EnergiaGorilla

Végzettségét tekintve közgazdász, szakmáját tekintve energetikus, hozzáállását tekintve aggódó állampolgár. Egy gorilla türelmével.

Friss topikok

  • Éhes ló: @Flyer68: meglehetős spéttel reagálsz, de a kérdésemre adott válaszod megnyugtat: minden kibaszott... (2015.01.29. 10:04) Büszkén, nonprofit módjára
  • lombozódó: polyvinyl 2014.05.31. 18:02:02 Sajna nem tudja, ő csak ott van egy jó fizetésért. Ez ma az orszá... (2014.06.22. 23:06) Üres zsebből, üres zsebbe, nemzeti tulajdonban, biztonságban
  • twentydigitcombination: Hali! "Mostanra már a magyar háziasszonyok is fújják, hogy az USA-ban palagáz-forradalom zajlik." ... (2014.06.17. 11:32) A világ nem elég
  • Netuddki.: Állami? Ami állami tulajdonban volt régen az szükségszerűen lerohadt. Más. Azért kíváncsi lennék ... (2014.04.04. 08:01) 28 nappal később
  • das boot: Frankó írás! (2014.03.19. 13:29) Trükközik-e az MVM?

2014.02.03. 10:34 energiagorilla

Válasszunk álarcot!

Nem ért az atomhoz, de kéne egy hitelesnek tűnő álláspont és néhány okos mondás? Az Energia Gorilla, ahol tud, segít! Farsang alkalmából a legjobb jelmezekből válogattam, válasszon ön is, és menjen azzal a paksi népszavazásra!

Mindenkinek kell legyen valami véleménye a paksi bővítés ügyében. A vélemény mellé pedig érvek szükségesek. Válasszunk hát a szezonnak és habitusunknak megfelelőt! Ez a szezon nem szereti a pasztell színeket, a bizonytalanokat elsodorják a hűvös szelek. Legyünk hát határozottak, dacoljunk az észérvekkel és minden körülmények között válasszuk a feketét vagy a fehéret.

Ha már eldöntöttük, hogy feketék (azaz atompártiak), vagy fehérek (bővítésellenesek) vagyunk, akkor igyekezzünk egy mondatban összefoglalni álláspontunkat:

„Bárki bármit mond, az atomerőműnek nincs igazi alternatívája a villamosenergia ellátásban!”

„Az atomenergia a huszadik század legkártékonyabb zsákutcája, ki kell farolnunk belőle, mégpedig sürgősen!”

Egy dologra fel kell hívjam a figyelmüket: sose keverjék a két fő színt. Vagy talán szürkék akarnak lenni? Áldozatul akarnak esni azoknak a feketéknek és fehéreknek, akik önökre potenciális meggyőzhető alanyokként tekintenek? Ne adjanak esélyt az agymosásnak, álljanak ki határozottan álláspontjuk mellett. Ha mást hezitáláson kapnak, hassanak oda lelkiismeretükre, szorítsák rá, hogy valódi döntést hozzon. Lássunk egy-két dialógust példának:

  • - Te Pál, én nem vagyok egy méregzöld, elfogadom, hogy szükség lehet atomerőműre, de azért ez mégiscsak pofátlanság, hogy így kell megtudjuk, ráadásul éppen pont tőle!?
  • - Ez nem válasz, Alfréd! Tekints el a körülményektől, kell az az atomerőmű, vagy sem? Akkor meg nem mindegy, hogy hogyan?

 

  • - Margit, én évekkel ezelőtt is meg voltam róla győződve, hogy lehetséges lesz valaha atomenergia nélkül élni, a férjem is utolsó pillanatig hitt ebben, Fukusima idején egyik szemem sírt, de valójában a másik nevetett, és üdvözöltem a bojkottot is… de azt látom, hogy ha ilyen kis lépésekben haladunk, akkor tényleg ki fogunk futni az időből, és nem lesz ami hajtsa azt az istenverte mosógépet!
  • - Gittám, nem ilyennek ismertelek meg, hadd ne kelljen csalódnom benned! Világ életedben tudtad, hogy hova állj, pont most kezdesz feleslegesen agyalni ilyeneken?

 

Fontos, hogy mindenkit kimozdítsunk a szürke zónából. Az atom ugyanis hit kérdése, ezt jó ha elfogadjuk. Hányan érthetnek úgy igazán Magyarországon az atomhoz? Ezren? Talán ezerötszázan? És hányan vannak közülük, akik nem az atomerőműtől, vagy az annak piacára utazó anti-atomlobbitól kapják a bérüket? Talán tizen, tizenöten? Ők meg nyilvánvalóan azért lehetnek függetlenek, mert senkinek sem kellettek, se Paksra, se a multikhoz, szemüvegesek és különben sem értenénk a hebegést-habogást ami a szájukon kijön! És ha őket is megnézzük, hogy mi a véleményük, bizonyára találunk ráutaló jeleket. Egy keresztfélév a Lomonoszovon, egy komposztáló a kertben, egy egyoldalú egyetemi TDK, egy hippi szerelem a hetvenes évekből? Mindenki húz valahova! Akkor meg nem mindegy??? Objektív szakmai álláspont Paks ügyében nem létezhet, mi se törekedjünk rá, csak foglaljunk állást! Azonnal cselekedjenek, ha valakitől elhangoznak a bűvös szavak, szófordulatok:

„Egyfelől… másfelől”

„De tudnunk kell azt is.”

„Ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagynunk…”

 

Ha már elhatároztuk, hogy hova állunk, fontos, hogy legyenek érveink! Az érvek olyan szükséges kiegészítők, amik katalizálják az alapszín hatását. Válogassunk bátran a nekünk tetsző érvekből, igyekezzünk karakterünknek megfelelőt kiválasztani. Ha ön már családos, legalább középkorú, akkor tetszeleghet egyfajta bölcs, tájékozott, stabil véleményvezéri szerepben. Ha fiatal, akkor legyen progresszív, igyekezzen leleplezni az érdekeket, amik az egykor még megbízhatónak hitt médiát mozgatják. Mondandóját színesítse történelmi példákkal, hivatkozásokkal néhány tavalyi HVG cikkre, világítson rá nemzetközi összefüggésekre, gondolkoztassa el beszélgetőpartnerét. Vegyesen adok atompárti és atomellenes érveket, bízom a kedves olvasó éleslátásában, hogy tudja, melyiket milyen alapszínhez találták ki.

„Vajon a franciák mind teljesen hülyék, hogy mai napig atomerőművekre épül a villamosenergia ellátásuk? A németeknek is csak akkortól lett büdös, hogy rájöttek, hogy az erőltetett megújulós fejlesztés lökést adhat a leragadt gazdaságuknak. Lássál a dolgok mögé Árpád, nehogy elhidd, hogy Merkel majd pont a német gyerekek két szép szeméért játssza a zöldet!”

„Egy biztos, amikor gond van, olyankor az emberek kidobhatják a kukába az összes hiperszuper találmányukat. Olyankor fával fűtöttünk, kristályrádiót eszkábáltunk, igyekeztünk úgy beosztani az időnket, hogy nappal intéztük amit kellett, éjjel pedig kipihentük magunkat. Minél bonyolultabb valami, annál több kompromisszummal járt, nekem ez volt a huszadik század nagy tanulsága, Vivien.”

 „Akárhogy rettegünk is az oroszoktól, elköltözni nem tudunk előlük, akkor pedig abból kell főzni, ami van, ugye Tibor. Vagy jobb lenne a finn példa, a többször elhalasztott, és az eredeti tervekhez képest többszörös költséggel?”

„Ferenc, ne gyere nekem azzal, hogy a németeknél már ennyire meg annyira lenyomta a szél a villany árát. Te is tudod, hogy azok a németek, mi meg a magyarok vagyunk. Hol látsz te itt olyan szelet, ami meghajtana egy ilyen monstrumot? Különböző magasságokban mérik, és közismert, hogy a mi eredményeink nem kielégítőek ezen a téren. Külön szomorú, hogy a nap sem süt eleget, és ennek bizony az óraátállítás sem kedvez.

