Nem ért az atomhoz, de kéne egy hitelesnek tűnő álláspont és néhány okos mondás? Az Energia Gorilla, ahol tud, segít! Farsang alkalmából a legjobb jelmezekből válogattam, válasszon ön is, és menjen azzal a paksi népszavazásra!
Mindenkinek kell legyen valami véleménye a paksi bővítés ügyében. A vélemény mellé pedig érvek szükségesek. Válasszunk hát a szezonnak és habitusunknak megfelelőt! Ez a szezon nem szereti a pasztell színeket, a bizonytalanokat elsodorják a hűvös szelek. Legyünk hát határozottak, dacoljunk az észérvekkel és minden körülmények között válasszuk a feketét vagy a fehéret.
Ha már eldöntöttük, hogy feketék (azaz atompártiak), vagy fehérek (bővítésellenesek) vagyunk, akkor igyekezzünk egy mondatban összefoglalni álláspontunkat:
„Bárki bármit mond, az atomerőműnek nincs igazi alternatívája a villamosenergia ellátásban!”
„Az atomenergia a huszadik század legkártékonyabb zsákutcája, ki kell farolnunk belőle, mégpedig sürgősen!”
Egy dologra fel kell hívjam a figyelmüket: sose keverjék a két fő színt. Vagy talán szürkék akarnak lenni? Áldozatul akarnak esni azoknak a feketéknek és fehéreknek, akik önökre potenciális meggyőzhető alanyokként tekintenek? Ne adjanak esélyt az agymosásnak, álljanak ki határozottan álláspontjuk mellett. Ha mást hezitáláson kapnak, hassanak oda lelkiismeretükre, szorítsák rá, hogy valódi döntést hozzon. Lássunk egy-két dialógust példának:
- - Te Pál, én nem vagyok egy méregzöld, elfogadom, hogy szükség lehet atomerőműre, de azért ez mégiscsak pofátlanság, hogy így kell megtudjuk, ráadásul éppen pont tőle!?
- - Ez nem válasz, Alfréd! Tekints el a körülményektől, kell az az atomerőmű, vagy sem? Akkor meg nem mindegy, hogy hogyan?
- - Margit, én évekkel ezelőtt is meg voltam róla győződve, hogy lehetséges lesz valaha atomenergia nélkül élni, a férjem is utolsó pillanatig hitt ebben, Fukusima idején egyik szemem sírt, de valójában a másik nevetett, és üdvözöltem a bojkottot is… de azt látom, hogy ha ilyen kis lépésekben haladunk, akkor tényleg ki fogunk futni az időből, és nem lesz ami hajtsa azt az istenverte mosógépet!
- - Gittám, nem ilyennek ismertelek meg, hadd ne kelljen csalódnom benned! Világ életedben tudtad, hogy hova állj, pont most kezdesz feleslegesen agyalni ilyeneken?
Fontos, hogy mindenkit kimozdítsunk a szürke zónából. Az atom ugyanis hit kérdése, ezt jó ha elfogadjuk. Hányan érthetnek úgy igazán Magyarországon az atomhoz? Ezren? Talán ezerötszázan? És hányan vannak közülük, akik nem az atomerőműtől, vagy az annak piacára utazó anti-atomlobbitól kapják a bérüket? Talán tizen, tizenöten? Ők meg nyilvánvalóan azért lehetnek függetlenek, mert senkinek sem kellettek, se Paksra, se a multikhoz, szemüvegesek és különben sem értenénk a hebegést-habogást ami a szájukon kijön! És ha őket is megnézzük, hogy mi a véleményük, bizonyára találunk ráutaló jeleket. Egy keresztfélév a Lomonoszovon, egy komposztáló a kertben, egy egyoldalú egyetemi TDK, egy hippi szerelem a hetvenes évekből? Mindenki húz valahova! Akkor meg nem mindegy??? Objektív szakmai álláspont Paks ügyében nem létezhet, mi se törekedjünk rá, csak foglaljunk állást! Azonnal cselekedjenek, ha valakitől elhangoznak a bűvös szavak, szófordulatok:
„Egyfelől… másfelől”
„De tudnunk kell azt is.”
„Ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagynunk…”
Ha már elhatároztuk, hogy hova állunk, fontos, hogy legyenek érveink! Az érvek olyan szükséges kiegészítők, amik katalizálják az alapszín hatását. Válogassunk bátran a nekünk tetsző érvekből, igyekezzünk karakterünknek megfelelőt kiválasztani. Ha ön már családos, legalább középkorú, akkor tetszeleghet egyfajta bölcs, tájékozott, stabil véleményvezéri szerepben. Ha fiatal, akkor legyen progresszív, igyekezzen leleplezni az érdekeket, amik az egykor még megbízhatónak hitt médiát mozgatják. Mondandóját színesítse történelmi példákkal, hivatkozásokkal néhány tavalyi HVG cikkre, világítson rá nemzetközi összefüggésekre, gondolkoztassa el beszélgetőpartnerét. Vegyesen adok atompárti és atomellenes érveket, bízom a kedves olvasó éleslátásában, hogy tudja, melyiket milyen alapszínhez találták ki.
„Vajon a franciák mind teljesen hülyék, hogy mai napig atomerőművekre épül a villamosenergia ellátásuk? A németeknek is csak akkortól lett büdös, hogy rájöttek, hogy az erőltetett megújulós fejlesztés lökést adhat a leragadt gazdaságuknak. Lássál a dolgok mögé Árpád, nehogy elhidd, hogy Merkel majd pont a német gyerekek két szép szeméért játssza a zöldet!”
„Egy biztos, amikor gond van, olyankor az emberek kidobhatják a kukába az összes hiperszuper találmányukat. Olyankor fával fűtöttünk, kristályrádiót eszkábáltunk, igyekeztünk úgy beosztani az időnket, hogy nappal intéztük amit kellett, éjjel pedig kipihentük magunkat. Minél bonyolultabb valami, annál több kompromisszummal járt, nekem ez volt a huszadik század nagy tanulsága, Vivien.”
„Akárhogy rettegünk is az oroszoktól, elköltözni nem tudunk előlük, akkor pedig abból kell főzni, ami van, ugye Tibor. Vagy jobb lenne a finn példa, a többször elhalasztott, és az eredeti tervekhez képest többszörös költséggel?”
„Ferenc, ne gyere nekem azzal, hogy a németeknél már ennyire meg annyira lenyomta a szél a villany árát. Te is tudod, hogy azok a németek, mi meg a magyarok vagyunk. Hol látsz te itt olyan szelet, ami meghajtana egy ilyen monstrumot? Különböző magasságokban mérik, és közismert, hogy a mi eredményeink nem kielégítőek ezen a téren. Külön szomorú, hogy a nap sem süt eleget, és ennek bizony az óraátállítás sem kedvez.
„Még nem láthatjuk Fukusima összes következményét, de amit látunk, az már most nyilvánvalóvá teszi, hogy öngyilkos vállalás bárhol bármilyen atomerőmű!”
„Robikám, előbb számolni kellene, mielőtt pálcát törünk az atom felett! Ha csak napelemekkel akarnánk kiváltani ezt a teljesítményt, akkor az Alföld minden egyes négyzetméterére kellene raknunk egy ilyen napelemet. És akkor az éjszakákról még nem is beszéltünk! Erről persze egyik cikk sem beszél, miért is tenné, akkor nem lenne aki szponzorálná a lapját!”
„Többezer milliárd forint hitel és orosz függés száz évre, egyetlen tollvonással, szerinted ez normális?! Miközben van ez a TED-es videó, amiben a pali 3 perc alatt elmondja az összes érvet, hogy miért rossz az atom, és az emberek csak néznek kerek szemekkel, nézd meg te is, Dénes!”
