezt nem piacnak, hanem MAFFIÁNAK hívják, üdv a való világban.

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Több cikket írt már a témában és szerintem pont arról szól, hogy MÁSHOL így működik, nálunk miért is nem. Pont az a lényege a cikknek, hogy NEM így működik.

Semmirese 2013.07.20. 19:48:10

@collateral collector: hmm.. jókat mondasz.. :-)
Nézd, én pontosan tudom, ahogyan te is, hogy mi folyik itt. Én szeretném, ha a nemzetem profitálhatna (profit.. ha-ha..) mindenből, amire csak hatassal tud lenni. De itt sajnos csak egy hazug és álszent játszma folyik. A magyar elviseli, ha szántanak a hátán, ha az eke nemzeti színűre van festve, ugye. És itt úgy néz ki, sokan sokmindent elviselnek, sőt..
De a remény hal meg utoljára
:-)

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.07.20. 19:50:07

@komplikato: Tehát azért, mert nálunk más az energiaipari cégek hozzáállása, mint az általad említett más helyeneken.
Tegyük fel, hogy nem lett volna rezsicsökkentés. Miért változott volna meg a hozzáállásuk az elmúlt 20 évi gyakorlathoz képest?

krausz2 2013.07.20. 20:39:11

@draft21:

Tudod Te miről beszélsz? Kérd el anyukádtól valamelyik közüzemi számlát s ha még nem tudsz olvasni kérd meg, hogy olvassa fel!

krausz2 2013.07.20. 20:42:28

@komplikato: Itt a másik okos!!

Te is elkérheted a szüleid számláit mert még nem is olvastad nemhogy kifizeted volna.

Semmirese 2013.07.20. 20:49:29

@Quentin vagyok Montargis-ból !:

pls: most írtam. Nem olvastad el? A villanyszámlád HATÓSÁGI ÁRAS. És a 2/3 része az államé. 1,30 Ft/kWh a 45-ből a hatóság (MEH) által elismert maximális haszon.

A versenypiacon iszonyatos árverseny van. Személyes tapasztalat.

EXO 2013.07.20. 21:06:07

@Pan Modry:
AMavir pedig az MVM-hez tartozik okostojás így ez annak csökkenti a profitját.

EXO 2013.07.20. 21:06:48

@komplikato:
Csak most poltikilag szükségük van rá

krausz2 2013.07.20. 21:08:05

@collateral collector:

Sajnos az buta emberek igen sokat is szeretnek írni. A folyamatok nem érdeklik, vagy koruk miatt
nem tudják mihez szólnak hozzá.
Nos Te lehet hogy ilyen vagy?
A 70-es években az egyik ilyen mai csúcs szolgáltatónál dolgoztam középvezetőként.
A cég műszakilag tökéletesen rendben volt.
Majd privatizálták,kiszervezték a dolgozókat, hogy ne legyen érdekérvényesítés, felemelték az árakat az égig és tömérdek ingatlan vagyont eladtak. A buli bejött. Ma már az is elég ha a kommunikációs igazgató a
vezető tévékben pátoszos hangon sírdogál a cégről. Hát igen!
Az a véleményem, hogy igazi szociáldemokráciára van szüksége az országnak, mert amíg a jobb oldali Orbán nagyobb szociáldemokrata mint a szocialista párt akik beengedték maguk közé a Gyurcsány-Bajnai-Kóka féle kétes alakokat
akik mindenkit képviselnek csak a magyar dolgozót nem, itt rend nem lesz.
Marad a nyakunkon a kétharmad és ha ezt sem érted fordulj a szüleidhez. Szép vasárnapot!

bunk0 2013.07.20. 21:49:22

@Mitzimackó: "a sziclib kormány csökkentette az áfáját, és mindjárt olcsóbb lett"

jaaa, a törvénybe iktatott adócsökkentési tervre tetszik gondolni?
akkor azt is tudja, hogy ezt a választások előtt három hónappal foglalták törvénybe és a választások után két héttel el is törölték, ismét 25%ra emelve az áfát

hab a tortán, hogy áfa kommandók ellenére a köztes időszakban sem csökkentek az árak, az extraprofitot lenyelték a kereskedők, a szabad verseny nagyobb dicsőségére

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.07.20. 22:12:42

@Semmirese: Egy érdekes cikk 2009-ből:
www.nol.hu/gazdasag/20090619-mar_csak_noni_tud_az_aramar

Mégse olyan törvényszerű az az árcsökkenés..?

Pan Modry 2013.07.20. 22:40:26

@EXO:
Az hogy mo on a tso Az mvm kvazi leanycege az egy piaci torzulas, a tso mukodeset nem moshatod ossze az mvm partnerrel, a torveny szerint un chinese wall kell hogy elválassza oket. Amennyiben megis osszejatszananak azzal sulyosan torvenyt szegnenek.

ottomoll 2013.07.21. 00:08:52

@Mitzimackó: Maradjunk annyiban, hogy a szoclib kormányok alatt az áram kilowattóránkénti fogy. ára 20 ft-ról 45-re emelkedett 8 év alatt (125 %-os emelkedés), a földgáz köbméterenkénti lakossági fogyasztói ára pedig 2005-2010 között 47ft-ról 130 ft-ra nőtt(176%-os növekedés).
No comment..

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.21. 18:46:11

@gertan:
Na akkor most az a baj, hogy a piac liberalizált, vagy az, hogy a kartelek ( néha kormányzati ráhatással ) gátolják a versenyt?

Semmirese 2013.07.22. 18:51:44

entin vagyok Montargis-ból !:

a HATÓSÁGI ÁRAS villamosenergiát a szolgáltatók az Állami MVM-től kapják, kapták.
Ott is próbálták mindig is érvényesíttetni a vélt vagy valós költségeiket.
Ha az MVM nem érvényesítette a nagyker árában a csökkenést, akkor a szolgáltatóktól sem volt ez elvárható
süti beállítások módosítása