„Még nem láthatjuk Fukusima összes következményét, de amit látunk, az már most nyilvánvalóvá teszi, hogy öngyilkos vállalás bárhol bármilyen atomerőmű!”

„Robikám, előbb számolni kellene, mielőtt pálcát törünk az atom felett! Ha csak napelemekkel akarnánk kiváltani ezt a teljesítményt, akkor az Alföld minden egyes négyzetméterére kellene raknunk egy ilyen napelemet. És akkor az éjszakákról még nem is beszéltünk! Erről persze egyik cikk sem beszél, miért is tenné, akkor nem lenne aki szponzorálná a lapját!”

„Többezer milliárd forint hitel és orosz függés száz évre, egyetlen tollvonással, szerinted ez normális?! Miközben van ez a TED-es videó, amiben a pali 3 perc alatt elmondja az összes érvet, hogy miért rossz az atom, és az emberek csak néznek kerek szemekkel, nézd meg te is, Dénes!”

 

A legkiválóbb trükk, ha az, aki önre tekint, nem tudja eldönteni, hogy fehéret lát-e, vagy feketét. Figyelem, ez nem szürkeség! Ez olyan mesteri képesség, ami nem a vizuális percepción keresztül hat, hanem a mélylélektan törvényeire építve ér el hatást. Az understatement jegyében, kétségekkel teli szerény filozófusként közelíthetünk partnerünkhöz, hogy aztán palladinként sújtsunk le rá, és bírjuk jobb belátásra! Lássunk pár kiváló példáját ennek a technikának:

„Bírom, hogy mindenki szakértő ebben az országban! Miért nem lehet az igazi szakemberekre bízni az energetika kérdéseit? Jó lenne, ha nem X és Y mondaná meg, hogy mi a jó nekünk, hanem hagynánk rendesen dolgozni azokat, akikre ez bízva van”

„Se te, se én nem fogjuk tudni megmondani, hogy mi lenne a jó választás. Ahogy eddig is, most is a fejünk fölött döntenek. De bízzunk abban, hogy akik ott vannak a tűz körül, ők is olyan emberek, mint te, vagy én, felelősségtudattal, lelkiismerettel.”

 

Végezetül egy jó tanács: egy-egy szuperhatásos elem mindenkit le fog nyűgözni a szettjében! Ha a kiegészítő érveink egyikeként egy kifejezetten provokatív megszólalást választunk, akkor nyert ügyünk lesz. Lássunk néhány klasszikust az elmúlt hetekből, ami még sokáig megőrzi fényét! Ezekkel zárom is soraimat, kívánva jó válogatást, jó vitatkozást:

„Beszélhetnek ezek a zöldek összevissza, de gondolom ők is szeretnék feltölteni a kis hófehér laptopjaikat, aztán ha nem lesz áram, akkor pofázhatnak!”

„Emberek vagyunk, emberi hibákkal. Ha rosszul van összerakva egy szélerőmű, akkor eldől, kaszál kicsit, és legfeljebb idő előtt lesz betakarítva a kukorica. De az atom az más. Ha egy ilyen leesik az asztalról… ugye érzed a különbséget?”

„Minden, ami modernizmus, az riasztja az embereket. Ugyanez volt az első lokomotívval, meg a robbanómotorral. Tudtad, hogy tudósok a múlt század elején a 25 kilométerperórás sebességről kijelentették, hogy afölött káros élettani hatás lép fel, és akár halált is okozhat a „száguldás”? Na, kezeld ugyanilyen fenntartásokkal, ha valaki azt mondja neked, hogy a használt fűtőmű ennyi meg annyi millió év alatt sem bomlik le. Talán kivárta valamelyikük, hogy így tudja?”

„Közületek kevesen emlékeznek szegény Déry Jánosra! Kiváló riporter volt, egyszer repült át Csernobil felett a munkájából kifolyólag. Nem sokkal később meghalt rákban. Talán véletlen, talán nem…”

Fordítanál energiát a megértésre? Kövesd a Gorillát a Facebookon!

145 komment

Címkék: oroszország atomenergia energiapolitika zöldenergia villanyszámla orbanviktor portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://energiagorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr265795610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadi3 2014.02.04. 11:56:07

@♔batyu♔: Tisztelt hozzászóló! Igen érthető voltál. Ezután csak a személyeskedés nélkül szólok Hozzád. Csak előtte még megkérdezném, hogy az ostoba ballibsi mennyire személyeskedő. Mert ha az, akkor előbb a saját szemedből a gerendát, és utána máséból a szálkát. És ez most minden személyeskedés nélkül volt.
Könnyű minden kényesebb kérdést visszautasítani, hogy te ballibsi vagy és személyeskedsz, kicsit nehezebb érdemben válaszolni annak a kérdésére akit nem ismersz és lehet hogy csak kiábrándult jobbos .

tobeor 2014.02.04. 11:57:01

@♔batyu♔:
Te mit hazudgálsz hazaáruló?

Orbánén nem fizettek vissza semmiféle hitelt, ellenben elkúrták a lenyúlt 3000 milliárdos manyupot, most meg tovább adósítják a paksi hazaárulással az országot.

Hány rubelért vagy ilyen aktív hazaáruló?

sírjatok 2014.02.04. 11:57:55

@vadi3: Igen, értem a logikád. Na ha most van egy orvos, amelyik kicsit vaksi és időnként mellényúl, meg van egy gyanús alak, aki tablettákat kínál, akkor azért igazából én mégis az orvost választanám akkor is :)

A lehetőségeket ugyanis mindig egymással érdemes összevetni, nem egy idealizált, nem létező megoldással. Egy idealizált megoldás mellett minden egyéb dolgot le lehet söpörni azzal az érvvel, hogy "nem elég jó", csak ez egy logikai hiba.

hu.wikipedia.org/wiki/Nirv%C3%A1na-%C3%A9rv

Csetepaté márki 2014.02.04. 11:58:08

@csak egy néző:
Ranschburg Jenő:
"-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak, kizárólag az érzelmeik vezetik őket. Közülük kerülnek ki mindazok, akik piedesztálra emelnek politikusokat és hódolnak nekik"

Hálistennek csak Magyarországon történt a világtörténelem során ilyesmi, mint tudjuk.
Másrészt ez a dolog igaz nem csak a hódolatra, hanem a gyűlöletre is, erősen élnék a gyanúval Jenővel kapcsolatosan. De szerencsére a kedves Jenőnek két agykérge is van, genetikailag szerencsés az ország többségével ellentétben.

vadi3 2014.02.04. 11:58:42

@♔batyu♔: Segítek: Gyurcsány a csőd elkerülésére FELVETT IMF hitelt, Orbánék kimásztak a csődből és VISSZAFIZETTÉK azt.

Eddig rendben is van, ha csak ennyi történik, akkor természetesen Orbánék mellé állok. Csakhogy azt is írd le, hogy amikor már nem kellett semmilyen hitel, Viktor miért ment el a sarki zaciba és csapta zálogba az elkövetkező 30-50 évet.
Na ezek után ki mellé álljak?

csak egy néző 2014.02.04. 11:59:01

@♔batyu♔:
"
Orbánéknak szerinted miért nyel le nép szinte mindent?"
A nép már csak ilyen, annak dől be, aki erőszakosabb, gátlástalanabb.

"-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak, kizárólag az érzelmeik vezetik őket. Közülük kerülnek ki mindazok, akik piedesztálra emelnek politikusokat és hódolnak nekik"

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:00:11

@vadi3: "De nem így ahogy a Főnököd eldöntötte, nem az oroszoktól, nem ilyen hirtelen, és nem ilyen egyértelműen rossz hitellehetőséggel. Az ember már megint úgy érzi, hogy valamit eldöntöttek a feje felett, felelősséget nem vállalnak érte, mert 10 évre titkosították, csak betolják a pógár arcába, hogy nesze neked rágódj rajta. Köszönöm szépen, átverve érzem magam és nem tudom megrágni ezt a gumicsontot (ugyanúgy ahogy a többit sem) Igenis átverve érzem magam, mert a Fijjug nem ezt ígérték 2010-ben."