A legkiválóbb trükk, ha az, aki önre tekint, nem tudja eldönteni, hogy fehéret lát-e, vagy feketét. Figyelem, ez nem szürkeség! Ez olyan mesteri képesség, ami nem a vizuális percepción keresztül hat, hanem a mélylélektan törvényeire építve ér el hatást. Az understatement jegyében, kétségekkel teli szerény filozófusként közelíthetünk partnerünkhöz, hogy aztán palladinként sújtsunk le rá, és bírjuk jobb belátásra! Lássunk pár kiváló példáját ennek a technikának:
„Bírom, hogy mindenki szakértő ebben az országban! Miért nem lehet az igazi szakemberekre bízni az energetika kérdéseit? Jó lenne, ha nem X és Y mondaná meg, hogy mi a jó nekünk, hanem hagynánk rendesen dolgozni azokat, akikre ez bízva van”
„Se te, se én nem fogjuk tudni megmondani, hogy mi lenne a jó választás. Ahogy eddig is, most is a fejünk fölött döntenek. De bízzunk abban, hogy akik ott vannak a tűz körül, ők is olyan emberek, mint te, vagy én, felelősségtudattal, lelkiismerettel.”
Végezetül egy jó tanács: egy-egy szuperhatásos elem mindenkit le fog nyűgözni a szettjében! Ha a kiegészítő érveink egyikeként egy kifejezetten provokatív megszólalást választunk, akkor nyert ügyünk lesz. Lássunk néhány klasszikust az elmúlt hetekből, ami még sokáig megőrzi fényét! Ezekkel zárom is soraimat, kívánva jó válogatást, jó vitatkozást:
„Beszélhetnek ezek a zöldek összevissza, de gondolom ők is szeretnék feltölteni a kis hófehér laptopjaikat, aztán ha nem lesz áram, akkor pofázhatnak!”
„Emberek vagyunk, emberi hibákkal. Ha rosszul van összerakva egy szélerőmű, akkor eldől, kaszál kicsit, és legfeljebb idő előtt lesz betakarítva a kukorica. De az atom az más. Ha egy ilyen leesik az asztalról… ugye érzed a különbséget?”
„Minden, ami modernizmus, az riasztja az embereket. Ugyanez volt az első lokomotívval, meg a robbanómotorral. Tudtad, hogy tudósok a múlt század elején a 25 kilométerperórás sebességről kijelentették, hogy afölött káros élettani hatás lép fel, és akár halált is okozhat a „száguldás”? Na, kezeld ugyanilyen fenntartásokkal, ha valaki azt mondja neked, hogy a használt fűtőmű ennyi meg annyi millió év alatt sem bomlik le. Talán kivárta valamelyikük, hogy így tudja?”
„Közületek kevesen emlékeznek szegény Déry Jánosra! Kiváló riporter volt, egyszer repült át Csernobil felett a munkájából kifolyólag. Nem sokkal később meghalt rákban. Talán véletlen, talán nem…”
Fordítanál energiát a megértésre? Kövesd a Gorillát a Facebookon! |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
♔batyu♔ 2014.02.04. 10:44:29
Az egész téma kb. olyan értelmetlen, mint annak taglalása, hogy a tömegközlekedés veszélyes, mert betegségeket kaphatsz, meg kell oldani, hogy mindenki izolált módon közlekedhessen.
Legfőbb érv pedig: Lám, Svédországban már kitaláltak egy tömegközlekedési formát, kis egyszemélyes kabinok.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.02.04. 10:53:08
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/01/atom.html
NekemNemEzKell 2014.02.04. 10:53:58
energiagorilla 2014.02.04. 11:01:06
OkoskaTo:rp 2014.02.04. 11:01:27
sírjatok 2014.02.04. 11:03:40
Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.02.04. 11:04:07
-Jé bazmeg télleg! A kurvannyát!
...
-Na, a köcsög Orbánon még sapka sincs vazz
-A nemjóját! Milyen igazad van!
csak egy néző 2014.02.04. 11:09:08
Az összes "Nem leszünk gyarmat" fidióta, hirtelen micsoda atomszakértő, atomerőmű védelmező lett. Hogy fröcsögött volna a pofátok, ha Fletóék csinálták volna ugyanezt 2010 februárjában. Van otthon tükrötök?
vadi3 2014.02.04. 11:09:21
Azon as kérdésen szerintem túlléphetünk, hogy kell-e atom, mert biztosan kell, de...
De nem így ahogy a Főnököd eldöntötte, nem az oroszoktól, nem ilyen hirtelen, és nem ilyen egyértelműen rossz hitellehetőséggel. Az ember már megint úgy érzi, hogy valamit eldöntöttek a feje felett, felelősséget nem vállalnak érte, mert 10 évre titkosították, csak betolják a pógár arcába, hogy nesze neked rágódj rajta. Köszönöm szépen, átverve érzem magam és nem tudom megrágni ezt a gumicsontot (ugyanúgy ahogy a többit sem) Igenis átverve érzem magam, mert a Fijjug nem ezt ígérték 2010-ben.
Lehet mutogatni, hogy már az előző parlament is megszavazta... Ha megszavazta a bővítést, hát legyen, de ne úgy hogy Viktorunk kiutazik és bejelenti hogy túl is vagyunk rajta. Ja persze, most meg mehet az agymosás, hogy az nem is úgy volt, akkor nem is azt mondtuk, de akkor sem úgy gondoltuk. Nem baj, a gumicsont betolva az arcba, lehet rajta rágódni. Le lehet nyelni, vagy el lehet húzni, hogy csak a droidok maradjanak
tobeor 2014.02.04. 11:09:46
De félre a térfát, bízzuk SZAKÉRTŐKRE a kérdést!
És ki ne értene hozzá, ha nem a téma SZAKállamtitkára?
Halljuk Kovács Pál energetikai szakállamtitkárt!:
Kovács "nem érti az atomenergia-ellenességet, hiszen A NAPELEMEK IS A NAPBAN ZAJLÓ NUKLEÁRIS FOLYAMATOK ENERGIÁJÁT HASZNOSÍTJÁK."
Köszönjük! Ím, a szakértő válasza....
dr kíváncsivagyok 2014.02.04. 11:13:17
1.) a Franciák nem atomeromuben gondolkodnak, hanem MAGFÚZIÓS eromuben...
2.) A Németek Fukusima után dontottek más megoldások mellett...és igen , a gyerekeik szép szeme miatt...
3.) Mi lesz , ha 10 - 20 év múlva az EU rossz , ellenséges helyzetbe kerul Oroszországgal ?
4.) Mi lesz , ha vitás kérdések merulnek fel és nem asdnak tobb uránt , vagy nem szállítják el ?
Mi lesz , ha vita lesz a kamat korul ?
Sok- sok kérdés...
dr kíváncsivagyok 2014.02.04. 11:14:35
"Kovács "nem érti az atomenergia-ellenességet, hiszen A NAPELEMEK IS A NAPBAN ZAJLÓ NUKLEÁRIS FOLYAMATOK ENERGIÁJÁT HASZNOSÍTJÁK."
Koszonjuk Emese...
Kovács koltozzon a napra...
Mária 2014.02.04. 11:15:37
"Nyugaton 10 éven belül fúziós reaktorok lesznek. Nekünk drága áramunk lesz veszélyes erőműből miközben máshol már az új technológiával termelnek. A nyugat inkább még tíz évig inkább importál, megújuló erőműveket épít, hogy aztán megépítse a fúziós erőművet."