Most magyarázzam el neked, hogy Orbán nem főnököm? És ez csak az első mondat magyarázata lenne., szarakodhatnék a többivel is vagy negyedórát.

Ha valaki nem fogja fel, hogy így nem szállunk be egy vitába az szerinted micsoda?

Vagy te élőben is így köszönsz be egy vitába?

Gera 2014.02.04. 12:01:16

@♔batyu♔: Már eleve a hidegrázás kerülget, ha valami ostoba benyögi azt, hogy Orbánék visszafizették az imf hitelt. Ahogy előtte mindig, most is újabb hitelből "fizettük vissza". Persze tény, ez is valami, hogy még hiteleznek nekünk, a komcsikkal nem biztos, hogy itt tartanánk.

Na, szóval az eredeti kérdéshez visszatérve: Gyurcsányt ugye megválasztotta nép2006-ban, pocsék teljesítmény után, úgyhogy a népelég sok mindent elnéz. A fideszt ugye azért választottuk 2010-ben, mert a másik oldal egy borzalom volt. Na, ez azóta is fennáll, ezaz, ami miatt megint nyerni fognak, nem a csodás teljesítményük, ami nem létezik.

nu pagagyí 2014.02.04. 12:04:16

@♔batyu♔: Az emberek nem nyelnek le semmit, csak félnek, joggal. A nyugalmat és sikereket csak a hatalom totális ellenörzése alatt álló közmédia és a fidesz-maffia kezében levő tájékoztatási eszközök sugallják. Hazudnak maguknak, de fel fognak ébredni és az nem lesz kellemes.

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:05:25

@csak egy néző: Tévedés. A legfőbb indokuk az volt, hogy Orbán elkezdte fejni a multikat is.

A nép volt vele hogy a ballib által felvett hiteleket így is -úgy is vissza kell fizetni, tehát Orbán a megszorításokért eleve nem volt hibás, a terheket viszont megosztotta, azt a multik is viselték.

Ez bizalmat keltett. Orbánékban eleve bíztak, hiszen 2002-2010 fényében 1998-2002 már kifejezetten jónak tűnt.

Orbánéknak sikerült ezt a bizalmat megőriznie.

sírjatok 2014.02.04. 12:07:29

@vadi3: Hát nemtom, szerintem aki plazmatévére vesz fel hitelt, amit aztán a következő lakó fizet vissza, az nem olyan felelős, mint a következő lakó, aki viszont traktort vesz hitelből, hogy azzal pénzt termeljen.

Lehet, hogy a traktor szar lesz pénztermelésre. Lehet, hogy jó. De a gondolatmenettel jobban egyet tudok érteni.

@csak egy néző: "-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak"

Ne félj kimondani, a magyarok genetikailag alávalóak, ennyi :)

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:07:34

@Gera: Inkább te vagy ostoba, mert nem gondolod végig, ha Gyurcsányék nem vettek volna fel IMF hitelt, akor azt Orbánéknak eleve vissza sem kellett volna fizetni.

Szerintem hagyjuk is, ha nem muszáj, egy bizonyos szint alá nem mennék, mert a faszom gépel feleslegesen.

vadi3 2014.02.04. 12:09:19

@♔batyu♔: Miután szerinted ostoba ballibsi vagyok szerintem ez még teljesen jó így. Kezdhettem volna úgy is, hogy elvakult fidesznyik vagy, akit itt is és más blogon is csak a Fijjug érdekeit szajkózza és mindenki mást ballibsinek tart. Mert ugye a Te bekezdésed is elég jellemzően sikerült
"Az összes ballibsi hirtelen nagyon nagy atomszakértő lett. Tegnap a pénzügyek, hitel, IMF ilyesmi, ma atom. "
Mond az összes ballibsi kit jelent számodra? Az összes embert akire nincs kiírva, hogy Fidesz szavazó vagyok?
Ahhoz hogy valakinek ne tetszen az amit a mai kormány csinál Paks ügyében, ahhoz még nem kell atomszakértőnek vagy pénzügyi szakértőnek sem lenni. Elég csak viszolyogni az X évre titkosított aktáktól, a pálfordulással tarkított oroszbarátságról (emlékezz a továris konyec feliratra). Nem vagyok szakértője egyetlen dolognak sem, csak az zavar ahogy át akarnak verni és féligazságokkal és hazugságokkal terelnek, hogy jó lesz majd nekem, holott 12 éve csak egyre rosszabb (jól írtam 12). Ezek után kedvesen ostoba ballibsi lettem köszönhetően Neked.

tobeor 2014.02.04. 12:10:05

@♔batyu♔:

Látom egyfolytában hazudsz hazaáruló :)

Orbán NEM fizetett vissza semmilyen hitelt.
Orbán lecserélt hitelt, DRÁGÁBBRA.

De mindez nem sokat számít az aktuális hazaárulása sokkal nagyobb magyarellenes bűntett, mint az eddig lopásai és pusztításai...

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:10:17

@nu pagagyí: Ennek nem sokm értelme van. A közmédia 2010 előtt a ballib kezében volt totális és mégis nagyot buktak.

Ez semmit nem jelent, ha valaki szarul él és azt mondja, nem azért élek szarul, mert a ballib pártok eladósították az országot, hanem azért mert Orbánéknak ezt vissza kell fizetni és nem jut annyi rám, az akármilyen média van, a ballib pártokra fog szavazni.

Itt vagy példának te.

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:10:57

@tobeor: Már írtam, meg volt a napi ostobám.

Te sajnos elkéstél:))

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:13:00

Többeknek írom, mert látom, problémát jelent nekik:

Ha valaki felvesz egy nagyon nagy hitelt, ami komoly feltételekkel jár.

Akkor nem az a hibás, aki akár egy drágább hitelből is, de ezt gyorsan vissza fizeti.

Aki jól gazdálkodik, annak NINCS szüksége IMF hitelre, mert kap olcsón egyebet is.

tobeor 2014.02.04. 12:13:34

@♔batyu♔:
Gondoltam hogy kínodban személyeskedni fogsz, mert nem tudsz mit kezdeni azzal hogy lebuktattam a hazugságod :)

csak egy néző 2014.02.04. 12:13:39

@♔batyu♔:
Batyukám, azt hiszem itt a vége és csak téged idézlek.
"Szerintem hagyjuk is, ha nem muszáj, egy bizonyos szint alá nem mennék, mert a faszom gépel feleslegesen."

tobeor 2014.02.04. 12:14:43

@♔batyu♔: Mi van, mégsem visszafizette, hanem csak lecserélte egy drágábbra? :D Hamar beismerted hogy hazudtál :)

energiagorilla 2014.02.04. 12:15:52

@nu pagagyí: Ha elolvasom még két másik írást ebből a blogból, akkor hamar rájössz, hogy tévedsz. Ugyanannyira aggódom, mint mindenki, aki kicsit is ért az energetikához...

sírjatok 2014.02.04. 12:16:18

@Gera: "A fideszt ugye azért választottuk 2010-ben, mert a másik oldal egy borzalom volt. Na, ez azóta is fennáll, ezaz, ami miatt megint nyerni fognak, nem a csodás teljesítményük, ami nem létezik. "

Persze, csak neked is írom, a lehetőségeket egymással érdemes összevetni, nem egy ideális alternatívával. Ahhoz képest ugyanis minden más szar.