A valóság ezzel szemben az, hogy az első fúziós erőművet 2050 után, vagyis leghamarabb (!) 36 év múlva tervezik beüzemelni:
www.origo.hu/techbazis/20130828-2050-re-keszulhet-el-a-vilag-elso-fuzios-eromuve.html
dr kíváncsivagyok 2014.02.04. 11:15:40
"@♔batyu♔:
Az összes "Nem leszünk gyarmat" fidióta, hirtelen micsoda atomszakértő, atomerőmű védelmező lett. Hogy fröcsögött volna a pofátok, ha Fletóék csinálták volna ugyanezt 2010 februárjában. Van otthon tükrötök? 2
Van nekik,..de már tiszta turha ...
maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.02.04. 11:18:03
Egy GYOGYÒS NER-jobbágyot hiába kérdezel, a válasza a Birkamenet szlogene lesz: BeeeBeeeeeBeeee...
sírjatok 2014.02.04. 11:21:04
dr kíváncsivagyok 2014.02.04. 11:21:19
Egyre válaszolj atomzseni :
ha 2008- ban Gyurcsány megkoti ugyanezt az egyezséget , mit tettél volna ?
Felgyújtod Pestet , vagy véres polgárháborút kezdel a hazaáruló ellen ?!
Jellemtelen szarjankók vagytok !
dr kíváncsivagyok 2014.02.04. 11:25:03
Fukusima óta drasztikusan emelkedik az atomeromuvek ára,...ezzel szemben az altarnatív eromuvek ára folyamatosan csokken !
Ez tény !
Ki lát elore 10 évet - amikor is dontenunk kellene - hogy akkorra milyenek lesznek az arányok ???
( Ezekre csak 1 példa a napenergia )
Mária 2014.02.04. 11:26:29
Nem gondolom, hogy válaszolnom kellene rá, tekintettel arra, hogy ostobaságot kérdezel.
sírjatok 2014.02.04. 11:28:02
Ez az ún. hitelesség. Az orvosnak elhisszük, hogy jót akar, a gyanús alaknak meg nem. Akik most Paks mellett vannak, azok hitelesebbnek tartják ebben a kérdésben Orbánt, mint az ellenzéket, ezért tőle elfogadják, az ellenzéktől meg nem.
Remélem segíthettem annak megértésében, hogy miért van az általad pellengérre állított, látszólag logikátlan jelenség. Őszintén szólva inkább az a fura, hogy erre te magadtól nem jössz rá.
Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2014.02.04. 11:29:08
Viszont: Tele van faszom ezzel a jellemtelen baszakodassal, hogy ha a szocik csinaljak, akkor hazaarulas, ha mi, akkor meg pont, hogy fuggetlenedunk az oroszoktol (ez amugy meg lol :D)
Hanyinger.
Csetepaté márki 2014.02.04. 11:30:40
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:31:01
Pontosabban a ballib fejeseket zavarja ez, te csak ostoba módon szajkózod amit mondanak.
Honnan tudod én mit mondtam volna, én nem vagyok olyan ostoba mint te.
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:31:58
belekotty 2014.02.04. 11:32:23
- Ez hazugság.
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:32:57
Ballibsik:))))
vadi3 2014.02.04. 11:34:17
Én sajnos az átverés részét látom és szinte minden nap ad hozzá még valamit, hogy meggyőződhessek igazamról. Ha Te másként látod, akkor elismerem, hogy a Te hited erősebb mint az enyém, és egyben sajnálkozom is amiatt, hogy együtt fogunk szívni Viktor felelőtlen döntései miatt
csak egy néző 2014.02.04. 11:34:35
Köszi.
Egyébként tőled nem vártam értelmes választ. Bejött.
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:36:58
Egy értelmes választ eleve meg sem értenél.
tobeor 2014.02.04. 11:37:38
- 5 órát, a lehetséges minimumot szánnak a magyar történelem legnagyobb beruházásnak megvitatására (azaz erőből áttolják)
- Az atomhulladékot visszahozzák Magyarországra (az is hazugság volt).
- A szerződés aláírás kötelezi Magyarországot arra, hogy aláírja a majdani hitelszerződést is, amiből egy szám nem ismert még. Azaz azt szavazzák majd meg, hogy Magyarország BIANKÓ aláír egy 10 milliárd eurós hitelszerződést. Azt se tudva mi lesz benne.
- Ennél még a kommunista Kádár János is nagyobb demokrata volt 1966-ban, mert akkor legalább azt elárulták mennyit milyen kamatra.
- A szerződés alapján az oroszok BELESZÓLHATNAK a magyar áramárba!!!!!
Fityeszes hazaárulók!
Kicsit sem szégyellitek magatokat?
Ez önkéntes kapituláció!
Ez nem szerződés, ez bepucsítás Oroszországnak!
Férgek!
vadi3 2014.02.04. 11:37:56
Egyébként a Főnököd iránti bizalom akkor fogyott el amikor a Közgép megnyerte az első beruházását. Lám ezek sem jobbak a Deákné vásznánál. Ugyanúgy lopnak és hazudnak, mint a másik véglet. Igen ostoba azért lehetek, mert még mindig itt vagyok és nem kicsit nyugatabbra, ott ahol a hazugságon kapott politikus lemond és nem vigyorog tovább a parlamentbe (bal és jobb oldalon egyaránt)
szobatars 2014.02.04. 11:39:19
1. "A mocsár lecsapolásáról nem a békákat szokták megkérdezni." (Kóka János, SZDSZ)
2. Lesz népszavazás, 2014.évi országgyűlési választásnak hívják.
IdomitottFoka 2014.02.04. 11:40:13
csak egy néző 2014.02.04. 11:41:24
"4 éve szajkózom ezt, de ezek nem is értik mit jelent az a fogalom, hogy bizalom."
Te vagy a tipikus példa az alábbiakra.
"Virág elvtárs: Nem nyitok vitát! Szereti maga a mi nagy, bölcs vezérünket?
Pelikán: Igen!
Virág elvtárs: Jól van, akkor nem lehet semmi baj."
Ranschburg Jenő:
"-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak, kizárólag az érzelmeik vezetik őket. Közülük kerülnek ki mindazok, akik piedesztálra emelnek politikusokat és hódolnak nekik"
sírjatok 2014.02.04. 11:43:40
Az érvelésemmel nincs baj, te magad is elismered, max. a "hitemmel", amit viszont nem ismersz.
Sok ember hiszi (jeles példa vagy erre), hogy az ő világnézete a racionális logika és éleslátás csimborasszója, és ezért ha valaki mást gondol, az csak valami zavaros, homályos babonás hit lehet, ezért azt le lehet nézni, ki lehet gúnyolni, semmibe lehet venni.
Ezzel nem jutunk előrébb. Az igazságot meg egyikünk sem ismeri.
De azért te is az orvostól elfogadod a tablettákat, a gyanús alaktól meg nem.
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:43:46
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:44:26
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:46:09
Ha valaki választ remél, akkor értelmesen, személyeskedések nélkül ír.
Ugyanis amire reagáltok, az is így történt.
Persze lehet személyeskedve, de akkor kuka.
Remélem, érthető voltam.
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:46:51
Orbánéknak szerinted miért nyel le nép szinte mindent?
sírjatok 2014.02.04. 11:49:11
Ez is ilyen legenda szinten terjedő hülyeség, mint hogy a Gripen nem tud megfordulni Magyarország felett? :)
privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578
privatbankar.hu/kotveny/kiszamoltak-nem-is-lett-volna-olyan-olcso-az-imf-hitel-255454
Gera 2014.02.04. 11:50:37
vadi3 2014.02.04. 11:51:23
tobeor 2014.02.04. 11:51:30
Istenem ennyi férget... nyaljatok tovább pondrók...