Értem én, hogy ha egy futóversenyen egy összevissza sétáló ember nyer, mivel az összes többi versenyző egy helyben körbe-körbe pörög, attól a laza séta még nem nagy teljesítmény. De a mezőnyből mégiscsak ő a legjobb futó.

konrada 2014.02.04. 12:17:37

@OkoskaTo:rp:
...vagy esetleg mint az államaparátus vezetői, olyan információkhoz jutnak hozzá, olyan rálátású és tudású szakértők révén, amikre te ott Aprajafaván nem...

csak egy néző 2014.02.04. 12:18:44

@csak egy néző:
Bocsi, még egy utolsó kérdés.
"Ha valaki felvesz egy nagyon nagy hitelt, ami komoly feltételekkel jár.
Akkor nem az a hibás, aki akár egy drágább hitelből is, de ezt gyorsan vissza fizeti.
Aki jól gazdálkodik, annak NINCS szüksége IMF hitelre, mert kap olcsón egyebet is."
Ugye ezt is megtudod magyarázni?
"Vitatható, hogy szükséges e 3000 milliárdos kölcsönt felvenni 30 évre, eladósítva 3 generációt érintően minden magyar családot! Szakemberek szerint a végső hitelösszeg 6000 milliárd is lehet, azaz családonként másfél millióba is kerülhet az egész beruházás. (A Finnországban jelenleg épülő atomerőmű is éppen duplájába került a kiindulási összegnek.) Magyarország számára órási anyagi teher egy ilyen mértékű kiadás. Főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben."
democrat.blog.hu/2013/01/29/elorehozott_valasztasok_fidesz_utasitasra?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2014_02_04&utm_campaign=index

vadi3 2014.02.04. 12:18:58

@♔batyu♔: Kicsit OFF.

Tegnap kaptam egy választási anyagot, idéznék belőle:

Ön szerint fontos-e, hogy a térségnek olyan képviselője legyen, aki -ha kell- közvetlenül segítséget tud kérni kérni a kormánytól?

Szerinted melyik oldal propanyaga volt?

Szerinted mit jelent ez a polgár számára? Eddig (az elmúlt 3és 1/2évben) nem volt semmilyen érdekképviselet, most kell megteremteni?
Vagy burkolt fenyegetés, hogy ha a képviselőn ellenzéki lesz akkor nem tud majd engem képviselni?
Hogy képes valaki ezt leírni és sokszorosítani is. Hogy képes valaki (egy képviselőjelölt) hülyének nézni a másikat?
Egyébként még van jó pár kérdés a kérdőíven, ha szükséges tudok még idézni ilyen bicskanyitogatókat

tobeor 2014.02.04. 12:19:09

Na térjünk a lényegre: A magyar energetikát ilyen mértékben kiszolgáltatni egy birodalomépítő nagyhatalomnak: nettó hazaárulás.

Pont.

A fideszesek saját maguk is elismerik ezt:
"Lázár: A szabadságból és a demokráciából ad fel, aki az oroszokhoz közeledik"

Van még ilyen idézet, sok.

csak egy néző 2014.02.04. 12:19:20

@♔batyu♔:
Bocsi, még egy utolsó kérdés.
"Ha valaki felvesz egy nagyon nagy hitelt, ami komoly feltételekkel jár.
Akkor nem az a hibás, aki akár egy drágább hitelből is, de ezt gyorsan vissza fizeti.
Aki jól gazdálkodik, annak NINCS szüksége IMF hitelre, mert kap olcsón egyebet is."
Ugye ezt is megtudod magyarázni?
"Vitatható, hogy szükséges e 3000 milliárdos kölcsönt felvenni 30 évre, eladósítva 3 generációt érintően minden magyar családot! Szakemberek szerint a végső hitelösszeg 6000 milliárd is lehet, azaz családonként másfél millióba is kerülhet az egész beruházás. (A Finnországban jelenleg épülő atomerőmű is éppen duplájába került a kiindulási összegnek.) Magyarország számára órási anyagi teher egy ilyen mértékű kiadás. Főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben."
democrat.blog.hu/2013/01/29/elorehozott_valasztasok_fidesz_utasitasra?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2014_02_04&utm_campaign=index

energiagorilla 2014.02.04. 12:19:42

@♔batyu♔: Csak szólok, hogy érik egy moderálás...

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:20:14

@tobeor: Nem kínomban személyeskedtem veled, hiszen nem írtál semmi lényegeset.

sírjatok 2014.02.04. 12:21:18

@tobeor: "Orbán NEM fizetett vissza semmilyen hitelt.
Orbán lecserélt hitelt, DRÁGÁBBRA."

Valóban lecserélte, viszont nem drágábbra, hanem kb. ugyanolyanra. Továbbá a befektetőknek jó jel, hogy nem az IMF-en lóg az ország mint egy infúzión - ez az átvitt hatás szintén ahhoz járul hozzá, hogy MO kedvezőbben vehessen fel hitelt.

Tessék, ezeken a helyeken viszonylag érthetően le van írva:

privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578

privatbankar.hu/kotveny/kiszamoltak-nem-is-lett-volna-olyan-olcso-az-imf-hitel-255454

Csak sajnos mindenki attól hiszi szakértőnek magát, hogy össze tud hasonlítani két számot. Jellemzően ennél jóval bonyolultabb a döntés - igen, atomügyben is :)

tobeor 2014.02.04. 12:21:45

Még Kádár János sem vetette meg annyira a magyarokat, mint Orbán.

Kádár annak idején 1966-ban informálta a magyar népet az akkori, első paksi szerződés fő számairól. Akkor évi 2% kamatra vettek fel 50 millió rubelt.

Orbán még annyira sem tartja a magyar népet, mint Kádár.

tobeor 2014.02.04. 12:22:48

@sírjatok: jó jel mi, ezért vagyunk évek óta tripla bóvliban, ezért van történelmi mélyponton a tőkeberuházás :DDD

Folytasd kérlek, irtó vicces :D

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:24:36

@energiagorilla: És akkor mi van? Még három blogban vagyok benne.

Azt gondolom, hogy aki személyeskedve ír, az úgy sem az érvekre kíváncsi.

Aki normálisan ír, annak normálisan válaszolok.

tobeor 2014.02.04. 12:25:05

Röviden:

Horn Gyula pufajkásból lett demokrata.

Orbán Viktor demokratából lett pufajkás.

vadi3 2014.02.04. 12:26:03

@♔batyu♔:
"Aki normálisan ír, annak normálisan válaszolok."
Ezért kezdted az első hozzászólást úgy hogy mindenkit ostoba ballibsinek neveztél.
Vigyázz túl sokan jönnek szembe az autópályán....

Gera 2014.02.04. 12:29:12

@♔batyu♔: Bazz, micsoda okosságok. Én nem tudom, de szerintem egy hitel alapvetően akor van visszafizetve, ha nem tartozom. Az, hogy felveszek egy másik hitelt és abból törlesztem, mert muszáj, az valahogy nem ugyanaz :)

Ezzel amúgy semmi baj nincs, így működik egy ország finanszírozása, az államadósság csak kivételes esetben csökken nominálisan, a cél nem is ez, hanem a GDP arányos csökkentése (a GDP gyorsabb növelésével értelemszerűen).

Szóval ezzel semmi gond, az idegesítő ez a végtelenségig ostoba sikerpropaganda, amit te is nyomatsz: "visszafizettük az imf hitelt". Orbánék semmi mást nem csináltak az imf hitellel, mint amit bárki csinált volna: a hitelt vissza kellett fizetni, így felvettek helyette egy másik devizahitelt (a szupersikeres dollárkötvény kibocsátások, ugye) és abból szépen törlesztették. Mondom, ebből annyi tényleg siker, hogy a piacon egyáltalán hiteleznek nekünk kezelhető feltételekkel, ezt is értékelni lehet, a komcsik erre nem voltak képesek, ezért kellett az imf hitel.

Még ideszúrnám, hogy mire kellett az imf hitel, mert azok a segghülyék, akik a "visszafizettük az imf hitelt" marhaságot nyomatják, általában ezt se értik: arra kellett, hogy a lejáró hiteleinket fizethessük, mert ezt akkor a piacról értelmes áron nem tudtuk (ezt hívják államcsődnek), mert a komcsik elkúrták a gazdaságpolitika hitelességét és erre még rászakadt a válság. Erre kellett, a maradék meg növelte a devizatartalékot, szintén bizalomerősítési céllal. Az imf hitelt nem "költötték el", enneka megfogalmazásnak nincs értelme. Az állam a költségvetéssel költi pénzt, ennek hiánya növeli az államadósságot, ennek semmi köze nem volt az imf hitelhez, az már pontosan az a megszorítgató időszak volt, amikor próbálták visszafogni a korábban elszabadult hiányt. Azt a pénzt évekkel korábban költötték el. Az imf hitel annyival növelte az államadósságot, amennyivel nőtt a devizatartalék.