♔batyu♔ 2014.02.04. 11:53:34
Neked is azt írom, gondolkodj. Gondold végig.
Segítek: Gyurcsány a csőd elkerülésére FELVETT IMF hitelt, Orbánék kimásztak a csődből és VISSZAFIZETTÉK azt.
Egy hasonló családi szituációban te ki mellé állnál?
A nép alapvetően így gondolkodik.
nu pagagyí 2014.02.04. 11:55:55
Ezzel a korlátolt cikkel pedig az a probléma, hogy írója is adófizető állampolgár, de láthatóan nincs tudatában a jogainak. Nem érdekli mire költi adóforintjait a kormányzat, miért adósítja el az országot cirka 30 évre és miért kerüli a nyilvánosságot a sutyiban kötött szerződés részleteit illetően. Neki nem hiányzik a válasz, mert úgysem ért az atomhoz.
vadi3 2014.02.04. 11:56:07
Könnyű minden kényesebb kérdést visszautasítani, hogy te ballibsi vagy és személyeskedsz, kicsit nehezebb érdemben válaszolni annak a kérdésére akit nem ismersz és lehet hogy csak kiábrándult jobbos .
tobeor 2014.02.04. 11:57:01
Te mit hazudgálsz hazaáruló?
Orbánén nem fizettek vissza semmiféle hitelt, ellenben elkúrták a lenyúlt 3000 milliárdos manyupot, most meg tovább adósítják a paksi hazaárulással az országot.
Hány rubelért vagy ilyen aktív hazaáruló?
sírjatok 2014.02.04. 11:57:55
A lehetőségeket ugyanis mindig egymással érdemes összevetni, nem egy idealizált, nem létező megoldással. Egy idealizált megoldás mellett minden egyéb dolgot le lehet söpörni azzal az érvvel, hogy "nem elég jó", csak ez egy logikai hiba.
hu.wikipedia.org/wiki/Nirv%C3%A1na-%C3%A9rv
Csetepaté márki 2014.02.04. 11:58:08
Ranschburg Jenő:
"-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak, kizárólag az érzelmeik vezetik őket. Közülük kerülnek ki mindazok, akik piedesztálra emelnek politikusokat és hódolnak nekik"
Hálistennek csak Magyarországon történt a világtörténelem során ilyesmi, mint tudjuk.
Másrészt ez a dolog igaz nem csak a hódolatra, hanem a gyűlöletre is, erősen élnék a gyanúval Jenővel kapcsolatosan. De szerencsére a kedves Jenőnek két agykérge is van, genetikailag szerencsés az ország többségével ellentétben.
vadi3 2014.02.04. 11:58:42
Eddig rendben is van, ha csak ennyi történik, akkor természetesen Orbánék mellé állok. Csakhogy azt is írd le, hogy amikor már nem kellett semmilyen hitel, Viktor miért ment el a sarki zaciba és csapta zálogba az elkövetkező 30-50 évet.
Na ezek után ki mellé álljak?
csak egy néző 2014.02.04. 11:59:01
"
Orbánéknak szerinted miért nyel le nép szinte mindent?"
A nép már csak ilyen, annak dől be, aki erőszakosabb, gátlástalanabb.
"-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak, kizárólag az érzelmeik vezetik őket. Közülük kerülnek ki mindazok, akik piedesztálra emelnek politikusokat és hódolnak nekik"
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:00:11
Most magyarázzam el neked, hogy Orbán nem főnököm? És ez csak az első mondat magyarázata lenne., szarakodhatnék a többivel is vagy negyedórát.
Ha valaki nem fogja fel, hogy így nem szállunk be egy vitába az szerinted micsoda?
Vagy te élőben is így köszönsz be egy vitába?
Gera 2014.02.04. 12:01:16
Na, szóval az eredeti kérdéshez visszatérve: Gyurcsányt ugye megválasztotta nép2006-ban, pocsék teljesítmény után, úgyhogy a népelég sok mindent elnéz. A fideszt ugye azért választottuk 2010-ben, mert a másik oldal egy borzalom volt. Na, ez azóta is fennáll, ezaz, ami miatt megint nyerni fognak, nem a csodás teljesítményük, ami nem létezik.
nu pagagyí 2014.02.04. 12:04:16
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:05:25
A nép volt vele hogy a ballib által felvett hiteleket így is -úgy is vissza kell fizetni, tehát Orbán a megszorításokért eleve nem volt hibás, a terheket viszont megosztotta, azt a multik is viselték.
Ez bizalmat keltett. Orbánékban eleve bíztak, hiszen 2002-2010 fényében 1998-2002 már kifejezetten jónak tűnt.
Orbánéknak sikerült ezt a bizalmat megőriznie.
sírjatok 2014.02.04. 12:07:29
Lehet, hogy a traktor szar lesz pénztermelésre. Lehet, hogy jó. De a gondolatmenettel jobban egyet tudok érteni.
@csak egy néző: "-Magyarországon sokan agykéreg nélkül léteznek, vagyis nem gondolkodnak"
Ne félj kimondani, a magyarok genetikailag alávalóak, ennyi :)
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:07:34
Szerintem hagyjuk is, ha nem muszáj, egy bizonyos szint alá nem mennék, mert a faszom gépel feleslegesen.
vadi3 2014.02.04. 12:09:19
"Az összes ballibsi hirtelen nagyon nagy atomszakértő lett. Tegnap a pénzügyek, hitel, IMF ilyesmi, ma atom. "
Mond az összes ballibsi kit jelent számodra? Az összes embert akire nincs kiírva, hogy Fidesz szavazó vagyok?
Ahhoz hogy valakinek ne tetszen az amit a mai kormány csinál Paks ügyében, ahhoz még nem kell atomszakértőnek vagy pénzügyi szakértőnek sem lenni. Elég csak viszolyogni az X évre titkosított aktáktól, a pálfordulással tarkított oroszbarátságról (emlékezz a továris konyec feliratra). Nem vagyok szakértője egyetlen dolognak sem, csak az zavar ahogy át akarnak verni és féligazságokkal és hazugságokkal terelnek, hogy jó lesz majd nekem, holott 12 éve csak egyre rosszabb (jól írtam 12). Ezek után kedvesen ostoba ballibsi lettem köszönhetően Neked.
tobeor 2014.02.04. 12:10:05
Látom egyfolytában hazudsz hazaáruló :)
Orbán NEM fizetett vissza semmilyen hitelt.
Orbán lecserélt hitelt, DRÁGÁBBRA.
De mindez nem sokat számít az aktuális hazaárulása sokkal nagyobb magyarellenes bűntett, mint az eddig lopásai és pusztításai...
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:10:17
Ez semmit nem jelent, ha valaki szarul él és azt mondja, nem azért élek szarul, mert a ballib pártok eladósították az országot, hanem azért mert Orbánéknak ezt vissza kell fizetni és nem jut annyi rám, az akármilyen média van, a ballib pártokra fog szavazni.
Itt vagy példának te.
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:10:57
Te sajnos elkéstél:))
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:13:00
Ha valaki felvesz egy nagyon nagy hitelt, ami komoly feltételekkel jár.
Akkor nem az a hibás, aki akár egy drágább hitelből is, de ezt gyorsan vissza fizeti.
Aki jól gazdálkodik, annak NINCS szüksége IMF hitelre, mert kap olcsón egyebet is.
tobeor 2014.02.04. 12:13:34
Gondoltam hogy kínodban személyeskedni fogsz, mert nem tudsz mit kezdeni azzal hogy lebuktattam a hazugságod :)
csak egy néző 2014.02.04. 12:13:39
Batyukám, azt hiszem itt a vége és csak téged idézlek.
"Szerintem hagyjuk is, ha nem muszáj, egy bizonyos szint alá nem mennék, mert a faszom gépel feleslegesen."
tobeor 2014.02.04. 12:14:43
energiagorilla 2014.02.04. 12:15:52
sírjatok 2014.02.04. 12:16:18
Persze, csak neked is írom, a lehetőségeket egymással érdemes összevetni, nem egy ideális alternatívával. Ahhoz képest ugyanis minden más szar.
Értem én, hogy ha egy futóversenyen egy összevissza sétáló ember nyer, mivel az összes többi versenyző egy helyben körbe-körbe pörög, attól a laza séta még nem nagy teljesítmény. De a mezőnyből mégiscsak ő a legjobb futó.
konrada 2014.02.04. 12:17:37
...vagy esetleg mint az államaparátus vezetői, olyan információkhoz jutnak hozzá, olyan rálátású és tudású szakértők révén, amikre te ott Aprajafaván nem...
csak egy néző 2014.02.04. 12:18:44
Bocsi, még egy utolsó kérdés.
"Ha valaki felvesz egy nagyon nagy hitelt, ami komoly feltételekkel jár.
Akkor nem az a hibás, aki akár egy drágább hitelből is, de ezt gyorsan vissza fizeti.
Aki jól gazdálkodik, annak NINCS szüksége IMF hitelre, mert kap olcsón egyebet is."
Ugye ezt is megtudod magyarázni?
"Vitatható, hogy szükséges e 3000 milliárdos kölcsönt felvenni 30 évre, eladósítva 3 generációt érintően minden magyar családot! Szakemberek szerint a végső hitelösszeg 6000 milliárd is lehet, azaz családonként másfél millióba is kerülhet az egész beruházás. (A Finnországban jelenleg épülő atomerőmű is éppen duplájába került a kiindulási összegnek.) Magyarország számára órási anyagi teher egy ilyen mértékű kiadás. Főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben."
democrat.blog.hu/2013/01/29/elorehozott_valasztasok_fidesz_utasitasra?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2014_02_04&utm_campaign=index
vadi3 2014.02.04. 12:18:58
Tegnap kaptam egy választási anyagot, idéznék belőle:
Ön szerint fontos-e, hogy a térségnek olyan képviselője legyen, aki -ha kell- közvetlenül segítséget tud kérni kérni a kormánytól?
Szerinted melyik oldal propanyaga volt?
Szerinted mit jelent ez a polgár számára? Eddig (az elmúlt 3és 1/2évben) nem volt semmilyen érdekképviselet, most kell megteremteni?
Vagy burkolt fenyegetés, hogy ha a képviselőn ellenzéki lesz akkor nem tud majd engem képviselni?
Hogy képes valaki ezt leírni és sokszorosítani is. Hogy képes valaki (egy képviselőjelölt) hülyének nézni a másikat?
Egyébként még van jó pár kérdés a kérdőíven, ha szükséges tudok még idézni ilyen bicskanyitogatókat
tobeor 2014.02.04. 12:19:09
Pont.
A fideszesek saját maguk is elismerik ezt:
"Lázár: A szabadságból és a demokráciából ad fel, aki az oroszokhoz közeledik"
Van még ilyen idézet, sok.
csak egy néző 2014.02.04. 12:19:20
Bocsi, még egy utolsó kérdés.
"Ha valaki felvesz egy nagyon nagy hitelt, ami komoly feltételekkel jár.
Akkor nem az a hibás, aki akár egy drágább hitelből is, de ezt gyorsan vissza fizeti.
Aki jól gazdálkodik, annak NINCS szüksége IMF hitelre, mert kap olcsón egyebet is."
Ugye ezt is megtudod magyarázni?
"Vitatható, hogy szükséges e 3000 milliárdos kölcsönt felvenni 30 évre, eladósítva 3 generációt érintően minden magyar családot! Szakemberek szerint a végső hitelösszeg 6000 milliárd is lehet, azaz családonként másfél millióba is kerülhet az egész beruházás. (A Finnországban jelenleg épülő atomerőmű is éppen duplájába került a kiindulási összegnek.) Magyarország számára órási anyagi teher egy ilyen mértékű kiadás. Főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben."
democrat.blog.hu/2013/01/29/elorehozott_valasztasok_fidesz_utasitasra?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2014_02_04&utm_campaign=index
energiagorilla 2014.02.04. 12:19:42
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:20:14
sírjatok 2014.02.04. 12:21:18
Orbán lecserélt hitelt, DRÁGÁBBRA."
Valóban lecserélte, viszont nem drágábbra, hanem kb. ugyanolyanra. Továbbá a befektetőknek jó jel, hogy nem az IMF-en lóg az ország mint egy infúzión - ez az átvitt hatás szintén ahhoz járul hozzá, hogy MO kedvezőbben vehessen fel hitelt.
Tessék, ezeken a helyeken viszonylag érthetően le van írva:
privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578
privatbankar.hu/kotveny/kiszamoltak-nem-is-lett-volna-olyan-olcso-az-imf-hitel-255454
Csak sajnos mindenki attól hiszi szakértőnek magát, hogy össze tud hasonlítani két számot. Jellemzően ennél jóval bonyolultabb a döntés - igen, atomügyben is :)
tobeor 2014.02.04. 12:21:45
Kádár annak idején 1966-ban informálta a magyar népet az akkori, első paksi szerződés fő számairól. Akkor évi 2% kamatra vettek fel 50 millió rubelt.
Orbán még annyira sem tartja a magyar népet, mint Kádár.
tobeor 2014.02.04. 12:22:48
Folytasd kérlek, irtó vicces :D
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:24:36
Azt gondolom, hogy aki személyeskedve ír, az úgy sem az érvekre kíváncsi.
Aki normálisan ír, annak normálisan válaszolok.
tobeor 2014.02.04. 12:25:05
Horn Gyula pufajkásból lett demokrata.
Orbán Viktor demokratából lett pufajkás.
vadi3 2014.02.04. 12:26:03
"Aki normálisan ír, annak normálisan válaszolok."
Ezért kezdted az első hozzászólást úgy hogy mindenkit ostoba ballibsinek neveztél.
Vigyázz túl sokan jönnek szembe az autópályán....
Gera 2014.02.04. 12:29:12
Ezzel amúgy semmi baj nincs, így működik egy ország finanszírozása, az államadósság csak kivételes esetben csökken nominálisan, a cél nem is ez, hanem a GDP arányos csökkentése (a GDP gyorsabb növelésével értelemszerűen).
Szóval ezzel semmi gond, az idegesítő ez a végtelenségig ostoba sikerpropaganda, amit te is nyomatsz: "visszafizettük az imf hitelt". Orbánék semmi mást nem csináltak az imf hitellel, mint amit bárki csinált volna: a hitelt vissza kellett fizetni, így felvettek helyette egy másik devizahitelt (a szupersikeres dollárkötvény kibocsátások, ugye) és abból szépen törlesztették. Mondom, ebből annyi tényleg siker, hogy a piacon egyáltalán hiteleznek nekünk kezelhető feltételekkel, ezt is értékelni lehet, a komcsik erre nem voltak képesek, ezért kellett az imf hitel.