♔batyu♔ 2014.02.04. 12:29:12

@energiagorilla: Egyrészt azt feltételezni, hogy itt is duplájába fog kerülni teljesen értelmetlen.

Ott azért kerül a duplájába, mert az eredeti építtettő kudarcot vallott és az oroszokat kellett hívni. Pech, de ez miért lenne érvényes az összes atomerőműre?

Szerinted az IMF hitel nem az összes magyar családot érintette?

Ráadásul azért nem kaptál atomerőművet, az azért kellett mert Gyurcsányék elúsztak.

sírjatok 2014.02.04. 12:30:16

@tobeor: az, hogy tereled a témát, annak a jele, hogy elfogadod az igazamat?

Azt állítottad, hogy Orbánék drágább hitelre cserélték az IMF hitelt.

A mellékelt cikkekben jól látszik, hogy már ez is csak éppenhogy igaz (1-2 tizedszázalékról van szó), míg a közvetett hatásai miatt meg éppen hogy sokkal jobb lett az országnak. Pl. az IMF rövid lejáratú, a deviza lehet hosszú lejáratú is, az IMF-nek változhat menet közben a kamata (és nem lefelé), a devizának nem, stb.

Idehozhatod te a csütörtöki időjárást is, amit sugallasz (Orbánék rosszul, ostobán cselekedtek, mikor kiváltották az IMF hitelt) egyszerűen nem igaz.

Gera 2014.02.04. 12:33:37

@sírjatok: Ez tény, de az épeszű nézők azért nemigen fognak tapsolni, ha érted, mire gondolok.

Gera 2014.02.04. 12:35:07

@♔batyu♔: "Ott azért kerül a duplájába, mert az eredeti építtettő kudarcot vallott és az oroszokat kellett hívni. Pech, de ez miért lenne érvényes az összes atomerőműre?"

Miről van itt szó? Nem tudok ilyesmiről.

tobeor 2014.02.04. 12:35:11

@sírjatok: Mit terelek, nagyokos, cáfoltam a butaságod :) Olvasni tudsz? :)

A hazaáruláshoz mit szólsz, ha már terelés, mert arról nagyon el akarod terelni a szót, azt látom :)

tobeor 2014.02.04. 12:39:16

Orbán Viktor, 2007.:

"Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni."

Orbán 2007:
"túlzott mértékű orosz befolyás érvényesül".

Orbán 2007:
"Nyugaton van keresnivalónk, Keleten semmi keresnivalónk nincs."

vadi3 2014.02.04. 12:39:44

@sírjatok:
"Idehozhatod te a csütörtöki időjárást is, amit sugallasz (Orbánék rosszul, ostobán cselekedtek, mikor kiváltották az IMF hitelt) egyszerűen nem igaz."

Könyörgöm, kanyarodjunk vissza az eredeti témához, zárjuk le az IMF hitel és visszafizetését.
Semmit sem lehet tudni, hogy miként és mennyiért épül meg Paks II. Azt szintúgy nem lehet tudni, hogy rentábilis lesz, vagy sem. Ha nyereséges is lesz, akkor is kitermeli-e a hitel törlesztőrészleteit. Mindezen adatokat és számolásokat 10 évre titkosították, vagy egyszerűen üzleti titokká minősítették és közben megy a ködösítés, hogy nekünk bizony jó lesz, mert majd Németországot is mi látjuk el árammal.
Könyörgöm: írja le már valaki, hogy miért jó nekünk 2400MW erőmű megépítése orosz hitelből. De ha kell részletezem: miért ismeretlen feltételű orosz hitelből, miért egyből 2400MW, miért most azonnal, miért 80 nappal a választás előtt, miért kell 5 órát vitatkozni róla a Parlamentben, ha már aláírták, és miért nem lehet adatokkal, számokkal megerősíteni, hogy igenis jó lesz...

sírjatok 2014.02.04. 12:39:45

@Gera: Értem. Tapsolni nem kell. Csak belátni, hogy nem "mind egyenlően rosszak", ami mostanában egy népszerű vélemény. Tudom, hogy te nem ezt mondtad, csak a te hozzászólásod apropóján említem meg.

sírjatok 2014.02.04. 12:41:16

@tobeor: "Mit terelek, nagyokos, cáfoltam a butaságod"

Akkor te valami alternatív univerzumban élhetsz, mert én pont úgy látom, hogy állítasz valamit, aztán mikor azt tételesen és linkekkel cáfolom, akkor összevissza kezdesz beszélni minden másról. Bocs, de ennek nem sok értelme van.

csak egy néző 2014.02.04. 12:41:32

Valamelyik pénzügyi zseni, megírná, hogy milyen kamatra kapjuk majd a 10 milliárd eurót, ebben az évszázad legjobb üzletében?

tobeor 2014.02.04. 12:44:19

@sírjatok:

Jól van, akkor segítek, de ha nem értesz magyarul, akkor magadat hibáztasd :)

TE: "a befektetőknek jó jel, hogy nem az IMF-en lóg az ország mint egy infúzión"

ÉN: "ezért vagyunk évek óta tripla bóvliban, ezért van történelmi mélyponton a tőkeberuházás :DDD"

Kapisgálod Móricka?

És ne tégy úgy mintha vak lennél! Mit szólsz a hazaáruláshoz??

tobeor 2014.02.04. 12:46:01

@csak egy néző:
Semmi közöd hozzá!

Ez nem Kádár János országa, ahol még 1966-ban megmondták hogy 2%-os kamatra veszünk fel 50 millió rubelt az első erőmű megépítésre!

Ez Orbán országa, ahol neked nincs jogod megtudni ilyen infókat!

tobeor 2014.02.04. 12:49:42

Na EZT olvassátok:

"az egyezmény azt is lehetővé teszi, hogy Oroszországnak beleszólása legyen a magyar áramárba. A 4. cikk 4-es pont szerint:

a Felek minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a Megvalósítási Megállapodások szerinti ellenérték olyan módon kerüljön megállapításra, amely lehetővé teszi, hogy a villamos áram-termelésre vonatkozó árak kereskedelmi szempontból hosszú távon versenyképesek és egyúttal az Orosz Kijelölt Szervezet számára elfogadhatók legyenek."

index.hu/gazdasag/energia/2014/02/03/energiaklub_paks_egy_bianko_csekk/

sírjatok 2014.02.04. 12:52:49

@tobeor: Mit kell ezen cáfolni? A befektetőket riasztja, ha egy ország infúzión kell hogy lógjon, mert az irányítói annyira elbaszták, hogy a piac már nem ad nekik pénzt. Ez annyira triviális, hogy nem is tudom, miért nem érted. Ennek nincs köze ahhoz, amit említesz.

De nem is erről volt szó eredetileg, hanem arról, hogy azt állítottad, hogy Orbán drágább hitelre cserélte az IMF hitelt, ami szintén hazugság, leírtam már, hogy miért.

Bocs de ennek így tényleg nincs sok értelme. Energiagorillát meg kérdezném, hogy tobeor személyeskedése és vitaképtelensége nem zavarja-e?

Gera 2014.02.04. 13:02:25

@sírjatok: Igazábólén szoktam mondani, hogy egyformán rosszak, de ezt inkább úgy értem, hogy mindkét választás rossz, nem úgy, hogy egyformán. Eleve más az alapállásuk szerintem, én azt gondolom, a komcsik pénzügyileg teszik tönkre az országot (végülis egy balostól amúgy ez várható, csak ezek húsz éve még csak a nevükben meg a múltjukban voltak balosok, amúgy közük nem volt hozzá), Orbánék meg masszívan rombolják a társadalmat az antidemokratikus húzásaikkal meg az totális ostobaság állandó nyomatásával. Az első a gyorsabb hatású, de a másodikból nehezebb kimászni szerintem, ezért igazából nincs jó választás a szememben ebből a kettőből. A futóversenyes analógiával inkább olyanok ezek, hogy a cél szemben van, ezek közül meg az egyik jobbra fut, a másik balra :)

tobeor 2014.02.04. 13:03:05

@sírjatok:
:DD

Már az óvóbácsinak nyomsz fel, hogy cenzúrázzon engem, mert cáfolom az ostobaságaidat? :D

Ezek a szép régi, bolsi-spicli hagyományok, látom neked hiányoznak...