Még ideszúrnám, hogy mire kellett az imf hitel, mert azok a segghülyék, akik a "visszafizettük az imf hitelt" marhaságot nyomatják, általában ezt se értik: arra kellett, hogy a lejáró hiteleinket fizethessük, mert ezt akkor a piacról értelmes áron nem tudtuk (ezt hívják államcsődnek), mert a komcsik elkúrták a gazdaságpolitika hitelességét és erre még rászakadt a válság. Erre kellett, a maradék meg növelte a devizatartalékot, szintén bizalomerősítési céllal. Az imf hitelt nem "költötték el", enneka megfogalmazásnak nincs értelme. Az állam a költségvetéssel költi pénzt, ennek hiánya növeli az államadósságot, ennek semmi köze nem volt az imf hitelhez, az már pontosan az a megszorítgató időszak volt, amikor próbálták visszafogni a korábban elszabadult hiányt. Azt a pénzt évekkel korábban költötték el. Az imf hitel annyival növelte az államadósságot, amennyivel nőtt a devizatartalék.
♔batyu♔ 2014.02.04. 12:29:12
Ott azért kerül a duplájába, mert az eredeti építtettő kudarcot vallott és az oroszokat kellett hívni. Pech, de ez miért lenne érvényes az összes atomerőműre?
Szerinted az IMF hitel nem az összes magyar családot érintette?
Ráadásul azért nem kaptál atomerőművet, az azért kellett mert Gyurcsányék elúsztak.
sírjatok 2014.02.04. 12:30:16
Azt állítottad, hogy Orbánék drágább hitelre cserélték az IMF hitelt.
A mellékelt cikkekben jól látszik, hogy már ez is csak éppenhogy igaz (1-2 tizedszázalékról van szó), míg a közvetett hatásai miatt meg éppen hogy sokkal jobb lett az országnak. Pl. az IMF rövid lejáratú, a deviza lehet hosszú lejáratú is, az IMF-nek változhat menet közben a kamata (és nem lefelé), a devizának nem, stb.
Idehozhatod te a csütörtöki időjárást is, amit sugallasz (Orbánék rosszul, ostobán cselekedtek, mikor kiváltották az IMF hitelt) egyszerűen nem igaz.
Gera 2014.02.04. 12:33:37
Gera 2014.02.04. 12:35:07
Miről van itt szó? Nem tudok ilyesmiről.
tobeor 2014.02.04. 12:35:11
A hazaáruláshoz mit szólsz, ha már terelés, mert arról nagyon el akarod terelni a szót, azt látom :)
tobeor 2014.02.04. 12:39:16
"Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni."
Orbán 2007:
"túlzott mértékű orosz befolyás érvényesül".
Orbán 2007:
"Nyugaton van keresnivalónk, Keleten semmi keresnivalónk nincs."
vadi3 2014.02.04. 12:39:44
"Idehozhatod te a csütörtöki időjárást is, amit sugallasz (Orbánék rosszul, ostobán cselekedtek, mikor kiváltották az IMF hitelt) egyszerűen nem igaz."
Könyörgöm, kanyarodjunk vissza az eredeti témához, zárjuk le az IMF hitel és visszafizetését.
Semmit sem lehet tudni, hogy miként és mennyiért épül meg Paks II. Azt szintúgy nem lehet tudni, hogy rentábilis lesz, vagy sem. Ha nyereséges is lesz, akkor is kitermeli-e a hitel törlesztőrészleteit. Mindezen adatokat és számolásokat 10 évre titkosították, vagy egyszerűen üzleti titokká minősítették és közben megy a ködösítés, hogy nekünk bizony jó lesz, mert majd Németországot is mi látjuk el árammal.
Könyörgöm: írja le már valaki, hogy miért jó nekünk 2400MW erőmű megépítése orosz hitelből. De ha kell részletezem: miért ismeretlen feltételű orosz hitelből, miért egyből 2400MW, miért most azonnal, miért 80 nappal a választás előtt, miért kell 5 órát vitatkozni róla a Parlamentben, ha már aláírták, és miért nem lehet adatokkal, számokkal megerősíteni, hogy igenis jó lesz...
sírjatok 2014.02.04. 12:39:45
sírjatok 2014.02.04. 12:41:16
Akkor te valami alternatív univerzumban élhetsz, mert én pont úgy látom, hogy állítasz valamit, aztán mikor azt tételesen és linkekkel cáfolom, akkor összevissza kezdesz beszélni minden másról. Bocs, de ennek nem sok értelme van.
csak egy néző 2014.02.04. 12:41:32
tobeor 2014.02.04. 12:44:19
Jól van, akkor segítek, de ha nem értesz magyarul, akkor magadat hibáztasd :)
TE: "a befektetőknek jó jel, hogy nem az IMF-en lóg az ország mint egy infúzión"
ÉN: "ezért vagyunk évek óta tripla bóvliban, ezért van történelmi mélyponton a tőkeberuházás :DDD"
Kapisgálod Móricka?
És ne tégy úgy mintha vak lennél! Mit szólsz a hazaáruláshoz??
tobeor 2014.02.04. 12:46:01
Semmi közöd hozzá!
Ez nem Kádár János országa, ahol még 1966-ban megmondták hogy 2%-os kamatra veszünk fel 50 millió rubelt az első erőmű megépítésre!
Ez Orbán országa, ahol neked nincs jogod megtudni ilyen infókat!
tobeor 2014.02.04. 12:49:42
"az egyezmény azt is lehetővé teszi, hogy Oroszországnak beleszólása legyen a magyar áramárba. A 4. cikk 4-es pont szerint:
a Felek minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a Megvalósítási Megállapodások szerinti ellenérték olyan módon kerüljön megállapításra, amely lehetővé teszi, hogy a villamos áram-termelésre vonatkozó árak kereskedelmi szempontból hosszú távon versenyképesek és egyúttal az Orosz Kijelölt Szervezet számára elfogadhatók legyenek."
index.hu/gazdasag/energia/2014/02/03/energiaklub_paks_egy_bianko_csekk/
sírjatok 2014.02.04. 12:52:49
De nem is erről volt szó eredetileg, hanem arról, hogy azt állítottad, hogy Orbán drágább hitelre cserélte az IMF hitelt, ami szintén hazugság, leírtam már, hogy miért.
Bocs de ennek így tényleg nincs sok értelme. Energiagorillát meg kérdezném, hogy tobeor személyeskedése és vitaképtelensége nem zavarja-e?
Gera 2014.02.04. 13:02:25
tobeor 2014.02.04. 13:03:05
:DD
Már az óvóbácsinak nyomsz fel, hogy cenzúrázzon engem, mert cáfolom az ostobaságaidat? :D
Ezek a szép régi, bolsi-spicli hagyományok, látom neked hiányoznak...
Na lássuk akkor a cáfolatokat sorban:
1.
TE: "a befektetőknek jó jel, hogy nem az IMF-en lóg az ország mint egy infúzión"
ÉN: "ezért vagyunk évek óta tripla bóvliban, ezért van történelmi mélyponton a tőkeberuházás :DDD"
Van erre válaszod? NINCS.
2.
"Az IMF-forrásnál 2-3%ponttal drágább lett a finanszírozás"
gazdasagiradio.hu/cikk/87235/
"minden évben legkevesebb 25-30 milliárd forinttal kerül majd többe az országnak, hogy nem az IMF-től, hanem a piacon eladott devizakötvényből finanszírozza magát az állam."
www.origo.hu/gazdasag/gazdasag-plusz/20121220-mennyivel-dragabb-az-imfmnetesseg.html
...és maga Putyin Pincsije is BEISMERI:
"Orbán: IMF-hitel nélkül is meg tudjuk oldani, csak drágábban"
www.portfolio.hu/gazdasag/orban_imf-hitel_nelkul_is_meg_tudjuk_oldani_csak_dragabban.173585.html
Erről ennyit... persze úgyse fogod megérteni, mert nem akarod :)
És a végére... látom, gyengül a látásod... nyilván a romló szemed miatt nem látod, hogy már többször megkérdeztem tőled... sebaj, tekintettel a vaksi szemedre, nagybetűvel írom ki, így biztos fogod látni:
MIT SZÓLSZ A HAZAÁRULÁSHOZ?