Na lássuk akkor a cáfolatokat sorban:

1.
TE: "a befektetőknek jó jel, hogy nem az IMF-en lóg az ország mint egy infúzión"

ÉN: "ezért vagyunk évek óta tripla bóvliban, ezért van történelmi mélyponton a tőkeberuházás :DDD"

Van erre válaszod? NINCS.

2.
"Az IMF-forrásnál 2-3%ponttal drágább lett a finanszírozás"
gazdasagiradio.hu/cikk/87235/

"minden évben legkevesebb 25-30 milliárd forinttal kerül majd többe az országnak, hogy nem az IMF-től, hanem a piacon eladott devizakötvényből finanszírozza magát az állam."
www.origo.hu/gazdasag/gazdasag-plusz/20121220-mennyivel-dragabb-az-imfmnetesseg.html

...és maga Putyin Pincsije is BEISMERI:
"Orbán: IMF-hitel nélkül is meg tudjuk oldani, csak drágábban"
www.portfolio.hu/gazdasag/orban_imf-hitel_nelkul_is_meg_tudjuk_oldani_csak_dragabban.173585.html

Erről ennyit... persze úgyse fogod megérteni, mert nem akarod :)

És a végére... látom, gyengül a látásod... nyilván a romló szemed miatt nem látod, hogy már többször megkérdeztem tőled... sebaj, tekintettel a vaksi szemedre, nagybetűvel írom ki, így biztos fogod látni:

MIT SZÓLSZ A HAZAÁRULÁSHOZ?

Gera 2014.02.04. 13:10:20

@tobeor: Ezt amúgy baromira nem értem én se. Ha a mienk az erőmű, akkor ennek semmi értelme.

Meg azzal is egyetértek, hogy a kamat nem lehet titkos. Ez alapvető az egész értékeléséhez és ha már letárgyalták, akkor nem is értem, milyen érdek fűződhetne a tiokban tartásához. Ez csak akkor érthető, hogy ha nagyon szar vagy nagyon jó (ez utóbbi esetben ugye a másik fél ragaszkodhat a titokban tartáshoz).

belekotty 2014.02.04. 13:10:25

@tobeor: Nem érted látom. Az hogy tripla bóvliban vagyunk, attól az még azt jelenti, hogy saját erőből tudjuk magunkat finanszírozni, mert ad a piac hitelt, igaz drágán.
Ha IMF hiteled van, az azt jelenti hogy a piac szóba sem áll veled.
De ez neked bonyolult.
Maradj csak annál ami a te szinted: napelem..napelem..napelem...

tobeor 2014.02.04. 13:12:11

@belekotty: Megjöttél trollocska? Na írd le még 20x hogy napelem... :)

belekotty 2014.02.04. 13:13:11

@tobeor: Mit nem értesz ezen? Magyarul a magyar állam nem kényszerítheti "rezsicsökkentésre" az oroszokat.

belekotty 2014.02.04. 13:14:14

@tobeor: Faszfejke! Inkább próbáld meg felfogni mi az IMF hitel és piaci hitel között a különbség!
Napelem..napelem..napelem.. rosz atom.. :-))

Ad Dio 2014.02.04. 13:16:16

Kedves Gorilla! Isten hozott a demokrácia nevű (nagyon nem) ingyencirkuszban! Jelenleg mindenki pártállástól függően atomszakértő lett. Nevetséges? Az hát. Viszont mennyivel kevésbé nevetségesebb az amikor költségvetési szakember, jogász, alkotmánybíró, integrációs szakember vagy más efféle lesz az egyszeri polgár egyetlen perc alatt? Ez ilyen. Így kell elfogadni. A csontokat a pártok dobálják, érdekeiknek megfelelően. Az emberek meg marnak rájuk.

Hozzáteszem: ez nem nagyon "javítható" meg. Erről szól ui a demokrácia. El kell viselni. Bizonyos fokú javulást az emberek lassú öntudatosodásától remélhetünk csak. De ez lassú folyamat.

Gera 2014.02.04. 13:19:30

@belekotty: Csakhogy eddig arról volt szó, hogy az erőművet az MVM építi. Mi köze az MVM áraihoz az oroszoknak?

Mária 2014.02.04. 13:19:38

@tobeor:

"5 órát, a lehetséges minimumot szánnak a magyar történelem legnagyobb beruházásnak megvitatására"

Nézd, a szocik egyetértettek vele még a saját kormányzásuk idején.

A fideszes képviselők és a Fidesz-szavazók meg most értenek vele egyet, annak ellenére, hogy szoci kezdeményezés volt annak idején :)

Az osztódással szaporodó LMP véleménye meg olyan, mintha nem is lenne :D

tobeor 2014.02.04. 13:21:09

@belekotty:
Oké, a 20-ból már 3 megvolt :) Akkor még 17x kell leírnod hogy napelem :)
Sok sikert, én drukkolok neked! :)

King Arthur 2014.02.04. 13:21:19

@♔batyu♔: Nem kell atomtudósnak lenni ahhoz, mivel szerintem a legnagyobb gond ezzel a paksi mutyival az, hogy az egész megállapodósdi az oroszokkal a háttérben ment.
Senki nem tudott róla.
Orbán kiutazása előtt napon ez a közlemény jelent meg a Moszkvai látogatásról:
www.vg.hu/kozelet/politika/orban-holnap-putyinhoz-utazik-419402
"A kétoldalú kapcsolatokról és a gazdasági együttműködés kibővítéséről tárgyalhatnak."
"Udvariatlanság és hiba lenne, ha Vlagyimir Putyin orosz elnök meghívását Orbán Viktor magyar kormányfő bármilyen okra hivatkozva visszautasítaná, hiszen nagyon fontos, hogy áttekintsék az elmúlt egy év gazdasági eredményeit - közölte Giró-Szász András kormányszóvivő. A szóvivő mindezt arra reagálva közölte, hogy az LMP vasárnapi közleményében azt írta: "Orbán Viktornak csak azok után lenne szabad Moszkvába utaznia, hogy a paksi bővítésről tárgyaljon, ha Magyarországon már lezajlott az atomenergiáról szóló társadalmi és szakmai vita". "

Kedden Orbán kiment és aláírta a PaksII megállapodást!

Hát ez itt kérem a legnagyobb probléma, mert minden megint el lett mutyizva! Párt oldaltól függetlenül ez nem tetszik a többségnek!

A többi pedig részletkérdés, és van tényleg amiben csak atomtudósok kompetensek.
De pl. egy érdekes következmény, amiről nem méltóztattak a nagyérdeműt tájékoztatni: PaksII hűtéséhez a Duna alacsony vízállásnál nem tud elég vizet adni, ezért szükséges lesz egy vízlépcsőt/tározót építeni. Nem kis környezeti beavatkozással... Ennek megítéléséhez, viszont már nem kell atomtudósnak lennünk, hogy eldöntsük ilyen áron is akarunk-e PaksII-t. Jogunk lenne ebbe beleszólni, ahogy a Bős-Nagymaros-nál is volt!

belekotty 2014.02.04. 13:21:58

@Gera: Az hogy a megállapodás a termelt energia eladásához köti a törlesztést.

tobeor 2014.02.04. 13:22:38

@Mária: Belinkelnéd mikor értettek azzal egyet az amúgy barom szocik, hogy nemzetközi tender nélkül, az oroszok, ismeretlen számokkal, a magyarok háta mögött lemutyizva csinálják Paksot? :)
És a forrásod Fukushima utáni ugye?

Gera 2014.02.04. 13:24:22

@belekotty: Hogyan és mi értelme van ennek?

Gera 2014.02.04. 13:27:22

@Gera: Valami olyasmi körvonalazódik bennem, hogy nem véreztethetjük ki az erőművet pénzügyileg, hogy aztán erre hivatkozva ne törlesszünk, de ennek azért nem sok értelmét látom.

belekotty 2014.02.04. 13:29:54

@King Arthur: Vízlépcsőt nem kell, csak egy kisebb tározót. 1 GWe mellett 2 GWt keletkezik egy ilyen nyomott vizesben. Ezt kell elszállítani. Ami ha egy fokkal emeljük a víz hőmérsékletét 478 m3/sec. Ez a Duna átlagos vízhozamának ötöde.

belekotty 2014.02.04. 13:30:36

@Gera: Na lassan kezded kapisgálni.

belekotty 2014.02.04. 13:31:58

@tobeor: Te naponta hány órát töltesz Paks ekézésével? Hogy építed így a napelem forgalmazó MLM piramisodat?

belekotty 2014.02.04. 13:34:39

@tobeor: Inkább olvasgass olyan blogokat amik műszakilag megértetik veled mi is az atomerőmű!

atombuzi.blog.hu

Bár szerintem a blog szerzője falra hányja a borsót, ha hasonló hülyéknek mint te, fényt akar gyújtani a koponyájában.

Gera 2014.02.04. 13:36:49

@belekotty: Jó, csak egy esetleges felszámolás esetén az erőmű csont nélkül átmenne orosz tulajdonba. Bár az igaz, hogy ezt jobb elkerülni, mert nem várt eredményekkel zárulhat. Nem is értem, hogy az oroszok miért mentek bele abba, hogy ne a magyar államnak nyújtsák a hitelt, hogy aztán az tőkeemelésekkel adja oda az MVMnek. Ebben azért van némi kockázat számukra. Végülis megértem, hogy ez ellen biztosítékokat akarnak, de azért ezzel csínján kell bánni, mert az is nem várt következményekkel járhat, ha az oroszok mondják meg, mennyiért adhatja az erőmű az áramot. Szóval itt is a konkrét megállapodáson múlik minden.

vadi3 2014.02.04. 13:39:46

@belekotty: Ne keverjük össze a reaktorban keletkezett hőenergia elszállítását és a gőzturbinák hatásfokjavítása miatti gőzvisszahűtéshez használt Duna vizet. Az elsőnek semmi köze a másodikhoz, hacsak az nem, hogy mindkettő az erőművön belül van.
Amit írsz 478m3/sec az magának a reaktornak a hűtésére és a megtermelt hőenergia elszállítására szolgál. Köze a Dunához nincs és nem is volt. A Dunával a turbinákból távozó fáradtgőzt hűtik le, hogy ezáltal javuljon a gőzturbinák hatásfoka. Ha az erőműnek valaha is dunavízre lesz szükséges, akkor csakis a gőzkör hűtési céljaira, de semmiképp a reaktor hűtésére.

belekotty 2014.02.04. 13:40:10

@Gera: "Nem is értem, hogy az oroszok miért mentek bele abba, hogy ne a magyar államnak nyújtsák a hitelt,"
- Az oroszok erőművet akarnak építeni, de Orbán meg nem akarja növelni az államadósságot.

Gera 2014.02.04. 13:42:15

@belekotty: Igen, ezt értem. Egyébként ha mondjuk valami olyasmi lesz ez a dolog, hogy az erőmű nem üzemeltethető veszteségesen, akkor még támogatom is.

tobeor 2014.02.04. 13:42:26

@belekotty:
Olyan aranyos, hogy mint egy kullancs, hetek óta követsz minden blogba, hogy trollkodj kicsit, majd panaszkodsz hogy kevés időd marad :)

Rossz hírem van troll cimbi, irodai melóm van, nekem csak egy klikk idenézni, szóval sok melód lesz még a nyilván nem fizetett és nem parancsra csinált személyes primitív, beszólógatós karaktergyilkosságos-üldözéses kampányoddal :)

Még 16 napelem hátra van, gyerünk, írd csak le sorban!

vadi3 2014.02.04. 13:43:46

@belekotty: "Az oroszok erőművet akarnak építeni, de Orbán meg nem akarja növelni az államadósságot. "
Akkor a Lázár miért mondta, hogy a hitel törlesztőrészletét az álla fogja fizetni? Megint ott tartunk, hogy nem is úgy, de nem is másként? Most ki is veszi fel a hitelt. Ha az állam, akkor nő az államadósság, ha az MVM, akkor miért az állam fizeti a törlesztőrészletet?

belekotty 2014.02.04. 13:43:56

@vadi3: Olvass utána a Carnot ciklusnak, jó?

"Van elegendő hűtővíz Pakson a Duna alacsony vízszintje ellenére
MTI|2011. nov 15. 17:53
[A+ A-]
[Nyomtatás]
[Küldés e-mailben]
Tweet
A paksi atomerőműben hatályba lépett a Duna alacsony vízállása miatt az ilyenkor szokásos készültség legalacsonyabb fokozata, ami fokozottabb ellenőrzést jelent, a termelésben azonban nincs fennakadás, van elegendő hűtővíz - mondta el Hamvas István, a Paksi Atomerőmű Zrt. vezérigazgatója kedden az MTI-nek.
Az úgy nevezett kisvizes intézkedési terv első fokozatát a múlt csütörtökön vezették be, amikor a Duna elérte a Balti-tenger felett mért 85 méteres szintet. Az első fokozat azt jelenti hogy fokozottabb figyelmet szentelünk azoknak a berendezéseknek, amelyekkel a víz Dunából való kivétele zajlik - ismertette Hamvas István. Hozzátette: kétóránként ellenőrzik a vízszintet, a szűrőket és egyéb berendezéseket.

Az intézkedési csomag második fokozatának bevezetésére várhatóan nem lesz szükség, azt 84,5 méternél kell életbe léptetni, azonban a prognózis szerint 84,7 méter alá nem süllyed a folyó vízszintje. Jelenleg 84,82 méter a mért érték - mondta Hamvas István.

A vezérigazgató jelezte: a mostani vízszint a működésbiztonságot és teljesítményt nem befolyásolja, jelenleg mind a négy blokk üzemel, az összáram termelés meghaladja a 2000 megawattot.
Tájékoztatása szerint négyblokkos üzemállapotban percenként 100 köbméter víz kiemelésére van szükség. A vizet megtisztítva, néhány fokkal magasabb hőmérsékleten visszaengedik a folyóba.
Az erőmű üzembe helyezése, azaz 1982. óta nem volt még arra példa, hogy alacsony vízállás miatt csökkenteni kellett volna a blokkok teljesítményét - emlékeztetett Hamvas István.

Az MTI kérdésére a vezérigazgató elmondta, hogy a most véget ért Célzott Biztonsági Felülvizsgálat azt állapította meg, hogy sem magas vízszint, sem alacsony vízállás esetén nincs szükség kiegészítő intézkedésekre. Áradás nem veszélyezteti az erőművet a fekvése miatt, illetve alacsony vízállásnál is biztosított a biztonságos hűtővíz-ellátás, a szükséges eszközök rendelkezésre állnak. "

belekotty 2014.02.04. 13:45:08

@tobeor: Nem én követlek, te vagy ott elmebeteg módon minden paksi blogban.

belekotty 2014.02.04. 13:47:24

@vadi3: Abban igazad van, hogy a hűtést alapvetően a hűtőtornyok végzik.

vadi3 2014.02.04. 13:47:40

@belekotty: Ha már ennyire tudod, hogy mi az a "Carnot ciklus", akkor azt is magyarázd meg, hogy a nagyon ügyesen bemásolt idézetnek mi köze van hozzá?

tobeor 2014.02.04. 13:47:54

@belekotty:
Nem te követsz? :D
Hát ki ír rám hetek óta mindenhol hogy napelem? :D Tán skizofrén vagy, nem is tudsz róla hogy a másik éned átalakult kullanccsá? :)) Vagy a kezed önálló életet él, és a szándékod nélkül írogat? :)

vadi3 2014.02.04. 13:50:05

@belekotty: És szerinted a hűtőtornyokban milyen vizet használnak? Bízom benne, hogy nem azt ami a reaktorban is kering, maximum azt ami a turbinák fáradtgőzét hűti vissza. És itt van a Carnot körfolyamat, ami azért elég messze van minden radioaktivitástól, viszont a fenntartásához elég sok dunavízre van szükség

belekotty 2014.02.04. 14:01:27

@vadi3: Az hogy a reaktor hőjét kell elvezetni. Részben hűtőtornyokkal, a víz elpárologtatásával, részben sima hűtéssel. Mindkettőhöz víz kell.