Gera 2014.02.04. 13:10:20
Meg azzal is egyetértek, hogy a kamat nem lehet titkos. Ez alapvető az egész értékeléséhez és ha már letárgyalták, akkor nem is értem, milyen érdek fűződhetne a tiokban tartásához. Ez csak akkor érthető, hogy ha nagyon szar vagy nagyon jó (ez utóbbi esetben ugye a másik fél ragaszkodhat a titokban tartáshoz).
belekotty 2014.02.04. 13:10:25
Ha IMF hiteled van, az azt jelenti hogy a piac szóba sem áll veled.
De ez neked bonyolult.
Maradj csak annál ami a te szinted: napelem..napelem..napelem...
tobeor 2014.02.04. 13:12:11
belekotty 2014.02.04. 13:13:11
belekotty 2014.02.04. 13:14:14
Napelem..napelem..napelem.. rosz atom.. :-))
Ad Dio 2014.02.04. 13:16:16
Hozzáteszem: ez nem nagyon "javítható" meg. Erről szól ui a demokrácia. El kell viselni. Bizonyos fokú javulást az emberek lassú öntudatosodásától remélhetünk csak. De ez lassú folyamat.
Gera 2014.02.04. 13:19:30
Mária 2014.02.04. 13:19:38
"5 órát, a lehetséges minimumot szánnak a magyar történelem legnagyobb beruházásnak megvitatására"
Nézd, a szocik egyetértettek vele még a saját kormányzásuk idején.
A fideszes képviselők és a Fidesz-szavazók meg most értenek vele egyet, annak ellenére, hogy szoci kezdeményezés volt annak idején :)
Az osztódással szaporodó LMP véleménye meg olyan, mintha nem is lenne :D
tobeor 2014.02.04. 13:21:09
Oké, a 20-ból már 3 megvolt :) Akkor még 17x kell leírnod hogy napelem :)
Sok sikert, én drukkolok neked! :)
King Arthur 2014.02.04. 13:21:19
Senki nem tudott róla.
Orbán kiutazása előtt napon ez a közlemény jelent meg a Moszkvai látogatásról:
www.vg.hu/kozelet/politika/orban-holnap-putyinhoz-utazik-419402
"A kétoldalú kapcsolatokról és a gazdasági együttműködés kibővítéséről tárgyalhatnak."
"Udvariatlanság és hiba lenne, ha Vlagyimir Putyin orosz elnök meghívását Orbán Viktor magyar kormányfő bármilyen okra hivatkozva visszautasítaná, hiszen nagyon fontos, hogy áttekintsék az elmúlt egy év gazdasági eredményeit - közölte Giró-Szász András kormányszóvivő. A szóvivő mindezt arra reagálva közölte, hogy az LMP vasárnapi közleményében azt írta: "Orbán Viktornak csak azok után lenne szabad Moszkvába utaznia, hogy a paksi bővítésről tárgyaljon, ha Magyarországon már lezajlott az atomenergiáról szóló társadalmi és szakmai vita". "
Kedden Orbán kiment és aláírta a PaksII megállapodást!
Hát ez itt kérem a legnagyobb probléma, mert minden megint el lett mutyizva! Párt oldaltól függetlenül ez nem tetszik a többségnek!
A többi pedig részletkérdés, és van tényleg amiben csak atomtudósok kompetensek.
De pl. egy érdekes következmény, amiről nem méltóztattak a nagyérdeműt tájékoztatni: PaksII hűtéséhez a Duna alacsony vízállásnál nem tud elég vizet adni, ezért szükséges lesz egy vízlépcsőt/tározót építeni. Nem kis környezeti beavatkozással... Ennek megítéléséhez, viszont már nem kell atomtudósnak lennünk, hogy eldöntsük ilyen áron is akarunk-e PaksII-t. Jogunk lenne ebbe beleszólni, ahogy a Bős-Nagymaros-nál is volt!
belekotty 2014.02.04. 13:21:58
tobeor 2014.02.04. 13:22:38
És a forrásod Fukushima utáni ugye?
Gera 2014.02.04. 13:24:22
Gera 2014.02.04. 13:27:22
belekotty 2014.02.04. 13:29:54
belekotty 2014.02.04. 13:30:36
belekotty 2014.02.04. 13:31:58
csak egy néző 2014.02.04. 13:33:14
www.parlament.hu/irom38/09173/09173.pdf
belekotty 2014.02.04. 13:34:39
atombuzi.blog.hu
Bár szerintem a blog szerzője falra hányja a borsót, ha hasonló hülyéknek mint te, fényt akar gyújtani a koponyájában.
Gera 2014.02.04. 13:36:49
vadi3 2014.02.04. 13:39:46
Amit írsz 478m3/sec az magának a reaktornak a hűtésére és a megtermelt hőenergia elszállítására szolgál. Köze a Dunához nincs és nem is volt. A Dunával a turbinákból távozó fáradtgőzt hűtik le, hogy ezáltal javuljon a gőzturbinák hatásfoka. Ha az erőműnek valaha is dunavízre lesz szükséges, akkor csakis a gőzkör hűtési céljaira, de semmiképp a reaktor hűtésére.
belekotty 2014.02.04. 13:40:10
- Az oroszok erőművet akarnak építeni, de Orbán meg nem akarja növelni az államadósságot.
Gera 2014.02.04. 13:42:15
tobeor 2014.02.04. 13:42:26
Olyan aranyos, hogy mint egy kullancs, hetek óta követsz minden blogba, hogy trollkodj kicsit, majd panaszkodsz hogy kevés időd marad :)
Rossz hírem van troll cimbi, irodai melóm van, nekem csak egy klikk idenézni, szóval sok melód lesz még a nyilván nem fizetett és nem parancsra csinált személyes primitív, beszólógatós karaktergyilkosságos-üldözéses kampányoddal :)
Még 16 napelem hátra van, gyerünk, írd csak le sorban!
vadi3 2014.02.04. 13:43:46
Akkor a Lázár miért mondta, hogy a hitel törlesztőrészletét az álla fogja fizetni? Megint ott tartunk, hogy nem is úgy, de nem is másként? Most ki is veszi fel a hitelt. Ha az állam, akkor nő az államadósság, ha az MVM, akkor miért az állam fizeti a törlesztőrészletet?
belekotty 2014.02.04. 13:43:56
"Van elegendő hűtővíz Pakson a Duna alacsony vízszintje ellenére
MTI|2011. nov 15. 17:53
[A+ A-]
[Nyomtatás]
[Küldés e-mailben]
Tweet
A paksi atomerőműben hatályba lépett a Duna alacsony vízállása miatt az ilyenkor szokásos készültség legalacsonyabb fokozata, ami fokozottabb ellenőrzést jelent, a termelésben azonban nincs fennakadás, van elegendő hűtővíz - mondta el Hamvas István, a Paksi Atomerőmű Zrt. vezérigazgatója kedden az MTI-nek.
Az úgy nevezett kisvizes intézkedési terv első fokozatát a múlt csütörtökön vezették be, amikor a Duna elérte a Balti-tenger felett mért 85 méteres szintet. Az első fokozat azt jelenti hogy fokozottabb figyelmet szentelünk azoknak a berendezéseknek, amelyekkel a víz Dunából való kivétele zajlik - ismertette Hamvas István. Hozzátette: kétóránként ellenőrzik a vízszintet, a szűrőket és egyéb berendezéseket.