@tobeor: Nem követlek. A pszichiátriai kezelésedet végzem.

Gera 2014.02.04. 14:08:17

@belekotty: Milyen hűtőtornyok? Pakson nincsenek, ezért kell a Duna. Mert ugye a folyóvizes hűtés sokkal olcsóbb, mint a hűtőtornyos. Az új erőművet hűtőtornyosra akarják? Kétlem, de abban az esetben tényleg érdektelen lenne a Duna vízszintje, töredék vízmennyiség kell hozzá.

King Arthur 2014.02.04. 14:14:18

@belekotty:
"Vízlépcsőt nem kell, csak egy kisebb tározót. 1 GWe mellett 2 GWt keletkezik egy ilyen nyomott vizesben. Ezt kell elszállítani. Ami ha egy fokkal emeljük a víz hőmérsékletét 478 m3/sec. Ez a Duna átlagos vízhozamának ötöde."

Nekem erről nincs infóm, így megítélni sem tudom, hogy mi a valóságtartalma annak amit írtál, bár gépészmárnök vagyok! Kérlek tegyél be egy linket, ahol van infó erről.

Tegyük fel igazak a számok, a jelenlegi 4x500MW mellé jön PaksII-vel 2x1,2GW, kb. 4,4GW csúcsteljesítményt jelent. Namost, ha abból indulunk, amit írtál, hogy 1 GW hűtéséhez kell a Duna átlagos vízhozamának ötöde, akkor a 4,4GW-hoz 80-90%-a kell majd. Az átlagos, azaz aszály esetén nem is lehet csúcsrajáratni a blokkokat. Bár igaz a mostani tervek szerint (2023-as indulás esetén) kb. 10 évig lesz együtt a régi és az új paks.

De szerintem nem is ez a lényeg, hanem erről egy büdös szó nem esett a nyilvánosság előtt!

tobeor 2014.02.04. 14:19:58

@belekotty:

"Nem követlek. A pszichiátriai kezelésedet végzem."

A kullancs filozófiája :D

Gera 2014.02.04. 14:25:01

@King Arthur: Ehhez milyen forrás kell? Fél perc alatt kiszámolod, általános iskola hetedik osztály kb. És igen, szerintem egészen biztos az, hogy alacsony vízhozam esetén nem elég a víz két erőműre. Műszakilag elég, csak az élővilágnak nem egészséges a jelentősebb hőmérséklet emelkedés.

King Arthur 2014.02.04. 14:35:56

@Gera:
Azért kellene valami szakmai anyag, ahol hiteles számok, megvalósíthatósági tervek vannak. Nem pedig itt mi számolgatunk...

Tehát még egyszer, az egésszel az a baj, hogy nem tudunk róla semmit sem!

Orbán bevitt minket egy sötét szobába, amiről semmit sem tudunk, csak azt, hogy az oroszoké...

Gera 2014.02.04. 14:44:03

@King Arthur: Nem kéne itt keverni a dolgokat. Valóban kellenének számok erről az egész beruházásról, de azért arra ne kérj már forrást gépészmérnökként, hogy mennyi víz kell mondjuk 5GW hőáramhoz, mert elsírom magam. Ez még fejben sincs fél perc. A Duna vízhozama még fél perc.

Gera 2014.02.04. 14:45:08

@Gera: Bocs, 10 azaz 5 inkább :)

King Arthur 2014.02.04. 15:57:11

@Gera:
"@King Arthur: Nem kéne itt keverni a dolgokat. Valóban kellenének számok erről az egész beruházásról, de azért arra ne kérj már forrást gépészmérnökként, hogy mennyi víz kell mondjuk 5GW hőáramhoz, mert elsírom magam. Ez még fejben sincs fél perc. A Duna vízhozama még fél perc."

Neked milyen végzettséged van? Biztosan nem műszaki.
Amit leírtál abból semmit sem lehet kiszámolni, egy csomó tényező ismeretlen.
Tehát nem nekünk kell számolgatni!
Ezért írtam, hogy szakértői anyagra, vagy annak kivonatára van szükség, hogy tisztábban lássuk PaksII tervezet hatásait. Ezen számításokról viszont már lehet vitatkozni, ellenőrizni a számításokat, stb.

HaCS 2014.02.04. 16:06:55

@King Arthur:

Szerintem belekotty egészen konkrét adatot idézett.

Hogyaszongya:

"négyblokkos üzemállapotban percenként 100 köbméter víz kiemelésére van szükség"

A Duna átlagos vízhozama Budapestnél 2350 m3.

Van még kérdés?

HaCS 2014.02.04. 16:07:34

Ja, 2350 m3 másodpercenként, hogy pontos legyek.

Gera 2014.02.04. 16:15:20

@King Arthur: Nem értem, tényleg magyarázni kell egy gépészmérnöknek, hogy 2GW hőáram és egy fok deltaT az kb 476 m3/s térfogatáram?

2E9W/4200kJ/kgK*1K=476190kg/s általános iskola 7. osztály.

Gera 2014.02.04. 16:37:51

@Gera: Picsába már, itt okoskodok, erre elírom. Először kilojoulet akartam, aztán joulet, de nem írtam át, szóval kJ helyett J :)

Gera 2014.02.04. 16:41:32

Itt egy jó kis rövid összefoglaló az atomerőművek hűtéséről, Paksot is beleértve, ha érdekel valakit:
www.reak.bme.hu/fileadmin/user_upload/felhasznalok/boris/12ea_Boros_hutes_szellozes_v2.pdf

Gera 2014.02.04. 16:45:39

@HaCS: Meg a száz m3 is másodpercenként. A minimum vízhozam meg vagy 600 m3/s.

És itt nem az a gond, hogy nem lehet kiemelni elég vizet a hűtéshez, röhögve ki lehet, csak alacsony vízhozamnál már esetleg nagyon felmelegedne a folyó két erőműnél.

King Arthur 2014.02.04. 18:01:22

@Gera: Igen, amit leírtál számítást, az egy egyszerű fizika példa, mi meg itt a Paksi atomerőműről beszélgetünk.

Amúgy érdekes a PDF amit linkeltél, érdemes elolvasnod!

Ebből megtudható, hogy Paks esetében 4000MW hőt kell elnyelni a 2GW erőművi kapacitás miatt, a Paksi Dunavíz felhasználás a kondenzátor hűtési célra kb. 105m3/s, a Duna KisKözepes vízhozama 850m3/s. Ekkor 2 foknál biztosan nagyobb a delta T. Na ezekről beszéltem.

Ezek alapján már lehet közelítőleg becsülni: A két új blokk várhatóan 2,4GW-s lesz.
Mivel környezetvédelmi előírás a Duna be- és kilépő vizének max deltája, ezért ha csak arányosítjuk az új blokkok vízfelhasználását, a Duna hőmérséklete meghaladhatja ezt a határértéket. Tehát valószínűleg nagyobb vízfogyasztásra lesz szükség, mintt a régi 105m3/s + új igény arányosítva kb. 130-140m3/s, együttesen kb. 250m3/s. Ez akár meg is haladhatja a közepes kisvíz hozam (850m3/s) 1/3-t. A PDF szerint ekkor már duzzasztásra van szükség.

Mint az előzőekben írtam, nem Pakssal van a gond, hanem ahogy azt Orbánlk kezelik!

Viktor kiment Putyinhoz, nem is gondolt atomerőműre! Csak egy kicsit beszélgetni akart Putyinnal, és mit ad isten éppen akciós volt az atomerőmű!
Nem tudott ellenállni a csak most, csak neked, csak itt akcióra. Bolond lett volna kihagyni! Nem?

Gera 2014.02.04. 22:08:15

@King Arthur: Én elolvastam. Azért linkeltem. Írtam tán valamit, ami nincs összhangban vele?
süti beállítások módosítása