Az intézkedési csomag második fokozatának bevezetésére várhatóan nem lesz szükség, azt 84,5 méternél kell életbe léptetni, azonban a prognózis szerint 84,7 méter alá nem süllyed a folyó vízszintje. Jelenleg 84,82 méter a mért érték - mondta Hamvas István.
A vezérigazgató jelezte: a mostani vízszint a működésbiztonságot és teljesítményt nem befolyásolja, jelenleg mind a négy blokk üzemel, az összáram termelés meghaladja a 2000 megawattot.
Tájékoztatása szerint négyblokkos üzemállapotban percenként 100 köbméter víz kiemelésére van szükség. A vizet megtisztítva, néhány fokkal magasabb hőmérsékleten visszaengedik a folyóba.
Az erőmű üzembe helyezése, azaz 1982. óta nem volt még arra példa, hogy alacsony vízállás miatt csökkenteni kellett volna a blokkok teljesítményét - emlékeztetett Hamvas István.
Az MTI kérdésére a vezérigazgató elmondta, hogy a most véget ért Célzott Biztonsági Felülvizsgálat azt állapította meg, hogy sem magas vízszint, sem alacsony vízállás esetén nincs szükség kiegészítő intézkedésekre. Áradás nem veszélyezteti az erőművet a fekvése miatt, illetve alacsony vízállásnál is biztosított a biztonságos hűtővíz-ellátás, a szükséges eszközök rendelkezésre állnak. "
belekotty 2014.02.04. 13:45:08
belekotty 2014.02.04. 13:47:24
vadi3 2014.02.04. 13:47:40
tobeor 2014.02.04. 13:47:54
Nem te követsz? :D
Hát ki ír rám hetek óta mindenhol hogy napelem? :D Tán skizofrén vagy, nem is tudsz róla hogy a másik éned átalakult kullanccsá? :)) Vagy a kezed önálló életet él, és a szándékod nélkül írogat? :)
vadi3 2014.02.04. 13:50:05
belekotty 2014.02.04. 14:01:27
@tobeor: Nem követlek. A pszichiátriai kezelésedet végzem.
Gera 2014.02.04. 14:08:17
King Arthur 2014.02.04. 14:14:18
"Vízlépcsőt nem kell, csak egy kisebb tározót. 1 GWe mellett 2 GWt keletkezik egy ilyen nyomott vizesben. Ezt kell elszállítani. Ami ha egy fokkal emeljük a víz hőmérsékletét 478 m3/sec. Ez a Duna átlagos vízhozamának ötöde."
Nekem erről nincs infóm, így megítélni sem tudom, hogy mi a valóságtartalma annak amit írtál, bár gépészmárnök vagyok! Kérlek tegyél be egy linket, ahol van infó erről.
Tegyük fel igazak a számok, a jelenlegi 4x500MW mellé jön PaksII-vel 2x1,2GW, kb. 4,4GW csúcsteljesítményt jelent. Namost, ha abból indulunk, amit írtál, hogy 1 GW hűtéséhez kell a Duna átlagos vízhozamának ötöde, akkor a 4,4GW-hoz 80-90%-a kell majd. Az átlagos, azaz aszály esetén nem is lehet csúcsrajáratni a blokkokat. Bár igaz a mostani tervek szerint (2023-as indulás esetén) kb. 10 évig lesz együtt a régi és az új paks.
De szerintem nem is ez a lényeg, hanem erről egy büdös szó nem esett a nyilvánosság előtt!
tobeor 2014.02.04. 14:19:58
"Nem követlek. A pszichiátriai kezelésedet végzem."
A kullancs filozófiája :D
Gera 2014.02.04. 14:25:01
King Arthur 2014.02.04. 14:35:56
Azért kellene valami szakmai anyag, ahol hiteles számok, megvalósíthatósági tervek vannak. Nem pedig itt mi számolgatunk...
Tehát még egyszer, az egésszel az a baj, hogy nem tudunk róla semmit sem!
Orbán bevitt minket egy sötét szobába, amiről semmit sem tudunk, csak azt, hogy az oroszoké...
Gera 2014.02.04. 14:44:03
Gera 2014.02.04. 14:45:08
King Arthur 2014.02.04. 15:57:11
"@King Arthur: Nem kéne itt keverni a dolgokat. Valóban kellenének számok erről az egész beruházásról, de azért arra ne kérj már forrást gépészmérnökként, hogy mennyi víz kell mondjuk 5GW hőáramhoz, mert elsírom magam. Ez még fejben sincs fél perc. A Duna vízhozama még fél perc."
Neked milyen végzettséged van? Biztosan nem műszaki.
Amit leírtál abból semmit sem lehet kiszámolni, egy csomó tényező ismeretlen.
Tehát nem nekünk kell számolgatni!
Ezért írtam, hogy szakértői anyagra, vagy annak kivonatára van szükség, hogy tisztábban lássuk PaksII tervezet hatásait. Ezen számításokról viszont már lehet vitatkozni, ellenőrizni a számításokat, stb.
HaCS 2014.02.04. 16:06:55
Szerintem belekotty egészen konkrét adatot idézett.
Hogyaszongya:
"négyblokkos üzemállapotban percenként 100 köbméter víz kiemelésére van szükség"
A Duna átlagos vízhozama Budapestnél 2350 m3.
Van még kérdés?
HaCS 2014.02.04. 16:07:34
Gera 2014.02.04. 16:15:20
2E9W/4200kJ/kgK*1K=476190kg/s általános iskola 7. osztály.
Gera 2014.02.04. 16:37:51
Gera 2014.02.04. 16:41:32
www.reak.bme.hu/fileadmin/user_upload/felhasznalok/boris/12ea_Boros_hutes_szellozes_v2.pdf
Gera 2014.02.04. 16:45:39
És itt nem az a gond, hogy nem lehet kiemelni elég vizet a hűtéshez, röhögve ki lehet, csak alacsony vízhozamnál már esetleg nagyon felmelegedne a folyó két erőműnél.
King Arthur 2014.02.04. 18:01:22
Amúgy érdekes a PDF amit linkeltél, érdemes elolvasnod!
Ebből megtudható, hogy Paks esetében 4000MW hőt kell elnyelni a 2GW erőművi kapacitás miatt, a Paksi Dunavíz felhasználás a kondenzátor hűtési célra kb. 105m3/s, a Duna KisKözepes vízhozama 850m3/s. Ekkor 2 foknál biztosan nagyobb a delta T. Na ezekről beszéltem.
Ezek alapján már lehet közelítőleg becsülni: A két új blokk várhatóan 2,4GW-s lesz.
Mivel környezetvédelmi előírás a Duna be- és kilépő vizének max deltája, ezért ha csak arányosítjuk az új blokkok vízfelhasználását, a Duna hőmérséklete meghaladhatja ezt a határértéket. Tehát valószínűleg nagyobb vízfogyasztásra lesz szükség, mintt a régi 105m3/s + új igény arányosítva kb. 130-140m3/s, együttesen kb. 250m3/s. Ez akár meg is haladhatja a közepes kisvíz hozam (850m3/s) 1/3-t. A PDF szerint ekkor már duzzasztásra van szükség.
Mint az előzőekben írtam, nem Pakssal van a gond, hanem ahogy azt Orbánlk kezelik!
Viktor kiment Putyinhoz, nem is gondolt atomerőműre! Csak egy kicsit beszélgetni akart Putyinnal, és mit ad isten éppen akciós volt az atomerőmű!
Nem tudott ellenállni a csak most, csak neked, csak itt akcióra. Bolond lett volna kihagyni! Nem?
Gera 2014.02.04. 22:08:15